صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 02
کد خبر: ۹۰۴۱۱

احتمال خرابکاری در آتش سوزی پالایشگاه تهران صحت دارد؟

آتش سوزی پالایشگاه تهران خبری است که ساعتی پیش در رسانه ها منتشر شد. در این میان روابط عمومی پالایشگاه تهران احتمال هرگونه خرابکاری در این حادثه را تکذیب کرد.

به گزارش راهبرد معاصر آتش سوزی پالایشگاه تهران  باعث پراکنده شدن دود غلیظ در آسمان تهران شده است. ساعتی پیش خبر آتش سوزی در پالایشگاه تهران به مرکز فوریت های پلیس 110 ارسال شد و بر اساس اخبار منتشر شده در حال حاضر عوامل امدادی، اورژانس، آتش نشانی و نیروی انتظامی در محل حضور دارند. علاوه بر این تاکنون این حادثه مصدومی نداشته است. بر اساس گفته های مدیرکل بحران استان تهران یکی از خطوط اظطرار گاز مایع در پالایشگاه تهران دچار آتش سوزی شده است. در این میان پالایشگاه تهران درباره احتمال خرابکاری در آتش سوزی پالایشگاه تهران توضیحاتی ارائه کرده و وجود هر گونه خرابکاری را رد کرده است.

 

 

احتمال خرابکاری در آتش سوزی پالایشگاه تهران

رئیس روابط عمومی پالایشگاه تهران گفت: هرگونه احتمال خرابکاری در حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران تکذیب می‌شود.خفائی گفت: حادثه به دلیل یک مشکل فرآیندی رخ داده و هم اکنون در حال مهار آتش سوزی هستیم.وی تاکید کرد : تا کنون هیچ گونه اطلاعی از میزان تلفات و خسارات احتمالی در دست نیست.منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران هم در خصوص وقوع حریق در یکی از خطوط لوله ارتباطی داخل پالایشگاه تهران به خبرگزاری مهر گفت: علت حادثه پالایشگاه نفت تهران انفجار نیست.درجاتی با تاکید بر اینکه نشتی لوله‌ها علت آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران بوده است گفت: اینکه علت انفجار است اظهار نظر نادرستی است که متأسفانه برخی اظهار داشته اند.مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران با بیان اینکه همه دستگاه‌های امداد رسان و خدماتی به محل حادثه اعزام شده‌اند عنوان داشت: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است

 

دلیل آتش سوزی پالایشگاه تهران

مدیرکل بحران استانداری تهران از آتش‌سوزی همراه با انفجار در اثر نشت یکی از لوله‌های خطوط انتقال در داخل پالایشگاه نفت تهران خبر داد.منصور درجاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به بروز حادثه انفجار و آتش‌سوزی در محدوده پالایشگاه نفت تهران اظهار داشت: آتش‌سوزی همراه با انفجار در اثر نشت یکی از لوله‌های خطوط انتقال در داخل پالایشگاه رخ‌داده که دود ناشی از آن در فضای فوقانی اطراف دیده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه حادثه تلفات جانی نداشته اما از تمام ترددکنندگان مسیر جنوبی ری تقاضا داریم مسیر منتهی به پالایشگاه را خلوت کرده و سبب انسداد مسیر نشوند تا ماشین‌آلات امدادرسان بتوانند در محل حاضر شوند.

مدیرکل بحران استانداری تهران تأکید کرد: امیدواریم به دلیل ضریب بالای ایمنی در پالایشگاه موضوع خاصی نداشته باشیم و با توجه به اینکه آتش‌سوزی در خطوط انتقال اتفاق افتاده به‌منظور جلوگیری از پیشرفت آتش‌سوزی عملیات اطفا باید با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.
درجاتی در پایان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی به صحنه اعزام‌شده‌اند اما آتش هنوز به‌طور کامل مهار نشده و عملیات لکه‌گیری در حال انجام است.

 

 

آماده باش بیمارستان‌ ها به دلیل آتش سوزی پالایشگاه تهران

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور هم گفت: بر اثر وقوع حریق در پالایشگاهی در جنوب تهران و شعله ور شدن مخازن این پالایشگاه، تعداد ده دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است. بیمارستان‌های هفتم تیر، فیروزآبادی و مطهری در حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند.وی افزود: ۵۰ تخت توسط مراکز درمانی برای مصدومان احتمالی این حادثه در نظر گرفته شده است. بر اثر بروز این حادثه هنوز مصدومی به عوامل اورژانس تحویل داده نشده است و وزارت بهداشت و مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.

 

اعزام ۵ آمبولانس به محل آتش سوزی پالایشگاه تهران

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور هم از اعزام ۵ دستگاه آمبولانس به محل خبر داد و در عین حال گفت: همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم به محل اعزام شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: