صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۵۳
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 22
کد خبر: ۹۲۵۳۵
لاله افتخاری، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با راهبرد معاصر مطرح کرد؛

دولت دوازدهم و عدم پیشرفت در گام دوم انقلاب

لاله افتخاری، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره عدم اجرای گام دوم انقلاب در دولت دوازدهم گفت: دولت روحانی نه از برنامه و نه از نیروهای توانمندی در بسیاری از موارد برخوردار نبود و همچنین دغدغه اجرای گام دوم را نداشت. ضعف کارآمدی که وجود داشت مانع از آن شد که از ظرفیت های دولت استفاده شود، دولت دوازدهم آنقدر که نگاه را به بیرون کشور بسته بود مانع از این شد که توجه به ظرفیت های داخلی صورت پذیرد.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ لاله افتخاری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با راهبرد معاصر درباره مشارکت بالای مردمی درانتخابات ریاست جمهوری گفت: رهبری چند روز مانده به انتخابات به رغم اینکه قبلاً هم فرمایشاتی داشتند توصیه هایی کردند و نشان دادند همراه با مردم آگاه هستند. این مردم با بصیرت هم بین عملکرد مسئولین و کم کاری ها و کوتاهی ها و بدکاری ها با نظام فاصله انداختند یعنی گفتند می دانیم نظام و ایران مشلکی ندارد و ما با بد عمل کردن مسئولان دلسرد نمی شویم بلکه احساس می کنیم انتخاب ما درست نبوده و کسانی را انتخاب می کنیم که بتوان بیشتر به آنها اطمینان کرد برای همین نتیجه انتخابات با اختلاف فاحشی رقم خورد.

 

او در پاسخ به این پرسش، برخی اذعان دارند این دوره هجمه ها و فشارها زیاد بوده است، دلیل این امر چیست؟ تصریح کرد: هر چقدر موفق تر و توانمندتر در عرصه داخلی و بین المللی حاضر شویم و هرچه مردم با نظام باشند دشمن ناراحت می شود و دشمن نمی خواهد ما مستقل باشیم. ما می بینیم در واکسن، درمان، مسائل اقتصادی و غیره با وجود تحریم های کشورهای دیگر موفق بودیم و در اینجا دشمن از دست ما به شدت عصبانی و خشمگین است.

 

وی در ادامه افزود: برخی از مسئولین ما هم در زمین دشمن بازی کردند. خواسته یا ناخواسته برخی اقدامات آنان بازی در زمین دشمن بود ولی بحمدالله مردم باز هم پیروز میدان بودند، چه ایرانیان داخل کشور و چه خارج کشور و به رغم تمام کارشکنی ها و عوامل دشمن که کار کردند، الحمدالله مردم بصیرت داشتند و رمز پیروزی انقلاب و ماندگاری انقلاب همین است.

 

افتخاری با اشاره گام دوم انقلاب در دولت سیزدهم افزود: دقیقاً مطالبات حضرت آقا برای گام دوم مدنظر است. نقشه راهی که حضرت آقا برای گام دوم ارائه کردند که باید در نظر گرفته شود و روی همان برنامه ریزی و توجه کنند که در مسائل خانواده، اقتصادی، معیشتی و در مورد آینده ممکلت و تقویت زیرساخت ها باید ان توجه را داشته باشند تا بتوانند راه را گم نکنند و بعنوان نقشه راه برنامه گام دوم را بگذارند و نیروها را معرفی کنند همچنین کلان برنامه ها و خردبرنامه ها را تعیین کنند و همانطور بودجه بندی و اجرا را باید در نظر بگیرد.

 

این نماینده در پایان درباره عدم اجرای گام دوم انقلاب در دولت دوازدهم گفت: دولت دوازدهم نه برنامه و نه نیروهای توانمند در بسیاری از موارد داشت و نه دغدغه اجرای گام دوم را داشت. بخشی بخاطر پیری و خستگی دولت بود. ضعف کارآمدی که وجود داشت و نتوانست از ظرفیت های خود استفاده کند و دغدغه ای هم نداشت، آنقدر که نگاه را به بیرون کشور بسته بود مانع از این شد که توجه به ظرفیت های درون کند و دولت سیزدهم باید توجه به ظرفیت های درونی کند.

 

نظر شما