صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۴۹
  • سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 23 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 12
کد خبر: ۹۱۳۴۴
محمد کهندل، اقتصاددان در گفت و گو با راهبرد معاصر بررسی کرد؛

اعتماد زایی یا اعتماد زدایی؛ هدف اتهامات برخی نامزدها چیست؟

محمد کهندل، استاد دانشگاه در رابطه با برخی مباحث مطرح شده در مناظره های انتخاباتی گفت: موضع گیری های برخی از نامزدها در مناظره ها، این موضوع را تقویت می کند، که رفتارهای بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری بیشتر در راستای اعتماد زدایی از مردم نسبت به مسئولین نظام است تا اعتماد زایی بیشتر. به عبارت دیگر بیان برخی سخنان بیش از اینکه به تقویت و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات بیانجامد، حضور مردم در انتخابات را با چالش ها و اما و اگرهای متعددی رو به رو می کند.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ حل چالش های اقتصادی، مهمترین خواسته و مطالبه مردم از نامزدهای ریاست جمهوری یا به عبارت بهتر، دولت آینده است. متاسفانه در هشت سال گذشته مردم تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی بودند لذا امیدوارند رئیس جمهور آینده فرد صادقی باشد که همانند دولت های قبلی وعده های بدون پشتوانه و برای کسب قدرت به مردم ندهد، حال چگونه می توان متوجه این موضوع شد که نامزد صادق با مردم را بر چه اساسی می توان شناسایی کرد که خروجی آن امیدواری مردم برای حل مشکلات اقتصادی باشد؟ محمد کهندل، اقتصاددان و استاد دانشگاه در این باره به راهبرد معاصر پاسخ داده و نظر خود را به عنوان استاد اقتصاد بیان کرده است.


محمد کهندل اقتصاد دان و استاد دانشگاه در گفت و گو با راهبرد معاصر در خصوص رفتارهای غیر اخلاقی و اتهام زنی های برخی نامزدهای ریاست جمهوری بی برنامه برای اتلاف وقت به جای ارائه برنامه های اقتصادی گفت: موضع گیری های برخی از نامزدهای ریاست جمهوری درمناظره ها و در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این موضوع را تقویت کرد که رفتارهای بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری بیشتر در راستای اعتماد زدایی از مردم نسبت به مسئولین نظام است تا اعتماد زایی بیشتر. به عبارت دیگر بیان برخی سخنان بیش از اینکه به تقویت و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات بیانجامد، حضور مردم در انتخابات را با چالش ها و اما و اگرهای متعددی رو به رو می کند.


وی دراین باره افزود: نامزدهای ریاست جمهوری باید بدانند که صدا وسیمایی که از وقت و هزینه مردم برای معرفی برنامه ها به نامزدهای ریاست جمهوری، می گذرد و به آنها فرصت دیده شدن و در انظار عموم واقع شدن را داده، باید از این فرصت مغتنم برای اتحاد و انسجام ملی و افزایش حس همدلی و ارائه برنامه های کارآمد برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنند، اما متاسفانه شاهدیم بعضی از کاندیداها به این موارد مهم اهمیت چندانی نمی دهند، یا به اهمیت این موضوع واقف نیستند و یا اینکه نمی دانند با برخی حرکات و سکنات ضربه محکمی به اعتماد عمومی وارد می کنند و اتفاقا اثرات نامطلوبی روی اقتصاد کشور به جا می گذارند.


کارشناس و استاد اقتصاد خاطر نشان شد: انتظار می رود نامزدهای ریاست جمهوری به جای افترا و تهمت پراکنی، تخطی از خطوط قرمز نظام، موضوعات و مطالبات اصلی مردم که همانا موضوعات اقتصادی است را مورد توجه قرار دهند و در راستای ارزش های اسلامی در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران آن هم به صورت شفاف و با رعایت انصاف و تقوی در مسیر رقابت قرار بگیرند.


محمد کهندل استاد اقتصاد در این باره خاطر نشان کرد: بی تردید رعایت اخلاق و اخلاق مداری نامزدهای ریاست جمهوری و یا به تعبیر بهتر هر نامزدی که با تقوی و انصاف در جریان رقابت ریاست جمهوری حاضر شود و صرفا برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری اصل تقوی و انصاف و عدالت را رعایت کند، اصل بسیار مهمی است و این موضوع نشان می دهد این نامزد، فرد قابل اطمینانی است که خوشبختانه در جریان مناظره های پخش شده از صدا و سیما شاهد رعایت تقوی و اخلاق اسلامی و خودداری برخی از نامزدهای ریاست جمهوری بودیم که به هر حال امیدوار کننده است و حضور این افراد می تواند دلگرمی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات باشد، چرا که مردم به افراد صادق تر اعتماد بیشتری می کنند.


کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی در ادامه در خصوص برنامه های اقتصادی برخی از نامزدهای ریاست جمهوری نیز خاطر نشان شد: در کنار رعایت تقوی در جریان رقابت ها خوشبختانه شاهد ارائه برنامه های خوبی در راستای حل برخی از مشکلات اساسی اقتصاد ایران بودیم که امیدواریم با انتخاب درست مردم، برنامه های اقتصادی کارآمد محقق شود و مردم در مسیر رو به رشد انقلاب اسلامی از چالش های اقتصادی همانند سایر چالش هایی که ملت در چهار دهه گذشته با قدرت وصلابت پشت سر گذاشته عبور کنند. به هر حال درآخرین جمله به عنوان یک معلم و استاد اقتصاد انتظار دارم که نامزدهای ریاست جمهوری شان نامزدی رئیس جمهور ایران اسلامی را رعایت کنند و ضمن عدم اتهام زنی به یکدیگر فقط و فقط به دنبال مشاوره با متخصصان اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی با ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی باشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: