صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 13
کد خبر: ۹۱۵۴۲

مشخصات و قیمت خودروی فیدلیتی بهمن موتور

گروه بهمن در سال ۱۴۰۰ با راه اندازی خطوط تولید و انجام تست های لازم، آماده تولید و عرضه SUV جدید خود با نام فیدلیتی است.

به گزارش راهبرد معاصر اولین مرحله فروش خودرو فیدلیتی از تیرماه و با قیمت تقریبی 700 میلیون تومان آغاز می‌شود. شرکت بهمن موتور با اعلام این خبر گفته که مشتریان امکان انتخاب تیپ 5 نفره یا 7 نفره فیدلیتی را خواهند داشت. ضمن اینکه فیدلیتی بهمن موتور با گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتری (هرکدام زودتر فرا برسد) تحویل خریداران می‌شود.

 

طبق آخرین اطلاعات موجود، خودرو فیدلیتی در سال اول تولیدش حدود 9200 دستگاه ساخته می‌شود. سپس در سال دوم، تیراژ 12 هزار دستگاهی و در سال سوم نیز تیراژ 15 تا 20 هزار دستگاهی خواهد داشت.

 

امکان بازدید خودرو فیدلیتی در نمایندگی بهمن موتور

فیدلیتی بهمن موتور، جدیدترین محصول این شرکت بعد از دیگنیتی پرایم است که در سال 1400 به بازار خواهد آمد. درحالیکه بهمن موتور برای شروع فروش فیدلیتی در تابستان 1400 آماده می‌شود، آقای خسروی‌فر (مدیر فروش بهمن موتور) خبر داده که از تاریخ 10 خردادماه، امکان بازدید مشتریان از خودرو فیدلیتی، در نمایندگی‌های منتخب بهمن موتور در سراسر کشور، فراهم شده است.

شرکت بهمن موتور، هم مدل 5 نفره و هم مدل 7 نفره خودرو فیدلیتی را هم‌اکنون در 25 نمایندگی منتخب در 13 استان کشور، در معرض دید مشتریان قرار داده است.

 

تولید پیشرانه فیدلیتی در کارخانه تیوان

همزمان با افتتاح کارخانه موتورسازی تیوان در تاریخ 19 فروردین‌ماه، آقای علمرادلو (مدیرعامل گروه بهمن) رسما تایید کرده که موتور چهار سیلندر توربوشارژ خودرو فیدلیتی، در کارخانه تیوان ساخته خواهد شد. 

 

تولید تایرهای فیدلیتی در شرکت کویرتایر

بهمن موتور در تاریخ 25 اسفندماه خبر داده که با همکاری شرکت کویر تایر، موفق به بومی‌سازی لاستیک خودرو جدید فیدلیتی شده است. این لاستیک برای دو سایز رینگ 18 اینچی و 20 اینچی ساخته شده که طبق گفته کویرتایر، تولید این تایر 20 اینچی، تاکنون در ایران سابقه نداشته است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کویرتایر، برای رینگ 20 اینچی خودرو فیدلیتی، از تایر 255/45 استفاده شده که استاندارد سرعت W دارد؛ یعنی می‌تواند تا حداکثر سرعت 270 کیلومتربرساعت، با آن حرکت کرد.

در فاز نخست تولید تایرهای 20 اینچ فیدلیتی، ساخت 48 هزار حلقه برای سال 1400 برنامه‌ریزی شده است.

 

برنامه تولید فیدلیتی در سال 1400

آقای علیمرادلو (مدیرعامل بهمن موتور) با اشاره به برنامه‌های شرکتش برای تولیدانبوه خودروهای دیگنیتی پرایم و فیدلیتی، گفته که بهمن موتور محصولاتش را عموما با داخلی‌سازی 20 درصد وارد بازار می‌کند اما این شرکت تلاش می‌کند تا در آینده، میزان داخلی‌سازی فیدلیتی را به 60 درصد برساند.

 

صدور مجوز تولید فیدلیتی

بهمن موتور با انتشار نخستین اطلاعیه رسمی خود در تاریخ 27 دی، اولین جزییات تازه از محصول جدید این شرکت، که فیدلیتی نامیده شده، را اعلام کرد. آنطور که بهمنی‌ها گفته‌اند، هم‌اکنون مجوزهای وزارت صمت برای ساخت این خودرو در ایران، گرفته شده و بزودی نیز مونتاژ آن آغاز می‌شود. بهمن موتور همچنین تایید کرده که موتور فیدلیتی، از نوع توربوشارژ 1.5 لیتری بوده و گیربکس فیدلیتی نیز از نوع دوکلاچه اتومات است. همچنین لیست اولیه آپشن‌های فیدلیتی بهمن موتور نیز اعلام شده که در ادامه متن، آنها را مشاهده خواهید کرد.

فیدلیتی یکی از خودروهای جدید بازار ایران خواهد بود که گروه بهمن با سرمایه گذاری برای اولین بار پلتفرم این خودرو را که در سال 2019 طراحی شده، خریداری کرده است. خطوط تولید فیدلیتی به طور کامل در داخل کشور ایجاد شده و بهمن موتور با دعوت از قطعه سازان داخلی برای توسعه داخلی سازی این خودرو برنامه ای بلند مدت دارد. این SUV خانوادگی دارای موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است که با گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به دو صورت 5 و 7 نفره به بازار عرضه می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: