صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 02
کد خبر: ۹۰۳۰۹

جزئیات روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

فرماندهی مرکزی آمریکا در تشریح روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان اعلام کرده است که این روند در حدود ۳۰ الی ۴۴ درصد تکمیل شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: روند خروج تجهیزات نظامی و سربازان آمریکایی از افغانستان به صورت تقریبی تکمیل شده است.

 

در این بیانیه آمده است، واشنگتن بیش از شش سایت را به صورت رسمی به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده و پیش بینی می‌شود که، انتقال دیگر پایگاه‌ها و دارایی‌های نظامی در آینده‌ای نزدیک صورت گیرد.

 

سنتکام در ادامه بیانیه خود با تاکید بر ثبات و دفاع از کشور افغانستان، به تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جهت خروج نظامیان کشورش از افغانستان اشاره کرد و آورده است: وزارت دفاع از زمان تصمیم بایدن حدود ۳۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ سی-۱۷ وسایل از افغانستان خارج کرده و تقریبا ۱۳ هزار قطعه از تجهیزات را در اختیار آژانس تجهیزات دفاعی آمریکا گذاشته است.

 

فرماندهی مرکزی آمریکا پیش از این و در روز ۷ خرداد از تکمیل ۱۶ تا ۲۵ درصدی روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان خبر داده بود.

 

بایدن تصمیم گرفته است تا نظامیان کشورش را تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج کند.

 

تصمیمی که مورد استقبال طالبان و دولت افغانستان است و حتی برای آن لحظه شماری می‌کنند.

 

از سوی دیگر، ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آستانه جلسات وزرای خارجه و دفاع کشور‌های ائتلاف ناتو که در تاریخ ۱ ژوئن از طریق کنفرانس تلیفونی برگزار شود، با تاکید بر اینکه این نهاد پس از بازگشت نیرو‌های خود از افغانستان قصد دارد به آموزش قوای مسلح این کشور ادامه دهد، گفت:ما از افغانستان حمایت خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: این کمک ما به افغانستان بگونه‌ای است که قصد داریم حضور غیرنظامی خود را در این کشور تقویت کنیم./باشگاه خبرنگاران

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: