صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 18
کد خبر: ۹۲۱۰۶
حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با راهبرد معاصر مطرح کرد؛

نسبت معکوس مشارکت و تهدیدات نظامی-اقتصادی

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی پیرامون ضرورت افزایش مشارکت در انتخابات اظهار داشت: عدم مشارکت مردم در عرصه انتخابات نه تنها فشارهای دشمن را کاهش نمی‌دهد؛ بلکه نسبت میزان مشارکت مردم در انتخابات، نسبت معکوسی با تهدیدها و فشارهای دشمن دارد. بنابراین کسانی که به دنبال کاهش فشارهای دشمن اعم از تهدید‌های اقتصادی یا نظامی هستند، باید بدانند که قهر کردن با صندوق رای، راه حل کاهش مشکلات داخلی و منطقه‌ای نیست.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز روز تعیین سرنوشت کشور است. سرنوشت کشور در چهار سال آینده، روز انتخاب ضعف یا قدرت و قوت در برابر دشمنی که به خون ایران و ایرانی تشنه است. امروز روز به هم رسیدن است در فضایی پر از صلح و امنیت و برادری و برابری، این ابعاد مهم که من و تو را به یک ایران قدرتمند تبدیل می کند از جمله مواردی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند تا ایران و ایرانی از گزند تهدیدات دشمن در امان بماند. حمید رضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات و ارتباط معنا دار این موضوع با افزایش امنیت کشور در ابعاد مختلف را برای ما توضیح داده است.


حمید رضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با راهبرد معاصر به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: دشمنان بر آن هستند که به افکار عمومی اینگونه القاء کنند که عدم مشارکت در انتخابات به نفع آنهاست، در حالی که مقام معظم رهبری این هشدار را به مردم عزیز ایران دادند که عدم مشارکت مردم در عرصه انتخابات نه تنها فشارهای دشمن را کاهش نمی دهد؛ بلکه نسبت میزان مشارکت مردم در انتخابات، نسبت معکوسی با تهدیدها و فشارهای دشمن دارد.


وی دراین باره تصریح کرد: یعنی به هر میزان که مشارکت کاهش بیابد فشار دشمن افزایش می یابد و به هر مقدار که مشارکت افزایش بیابد، فشار دشمن کاهش می یابد، بنابراین کسانی که به دنبال کاهش فشارهای دشمن اعم از تهدیدات اقتصادی یا نظامی هستند راه حل مشکلات کشور، قهر کردن با صندوق رای نیست بلکه حضور در پای صندوق های رای و افزایش مشارکت مردم است تا دشمن در حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران ضعفی نبیند.


کارشناس مسائل سیاسی در خصوص توجه دولت آینده به حل مشکلات اقتصادی مردم از دیدگاه رهبر انقلاب گفت: نکته مهم دیگری که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشت، این بود که گلایه‌های اقشار ضعیف جامعه را به جا دانستند و تاکید کردند مشکلات باید برطرف می‌گردیده و دولت‌ها دراین زمینه باید اقدامات جدی می‌کردند، اما علی رغم اینکه اقدام لازم نکردند و مردم در فشار اقتصادی و معیشتی هستند، راه حل عدم حضور در انتخابات نیست، بلکه راه حل انتخاب یک مدیر اجرایی کارآمد برای حل مشکلات کشور است نه اینکه مردم از رای دادن منصرف شوند.


وی در این باره تصریح کرد: به نظر می رسد دولت سیزدهم روی قشر ضعیف جامعه در دو بعد اقتصادی و فرهنگی باید کار جدی صورت دهد. به عبارت دیگر این کار مهم، وظیفه نهادها و دستگاه های فرهنگی کشور است که به این مساله توجه ویژه داشته باشند که قشر ضعیف جامعه که همیشه از پشتیبانان نظام بودند از نظام اسلامی فاصله نگیرند.


ترقی در خصوص مراقبت های ویژه امروز یعنی روز انتخابات و پرهیز از شیطنت های غیر اخلاقی گفت: بحث مراقبت دستگاه های اجرایی انتخابات نسبت به هر گونه تخلف و کم و کاستی خصوصا رساندن تعرفعه، جلوگیری از برخی از اعمال نظرها که متاسفانه دردوره قبل دیده شد و گزارش های مبنی بر عدم رساندن تعرفه به مناطقی که آقای رئیسی رای بیشتری داشت نباید دراین دوره تکرار شود و حتما تعرفه های لازم باید به دست رای دهندگان و صندوق های رای برسد، ضمن اینکه سلامت مردم در فرآیند انتخابات مورد توجه قرار بگیرد که کسی در اثر رای دادن و حضور در پای صندوق های رای دچار مشکلات بیماری مثل کرونا نشود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: