صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 18
کد خبر: ۹۲۱۶۰
یادداشت اختصاصی «محمد کاظم انبارلویی»، کارشناس مسائل سیاسی؛

انتخابات ۱۴۰۰ و اهمیت حق تعیین سرنوشت

ملت ایران با وجود دلخوری از عملکرد دولت روحانی در هشت سال گذشته، نمی‌تواند به این مهم یعنی ساختن سرنوشت خود پشت پا زند و از مساله تعیین سرنوشت خود و کشور و مدیریت اجرایی آن برای چهار سال آینده غفلت نماید. از همین رو و بر مبنای ضرورت تعیین حق سرنوشت جامعه، شهروندان می‌بایستی دست به انتخاب زده و بهترین دولت را برای به سرانجام رساندن سرنوشت خویش راهی پاستور کنند.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ ملت ایران در روز جمعه ۲۸ خرداد با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای به روی کار آوردن دولت قوی، جهادی با عزم و اراده الهی می پردازند، دولتی که مختصات یک خدمتگزار واقعی و دولت انقلابی اسلامی برای خدمت به محرومان و مستضعفان عالم را دارد و می تواند در جهت رفاه جامعه و مقابله با زیاده خواهی ها و یاوه گویی های دشمنان نظام و انقلاب با قاطعیت تمام از حقوق ملت ایران دفاع کند. از این رو هر رای که به صندوق ریخته می‌شود به عنوان یک عمل صالح محسوب می‌شود و به مثابه رای دادن و تحرک بالا و اراده بیشتر برای نوسازی نظام اجرایی کشور است.


اگر رای دادن مردم را یک آجر به شمار بیاوریم، هر یک از ما که رای خود را در صندوق های رای در جای جای ایران اسلامی پهناور می اندازیم به استحکام نظام اسلامی و تحمیل اراده خود بر اراده پر از سوء نیت دشمن جامه عمل پوشانده ایم، لذا بر همه ما واجب است که در ساختن بنای عظیم دولت آینده هر کدام یک آجر مستحکم باشیم تا ساختمان مدیریت اجرایی و دولت آینده کشور را که سرنوشت ما با آن گره خورده است را به خوبی و هر چه بهتر بسازیم.


بی شک با دلخوری که نسبت به عملکرد دولت آقای روحانی در هشت سال گذشته داریم نمی توانیم به این مهم یعنی ساختن سرنوشت خود پشت پا بزنیم و از مساله تعیین سرنوشت کشور و مدیریت اجرایی آن برای چهار سال آینده غفلت کنیم. این مساله به شدت قابل قبول است که متاسفانه به دلیل سوء تدبیر و عملکرد غلط دولت در بخش های مختلف، بخصوص اقتصادی، مردم آشفته خاطر و ناراضی هستند، لذا این شائبه وجود داشت که مردم به دلیل نارضایتی از عملکرد دولت، تمایلی به حضور در پای صندوق های رای ندارند و رای دادن را برای خود بی فایده تصور می کنند، در حالی که برای ساماندهی به ساختمان اجرایی آنچه به ما و سرنوشت کشور مربوط است باید دست به انتخاب بزنیم و بهترین دولت را برای به سرانجام رساندن سرنوشت خود راهی پاستور کنیم.


خوشبختانه گزارشات واصل شده از سراسر کشور موید این موضوع است که مردم حزب‌اللهی و متدین ایران اسلامی برای انجام وظیفه شرعی خود حتی دقایقی قبل از استقرار صندوق های رای در محل های مورد نظر رای دهی جمع شده اند تا به دشمن بصیرت و اعتقاد خود به ایجاد تحول اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی را با رای دادن به دولت انقلابی نشان دهند.


مردم با حضور خود در انتخابات نشان می دهند که به دنبال ایجاد تغییر و تحول در وضعیت موجود هستند و هر رای آنها می تواند ظاهری حقیقی تر به ایجاد یک تحول واقعی بدهد و خواست یکایک آنها را به منصه ظهور برساند، لذا مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهند که خواهان روی کار آمدن دولتی هستند که علاوه بر رفع چالش های اقتصادی، در برابر شرارت دولت آمریکا که باعث افزایش مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه‌ها و خسارت‌های زیادی به ملت ایران شده، بایستند و مردانه با آنها مقابله و مبارزه کند تا نتوانند از ایران امتیازاتی به نفع خود و به ضرر ملت ایران بگیرند.


بنابراین انتخاب احسن و انتخاب درست مسیر تحول ایران اسلامی را برای سال های بعد مشخص می کند، در حالی که اگر انتخاب غیر اصلح داشته باشیم یعنی آب به آسیاب دشمن ریخته ایم و قطعا به کسانی اجازه آمدن روی کار آمده ایم که مانند دولت گذشته، به مردم وعده اصلاحات اقتصادی دادند اما با عملکرد خود باعث افزایش نارضایتی‌های عمومی در بین آحاد مردم جامعه شدند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: