صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۲۸
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 07
کد خبر: ۹۰۸۵۵
قیمت ارز امروز.

قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ + جدول

قیمت دلار در بازار امروز دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ اعلام شد و هر دلار به قیمت 24 هزار تومان فروخته شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ افزایشی بود و قیمت دلار ارز و یورو در صرافی‌ها افزایش یافت. هر دلار به قیمت 24 هزار تومان به فروش رسید و یورو نیز روند افزایشی داشت و هر یورو در بازار آزاد امروز 17 خرداد به قیمت 29 هزار و 200 تومان فروخته شد. در ادامه جدول قیمت ارز دلار یورو، تغییرات قیمت دلار در روز گذشته و امروز را خواهیم آورد.

 

لازم به ذکر است که نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

 

قیمت دلار و یورو و نرخ ارز دیروز 16خرداد ۱۴۰۰

 

روز گذشته قیمت دلار افزایش پیدا کرد.

قیمت دلار، یورو و لیر

دیروز (16 خرداد 1400)  قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی مبلغ 23 هزار و 338 تومان و هر اسکناس یورو به قیمت 28 هزار و 498 تومان است.

نوع  قیمت (تومان) قیمت روز گذشته (تومان)
دلار آزاد 23.860 23.750
دلار صرافی ملی 23.338 23.422
یورو آزاد 28.920 28.790
یورو صرافی ملی 28.498 28.514
لیر ترکیه 2780 2765

 

 

قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

قیمت بازار آزاد دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمت ها، نرخ واقعی فروش ارز توسط صرافان است و با قیمت‌های رسمی ارز سهمیه‌ای تفاوت دارد. ارز سهمیه‌ای ارزی است که هر فرد می‌تواند سالانه ۲۰۰۰ یورو (یا معادل آن) را از صرافی ملی دریافت کند. سهمیه‌ای که هر سال فقط یکبار به افراد داده می‌شود و قیمت آن همیشه از بازار آزاد کمتر است.

 

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۴ هزار تومان، قیمت یورو ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۶۲۰ تومان اعلام شده است.

 

نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در تعطیلات نوروز، با تلاش سفته بازان، قیمت دلار به مرز ۲۶ هزار تومان هم رسیده بود، اما انتشار خبر‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای و ... باعث عقب نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است.

 

به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می‌شود، نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و ... قیمت ارز کاهش چشم گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی‌تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال ۲۳-۲۲ هزار تومان جا خوش می‌کند.

 

 در صرافی‌های بانکی قیمت دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار ۲۳ هزار و ۴۳۹ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۲ هزار و ۹۷۵ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۵۹۹ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۸ هزار و ۳۲ تومان اعلام شده است.

 

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

 

 

 

قیمت دلار و ارز در صرافی ملی امروز 17 خرداد 1400

قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی ۲۳ هزار و ۴۳۹ تومان و قیمت خرید ۲۲ هزار و ۹۷۵ تومان تعیین شده است.

 

قیمت فروش یورو ۲۸ هزار و ۵۹۹ تومان و قیمت خرید ۲۸ هزار و ۳۲ تومان اعلام شده است.


پیش بینی قیمت دلار و ارز

به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می شود،‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و ... قیمت ارز کاهش چشم گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: