صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 01
کد خبر: ۹۰۲۷۸

جزئیات دستگیری تبعه چینی عامل انتشار تصاویر دختران ایرانی + عکس

دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: تبعه چینی عامل انتشار تصاویر از روابط خصوصی با دختران ایرانی در کاشان دستگیر شد.

به گزارش راهبرد معاصر روح الله دهقانی  با اشاره به انتشار تصاویر خصوصی یک تبعه چینی با دختران و زنان ایرانی در فضای مجازی اظهار داشت: انتشار این تصاویر واکنش‌های زیادی را از طرف هموطنان ایرانی در پی داشت.

 

وی با بیان اینکه در این پرونده شاکیان خصوصی هم اقدام به شکایت کرده بودند، ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع این پرونده در دستور کار مقامات قضائی و انتظامی قرار گرفت.

 

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کاشان با اشاره به اینکه این فرد شب گذشته توسط نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در عوارضی کاشان دستگیر شد، تصریح کرد: متهم ضمن تفهیم اتهام بازداشت و با اعمال ماده ۱۲۱ تحت الحفظ به تهران منتقل خواهد شد.

 

ماجرای انتشار تصاویر دختران ایرانی توسط تبعه چینی 

سرهنگ‌ احمد خسروی رئیس مرکزاطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی پلیس ایران (ناجا)، روز جمعه ۷ خرداد، از تشکیل پرونده علیه یکی از اتباع خارجی خبر داد که در فضای مجازی به انتشار فیلم ها و تصاویری از ارتباط با دختران ایرانی اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: «تصاویری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر این که یکی از اتباع بیگانه مدعی شده است با کاربران ایرانی ارتباط نامتعارف دارد که با توجه به انتشار وسیع این تصاویر در فضای سایبری، بسیاری از هموطنان و اصحاب رسانه خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.»

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا، اظهار داشت: «پرونده‌ای تحت همین عنوان به صورت مشترک در دو پلیس تخصصی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری و مشخص شدن صحت و سقم این موضوع تشکیل شده است و به محض مشخص شدن ابعاد ماجرا مراتب به سرعت اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

به رغم آنکه وی به هویت و ملیت این تبعۀ خارجی اشاره ای نکرده است، اما به گزارش رکنا اشارۀ او به یک جوان تبعۀ چینی در تهران است که طی یک ماه گذشته، با انتشار ویدیوهایی از روابط متعدد خود با دختران و زنان ایرانی در شبکۀ اجتماعی یوتیوب، ادعاهایی را علیه آنها مطرح کرده است.

بر اساس گزارش ها، این مرد جوان چینی که مشخص نیست به چه دلیل به طور موقت در تهران اقامت دارد، نزدیک به ۵۰ فیلم از روابط خود با دختران نوجوان ایرانی و فضای شخصی زندگی این دختران را بدون اجازۀ آنها که اکثراً کمتر از ۱۸ سال سن دارند، در شبکه یوتیوب منتشر کرده است.

این جوان چینی که ساکن تهران است، در مدت سکونت خود در ایران با شمار زیادی از دختران نوجوان ایرانی رابطه برقرار کرده و از گفتگو یا معاشرت‌ با آنها فیلم گرفته است. فیلم‌ها یکی پس از دیگری در حساب کاربری این جوان چینی در شبکه اجتماعی یوتیوب بارگزاری شده‌اند که او در آنها در مورد نحوۀ رابطه‌ خود با دختران ایرانی توضیح داده است.

وی در این ویدیوها مدعی شده بود که دختران ایرانی به راحتی او را به فضای شخصی خود و به شام دعوت می کرده اند. او همچنین در این ویدیوها، درمورد نظراتی که دختران ایرانی راجع به شخصیت او داده بودند نیز صحبت می‌کرد و مثلاً در جایی می‌گفت که «من از نظر دختران ایرانی فرد خسیسی هستم».

این دختران در واکنش به انتشار بی اجازۀ فیلم‌های خود در فضای مجازی و شبکۀ اجتماعی یوتیوب، با نوشتن کامنت‌هایی به زبان انگلیسی یا فارسی از این جوان درخواست کردند که کلیپ‌ها را از صفحه شخصی خود در یوتیوب بردارد و اعتراض کردند که قرار نبود این کلیپ‌ها در فضای مجازی منتشر شود.

مهدی رستم‌پور خبرنگار آزاد اولین‌ بار در یک رشته استوری در حساب اینستاگرام خود، موضوع گرفتن انتشار فیلم از دختران ایرانی توسط این جوان چینی در یوتیوب را رسانه‌ای کرد.

دیگر کاربران شبکه های اجتماعی نیز واکنش‌های تندی نسبت به این موضوع از خود نشان داده و این جوان چینی را به دلیل بی حرمتی به حریم شخصی دختران ایرانی، فردی سوءاستفاده‌گر خوانده اند. همزمان با به راه افتادن موجی از واکنش های منفی از سوی کاربران ایرانی علیه اقدام این تبعۀ چینی در فضای مجازی، پیگیری و تحقیقات دربارۀ این ماجرا در جریان کار پلیس کنترل اتباع خارجی (پاوا) قرار گرفت چرا که متهم پرونده از اتباع خارجی است.

این در حالیست که با برخاستن موج اعتراضات دختران جوان ایرانی و آغاز تحقیقات پلیس، این تبعۀ چینی اقدام به حذف کلیپ‌ها از حساب کاربری خود در یوتیوب کرد.

این جوان چینی در اولین اظهارات خود به پلیس کنترل اتباع خارجی، ادعا کرده است که مانند بسیاری از گردشگران، از سبک زندگی افراد مختلف جهان فیلم تهیه می کرده و انگیزه‌اش نشان دادن سبک زندگی ایرانیان بوده است. او همچنین تولید چنین محتوایی در فضای یوتیوب را در همه جای جهان امری رایج و طبیعی تلقی کرده است.

وی همچنین مدعی شده است که در برخی کلیپ‌ها حتی خانواده‌های این دختران جوان نیز هنگام معاشرت او با آنها حضور داشته اند. این در حالیست که در واکنش‌های اولیه گفته شده که دختران کم‌سن حتی زیر شانزده سال ایرانی مورد سوءاستفاده این جوان چینی قرار گرفته‌اند.

به رغم آنکه انتشار تصاویر خصوصی افراد، مطابق با قانون جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب می شود، اما این تبعۀ چینی ادعا کرده است که قصد توهین به کسی را نداشته و در آخرین کلیپ منتشر شده در حساب کاربری خود در یوتیوب، از همه ایرانیان عذرخواهی کرده و گفته است که «من ایران را دوست دارم، هیچ بدخواهی نسبت به دختران ایرانی ندارم و بابت ویدئوهایی که منتشر کردم معذرت می‌خواهم». بخش نظردهی این پُست عذرخواهی بسته شده و امکان انتشار نظر به کاربران داده نشده است.

بررسی و تحقیقات در مورد این پرونده همچنان در دستور کار پلیس کنترل اتباع خارجی (پاوا) قرار دارد تا به ابعاد دیگر از انگیزه‌های احتمالی این فرد رسیدگی شود. گزارش ها حاکی از آن است که این جوان چینی از روز جمعه تحت تحقیقات پلیسی قرار گرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: