صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 18
کد خبر: ۹۲۱۳۱
مهدی چمران، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با راهبرد معاصر مطرح کرد؛

تحقق خواست افکار عمومی از مسیر صندوق رای

مهدی چمران، کارشناس مسائل سیاسی پیرامون ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: اصلاحات واقعی از رای دادن آغاز می‌شود، یعنی مردم با انتخاب رئیس جمهور اصلح به نتیجه دلخواه خود می‌رسند، بنابراین مردم باید درست رای بدهند تا به نتیجه مورد نظر خود برسند. بی تردید تحکیم نظام جمهوری اسلامی بدون حضور مردم معنی ندارد، چرا که تحکیم نظام همگام و همراه با مردم صورت می‌گیرد. مشارکت بیشتر یعنی حضور بیشتر مردم در عرصه که پیام مهمی به دشمن خواهد داد.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ دشمن نه دیروز و امروز، بلکه از ماه های قبل برنامه فریب افکار عمومی و تزریق اطلاعات غلط برای نهادینه کردن احساس یاس و ناامیدی در دل مردم را کلید زده بود تا بلکه امروز در انتخابات 28 خرداد ماه سال 1400 ثمره چهل و سه سال دشمنی و تهدید جمهوری اسلامی ایران با پشت کردن مردم به صندوق رای را ببیند و بچیند، لذا درک درست این موضوع و عدم همراهی با دشمن مقوله مهمی است که می تواند قدرت و قوت ملت ایران را درداخل و خارج تضمین کند. مهدی چمران کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی درگفت و گو با راهبرد معاصر به این موضوع پرداخته که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

 

مهدی چمران کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی در گفت و گو با راهبرد معاصر درخصوص اهمیت حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام مردمسالاری است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی براساس آرا و حمایت و پشتیبانی مردم راه پر فراز و نشیب چهل و سه ساله خود را طی کرده، لذا حضور مردم دراین انتخابات هم به دلیل حساسیت های موجود بین المللی و داخلی بسیار حائز اهمیت است.


وی در این مورد توضیح داد: خوشبختانه مردم در چهل و سه سال گذشته همواره بیشترین مشارکت را در انتخاب های مختلف داشته و حضور گرم و پرشوری را از خود به نمایش گذاشته اند، از این رو مشارکت در سطح بالا از مردم انتظار می رود چرا که مردم ایران در دهه های گذشته حتی مشارکت نسبتا بیشتری از مردم کشورهای اروپایی در انتخابات های مختلف از خود به نمایش گذاشته اند، بنابراین انتظار می رود مردم دلسوز ایران باز هم مشارکت حداکثری خود را به نمایش بگذارند و توقع نظام جمهوری اسلامی ایران از مردم متدین و فهیم ایرانی که آگاه به توطئه های دشمنان داخلی وخارجی هستند دراین موضوع بسیار بالاست.


مهدی چمران با اشاره به اینکه مسبب نارضایتی کنونی مردم و عدم تمایل به رای دهی بخشی از مردم، عملکرد دولت فعلی است گفت: متاسفانه جریان دولتی در هر سمتی که قرار داشتند در دولت یا در سایر نهادهایی که باید به مردم خدمت می کردند نه تنها نتوانستند رضایت خاطر و رفاه مردم را رقم بزنند، بلکه با تصمیم گیری‌های غلط و سوء مدیریت ضربات شدید و خرد کننده ای به بدنه معیشتی و اقتصادی مردم وارد کردند.


وی در این باره تصریح کرد: بی گمان دولت آقای روحانی مقصر اصلی احساس پوچی در مردم است. مردم احساس می کنند آنها نادیده گرفته شده اند، لذا از این موضوع به شدت ناراحت هستند و چنین عنوان می کنند که با رای دادن به جایی نمی رسیم در حالی که در حقیقت، اصلاحات دقیقاً از رای دادن آغاز می شود، یعنی مردم با انتخاب رئیس جمهور اصلح به نتیجه دلخواه خود می رسند، بنابراین مردم باید درست رای بدهند تا به نتیجه مورد نظر خود برسند، چرا که تغییر از رای دادن و حضور در صحنه ایجاد می شود نه نشستن و ناظر وضعیت موجود بودن.


مهدی چمران خاطر نشان کرد: امیدواریم مردم به این درک رسیده باشند که باید در تغییر سرنوشت خود مشارکت جدی داشته باشند و به مدیران فعلی حاکم بردولت و جناح آنها یک نه بزرگ بگویند تا مدیران بعدی متوجه این موضوع مهم باشند که در رسیدگی به امور جامعه به هیچ وجه نباید دچار کم کاری شوند، لذا مشارکت هرچه بیشتر مردم پایه‌ها و اقتدار حکومت را محکم می‌کند و گفتن یک نه بزرگ به مسببین وضعیت فعلی، دشمن داخلی و خارجی را ناامید می کند.


مهدی چمران درخصوص نادانی دشمنان داخلی برای همسویی با دشمن خارجی گفت: متاسفانه دشمنان نادان داخلی هم پای دشمنان قسم خورده خارجی تلاش می کنند تا مردم را از رفتن به پای صندوق رای منع کنند، در حالی که دشمنان داخلی نه تنها با دنبال کردن این خط به جایی نمی رسند، بلکه به ضرر کشور، انقلاب و مردم عمل کرده اند.


چمران در پایان در خصوص مردمی بودن نظام و اهمیت این موضوع برای جلوگیری از فشارهای حداکثری به مردم با همراهی مردم در انتخابات امروز گفت: بی تردید نظام و تحکیم نظام جمهوری اسلامی بدون حضور مردم معنی ندارد، چرا که تحکیم نظام همگام و همراه با مردم صورت می گیرد. مشارکت بیشتر یعنی حضور بیشتر مردم در عرصه که به دشمن پیام می دهد سرنوشت کشور برای ما مهم است، بنابراین مردم در ساعات باقیمانده از انتخابات باید به این موضوع دقت کنند که دشمن همچنان به دنبال تزریق افکار مایوس کننده به مردم برای جلوگیری از حضور آنها در پای صندوق های رای است، لذا امیدواریم مردم در ساعات آینده برای شکست توطئه های دشمن در پای صندوق های رای حضور حداکثری به هم برسانند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: