صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 31
کد خبر: ۹۰۰۸۷

پاسخ روسیه به اقدامات تهاجمی کشور‌های عضو ناتو

روسیه اعلام کرد، در پاسخ به اقدامات تهاجمی کشورهای عضو ناتو نزدیک مرزهای روسیه، حدود 20 تشکیلات جدید ایجاد خواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت وزارت دفاع این کشور در پاسخ به اقدامات کشورهای عضو ناتو به رهبری آمریکا، حدود ۲۰ تشکیلات و واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غربی تا پایان سال ۲۰۲۱ ایجاد خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وی افزود: اقدامات همکاران غربی ما سیستم‌های امنیتی جهانی را از بین می‌برد و ما را وادار می‌کند به اقدامات مقابله‌ای کافی دست بزنیم. ما به طور مرتب ترکیب رزمی نیروهای خود را ارتقا می‌دهیم. تا پایان سال حدود ۲۰ تشکیلات و واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غربی ایجاد خواهد شد.

 

شویگو اظهار داشت علاوه بر این، نیروهای روسی حاضر در منطقه نظامی غربی حدود دو هزار واحد تجهیزات دریافت خواهند کرد و نیروهای مسلح روسیه به ارتقای آموزش پرسنل و عملکرد نهادهای کنترلی ادامه می‌دهند.

 

این مقام نظامی روسیه در ادامه با اشاره به افزایش پروازهای استراتژیک، حضور ناوهای جنگی و تعدد تمرینات نظامی ناتو، گفت تهدید نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه در حال افزایش است.

 

وی اعلام کرد: وضعیت در مسیر استراتژیک غربی [روسیه] با افزایش تهدیدات نظامی همراه است. در هفت سال گذشته تراکم پروازهای هواپیماهای بمب افکن استراتژیک نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا ۱۴ برابر شده است. کشتی‌های جنگی ناتو با موشک‌های کروز اغلب وارد دریای بالتیک می‌شوند. در همین حال، ناتو و آمریکا به گسترش دامنه آموزش عملیاتی و رزمی نزدیک مرز روسیه ادامه می‌دهند.

 

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی اخیراً گفت که ناتو همچنان هوشیار باقی خواهد ماند و به تقویت سیاست بازدارندگی و حمایت از همپیمانان در مقابله با آنچه «اقدامات نگران کننده روسیه» خواند، ادامه خواهد داد.

 

اوکراینی‌ها طی هفته‌های گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند استقلال‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند که این مسئله به افزایش مداخله غرب و همچنین تنش میان روسیه و ناتو منجر شده است./فارس

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: