صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 08
کد خبر: ۹۱۰۴۱

دولت روحانی امیدی برای مردم باقی نگذاشته است

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت امیدی باقی نگذاشته است، گفت: دولت بلایی را بر سر مردم آورده که ۵۸ درصد حقوق خانوار در ماه به هزینه‌های تامین مسکن اختصاص می‌یابد.

به گزارش راهبرد معاصر علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در پاسخ به اولین سوال از دومین مناظره انتخابات ۱۴۰۰ درباره برنامه اش برای مقابله با عوامل تهدید کننده جمعیت گفت: موضوع جمعیت در کشور به نقطه بسیار بحرانی رسیده که نیاز به تغییر خاصی دارد. نرخ رشد جمعیت به هشت دهم درصد رسیده و نرخ باروری از ۶.۹ در سال ۶۰ به ۱.۷ رسیده است. ما باید نرخ باروری را به ۲.۳ برسانیم تا از این وضعیت اسفناک خارج شویم.

 

وی افزود: برای این مهم چند سطح برنامه در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارم، چهار خط تلاش در حوزه تعلیم و تربیت، تحکیم خانواده، رشد جمعیت، احساس نشاط و رفاه اجتماعی و صیانت از محیط زیست را دنبال می کنم.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ۳.۵ میلیون زوج نابارور داریم گفت: از هر پنج زوج یک نفر نابارور هستند، بنده اولین کاری که می کنم آن است که آنها را بیمه کنم تا بتوانند به درمان با هزینه های کم پرداخته و هیچ زوجی نباشد که بچه دار شدن برایش آرزو باشد. سال ۸۴ پیمایشی صورت گرفت که ۷۰ درصد مردم اعلام کردند قائل به داشتن دو فرزند هستند.

 

وی اضافه کرد: در سال ۹۸ پیمایش دیگری انجام شد و ۶۰ درصد مردم گفتند که سه فرزندی مطلوب است اما دولت وضعیتی را به وجود آورده که اکنون پوشک بچه اینقدر گران شده که خانواده باید ماهی یک میلیون تومان برای تامین پوشک بچه کنار بگذارند. پدر و مادر باید این را از کجا بیاورند؟ دولت آقای روحانی این بلا را سر مردم آورده است.

 

زاکانی ادامه داد: علاوه بر این مشکل اشتغال است که قول می دهم که آن را حل کرده و امید آفرینی کنم تا بتوان امکان فرزند آوری فراهم شود. همچنین شرایط ازدواج را تسهیل می کنم.

وی همچنین گفت: نماینده آقای روحانی در اینجا هست ولی حاضر به مناظره نیست. آنها بر ضعف هایشان سرپوش می گذارند و حاضر نیستند که در این باره بحث کنند./ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: