صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۱۰
  • سه‌شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 20 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 10
کد خبر: ۹۱۲۲۰

نقص فنی در هواپیمای پرواز تهران -کیش+ جزئیات فرود اضطراری

ساعاتی قبل هواپیمای کاسپین مسیر تهران -کیش پس از بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد، دچار نقص فنی شد.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از اداره کل فرودگاه مهرآباد، ساعاتی قبل هواپیمای کاسپین ۶۹۸۴ بوئینگ B737-400 مسیر تهران -کیش پس از بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد، دچار نقص فنی شد که به درخواست خلبان مجدد به مهرآباد بازگشت.

 

هواپیما سالم در باند فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته و مسافرین بسلامت پیاده شدند.

 

هواپیما پس از رفع نقص فنی و تغییر تایپ، مجدد پرواز خود را انجام داده است.

 

برخلاف برخی ادعاهای مطرح‌شده درباره فرود اضطراری یکی از پروازهای امروز تهران - کیش، مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی اعلام کرد: انفجاری در کار نبود و پس از فرود اضطراری به دلیل نقص فنی موتور، مسافران با هواپیمایی جایگزین به کیش رفتند.

 

شامگاه چهارشنبه کلیپی در فضای مجازی منتشر شد و برخی رسانه‌ها ادعا کردند یکی از پروازهای عصر دیروز تهران - کیش به دلیل انفجار در موتور هواپیما به تهران بازگشته است.

 

حسن رضایی‌فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: برخلاف ادعای مطرح‌شده انفجاری در کار نبود. شخصا در فرودگاه مهرآباد حاضر شدم و با خلبان گفت‌وگو کردم.

 

وی افزود: بر اساس اظهارات مطرح‌شده از سوی خلبان پرواز شماره ۶۹۸۴، هواپیمای بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت ۱۹‌:۳۰ که از تهران به مقصد کیش پرواز کرده با نقص فنی در موتور شماره یک مواجه شد و خلبان تصمیم گرفت به دلیل افزایش حرارت این موتور به تهران بازگردد.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه این پرواز منجر به بروز حادثه‌ای نشد، افزود: خلبان با موفقیت فرود اضطراری را در فرودگاه مهرآباد انجام داد و پس از مدتی تاخیر، مسافران با هواپیمایی جایگزین به کیش پرواز کردند.

 

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه این پرواز حدود ۷۸ مسافر و ۹ خدمه پروازی داشت، گفت: موتور این هواپیما هم اکنون در حال بازبینی است./ایسنا و مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: