صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 31
کد خبر: ۹۰۰۳۰
قیمت خودرو‌های داخلی.

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ + جدول

قیمت روز خودرو ایران خودرو سایپا امروز دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ مشخص شد که بر اساس آن قیمت خودرو در بازار آزاد با کاهش اندکی همراه است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۰ خرداد با کاهش بسیار کمی مواجه شد و قیمت خودرو‌های ایران خودرو ۱ تا ۳ میلیون تومان نسبت به قیمت دیروز در بازار خودرو کاهش یافت. با توجه به افزایش قیمت از سوی شورای رقابت، یکی از دلایلی که موجب ارزان شدن خودرو‌های ایران خورو شده است، انتخابات ریاست جمهوری است. امیدواریم با این انتخابات مشکلات اقتصادی حل گرددو ثبات در بازار خودرو حکفرما شود. در ادامه قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ را مشاهده می‌کنید.  همچنین در جدول مربوط به قیمت خودرو‌های ایران خودرو و سایپا که در ادامه این خبر آمده است نشاندهنده کاهش قیمت خودرو‌های سایپا نیز در امروز 10 خرداد ۱۴۰۰ می‌باشد.

 

 

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ + جدول


قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ را در زیر می‌بینید. قیمت روز خودرو‌های سایپا و قیمت روز خودرو‌های ایران خودرو در امروز دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ نیز در ادامه ذکر شده است.

 

قیمت خودروهای ایران خودرو 10 خرداد

خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
وانت آریسان  120,560,000 163,000,000
سمند LX  132,455,000 194,000,000
سمند EF7  132,701,000 203,000,000
سمند EF7  132,701,000 222,000,000
سمند EF7 دوگانه سوز  139,566,000 246,000,000
سمند سورن ELX  0 245,000,000
سمند سورن ELX توربو 0 0
دنا (تیپ 1)  172,958,000 282,000,000
دنا (تیپ 1)  172,958,000 256,000,000
دنا پلاس (تیپ 1)  191,534,000 325,000,000
دنا پلاس (تیپ 1)  191,534,000 310,000,000
دنا پلاس دنده ای توربو  285,399,000 377,000,000
دنا پلاس اتوماتیک توربو  390,089,000 445,000,000
پژو GLX 405  0 191,000,000
پژو GLX 405 دوگانه سوز  124,365,000 192,000,000
پژو SLX 405  108,365,000 213,000,000
پژو پارس  140,273,000 232,000,000
پژو پارس  140,273,000 218,000,000
پژو پارس  0 0
پژو پارس دوگانه سوز  145,634,000 248,000,000
پژو پارس دوگانه سوز  145,634,000 226,000,000
پژو پارس LX  0 0
پژو پارس LX  145,795,000 265,000,000
پژو پارس LX  145,795,000 244,000,000
پژو پارس اتوماتیک  0 318,000,000
پژو پارس اتوماتیک  188,178,000 335,000,000
پژو 207 دنده‌ ای  181,173,000 295,000,000
پژو 207 اتوماتیک پانوراما  0 404,000,000
پژو 207 اتوماتیک  197,055,400 392,000,000
پژو 207 صندوقدار  0 360,000,000
پژو 207 صندوقدار  0 374,000,000
پژو 207 سقف شیشه ای  216,263,000 322,000,000
پژو 206 تیپ 2  127,122,000 206,000,000
پژو 206 تیپ 2  127,122,000 195,000,000
پژو 206 تیپ 5  0 250,000,000
پژو 206 تیپ 5  130,872,000 264,000,000
پژو 206 صندوقدار  0 254,000,000
پژو 206 صندوقدار  131,747,000 260,000,000
پژو 301 0 0
پژو 2008  0 895,000,000
پژو 508  0 1,170,000,000
رانا LX  107,200,000 205,000,000
دانگ فنگ H30  0 345,000,000
دانگ فنگ H30  0 350,000,000
دانگ فنگ S30 0 0
رنو تندر پیکاپ 0 0
رنو تندر E2  0 315,000,000
رنو تندر E2  0 335,000,000
رنو تندر پلاس دنده ‌ای 0 0
رنو تندر پلاس اتوماتیک  0 440,000,000
رنو تندر پلاس اتوماتیک  0 457,000,000
هایما اس 5 توربو ( S5 )  386,400,000 612,000,000
هایما اس 7 توربو ( S7 )  405,500,000 674,000,000
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی  807,000,000 790,000,000
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل  858,000,000 845,000,000
رنو کپچر 0 860,000,000
سوزوکی ویتارا اتومات  0 1,110,000,000
سمند سورن پلاس  204,257,000 285,000,000
رانا پلاس  180,391,000 235,000,000
هایما اس 7 توربو پلاس ( S7 )  0 695,000,000

 

پیش بینی قیمت خودرو تا انتخابات ۱۴۰۰

نمایشگاه‌های خودرو همچنان بسته است و بازار خودرو شرایط خوبی ندارد. نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به کاهش سطح داد و ستدها پیش‌بینی کرده است که قیمت خودرو تا انتخابات ریاست جمهوری گران نمی‌شود.


فروشندگان خودرو می‌گویند با کاهش ارزش دلار قیمت خودرو تا حدودی تعدیل شده است. نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو معتقد است با اعمال محدودیت‌های کرونایی، خرید و فروش خودرو به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

 

نعمت‌الله کاشانی‌نسب گفت: با توجه به بسته بودن واحدهای صنفی و بنگاه‌های شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو به مردم توصیه می‌کنیم فعلا دست نگه دارند و خودرو نخرند.


به گفته او، خرید و فروش خودرو در فضای مجازی مورد تائید نیست؛ چراکه با بسته بودن واحدهای صنفی فعلا دلالان در بازار نقش دارند و ممکن است خودروها را با قیمت بالاتری به مردم بفروشند.


چندی پیش شورای رقابت برای افزایش دوباره قیمت خودرو خیز برداشت و قرار شد قیمت خودروها هر سه ماه یک بار گران شود. نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به این موضوع اظهار کرد: قیمت خودرو از بازار تا کارخانه هنوز حباب دارد. این در حالی است که با افزایش قیمت خودرو از محل کارخانه خودرو در بازار گران نمی‌شود.

 

به گفته او، با افزایش قیمت خودرو در بازار مردم توان خرید ندارند. پیش‌بینی ما این است که قیمت خودرو تا انتخابات ریاست جمهوری تغییر نکند و ثابت بماند.

 

هفته گذشته نعمت‌الله کاشانی‌نسب، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته بود: «این روزها دغدغه مردم این است که چطور از کرونا جان سالم به در برند. بنابراین کسی خودرو نمی‌خرد.»

 

 

تاثیر قیمت دلار بر بازار خودرو

یکی از اثرگذارترین متغیرهای اقتصادی نرخ ارز است که بسیاری آن را مهم‌ترین عامل در تعیین وضعیت تجاری کشور دانسته‌اند. نوسانات ارز از چالش‌های اقتصادی است که منجر به تلاطم در بسیاری از بازارها از جمله بازار خودرو می‌شود. مرور اتفاقات اخیر رخ داده در بازار خودرو، ثابت می‌کند نوسانات نرخ ارز تاثیرات شدیدی بر افت‌و‌خیز قیمتی در این بازار دارد. به طوری که هم‌زمان با افزایش نرخ ارز، قیمت خودرو صعودی شده و با کاهش آن، قیمت‌ها نزولی شده است.

 

بنابراین ثبات نرخ ارز می‌تواند تاثیر مهمی بر سکون بازار خودرو داشته باشد. اما تغییرات بازار ارز به هیچ وجه منشا داخلی نداشته و تغییرات در آن وابسته به اتفاقات سیاسی و اقتصادی بیرونی است. نوسانات ارز بر قیمت خودروهای وارداتی تاثیری مستقیم دارد. اما تاثیر این نوسانات بر بازار خودروهای داخلی غیرمستقیم است. بسیاری از قطعات مورد استفاده در این صنعت وارداتی است. با نوسانات ارز، روند طبیعی واردات این موارد اولیه نیز دچار افت‌و‌خیز و تلاطم خواهد شد.

 

قیمت‌گذاری دستوری و تقاضا و تحریم‌ها

آشفتگی‌های بازار خودرو در سال گذشته باعث بحث‌های زیادی پیرامون انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری شد. شاید شما هم شنیده باشید که این عمل از سوی دولت اثرات مخربی بر صنعت و بازار خودرو بر جای می‌گذارد. ظاهرا نیت دولت از این عمل کمک به اقشار مختلف جامعه برای خرید خودرو است. اما نتایج مشکل‌ساز حاصل از این تصمیم بر کسی پوشیده نمانده است. خودروسازان معتقدند که سیاست نرخ‌گذاری دستوری باعث زیان‌دهی آن‌ها در سال‌های اخیر شده است. این سیاست باعث گسترش دلالی در بازار خودرو شد. زیرا نرخ کارخانه‌ای خودروها متناسب با قیمت بازار آن‌ها رشد نکرد. از محل اختلاف قیمت شدید این دو، سود زیادی عاید دلال‌ها شد.

 

همانطور که می‌دانید با خروج امریکا از توافق هسته‌ای و برجام، تورم شدت یافت و نرخ ارز نیز صعودی شد و به دنبال آن تولید نیز روند نزولی به خود گرفت. به هر حال در این شرایط بنابر بررسی‌های کارشناسان اقتصادی، لغو نرخ‌گذاری دستوری از شروط اصلی ثبات بازار خودرو است. با حذف سیاست قیمت‌گذاری دستوری، قیمت کارخانه‌ای خوردوها به قیمت بازار آن‌ها نزدیک شده و در نتیجه اختلاف قیمت چندانی وجود ندارد تا محلی برای کسب سود توسط دلال‌ها شود.

 

در حال حاضر دو روش برای جایگزینی نرخ‌گذاری دستوری پیشنهاد شده است که یکی قیمت‌گذاری در حاشیه بازار و دیگری عرضه خودرو در بورس کالا است. در صورت انتخاب هر یک از این روش‌ها، فاصله قیمت کارخانه و بازار خودروها به شدت کاهش می‌یابد. بر اساس اصول بدیهی اقتصاد، بازارها باید تعیین‌کننده قیمت کالا باشند. در این صورت خریدار و فروشنده منافع خود را در عرضه و تقاضا لحاظ می‌کنند و به این ترتیب بازار می‌تواند به تعادل در عرضه و تقاضا دست یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: