صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۱ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 22
کد خبر: ۹۲۶۹۳

خبر اهدای هواپیمای لوکس به آیت الله رئیسی صحت دارد؟

خبر اهدای هواپیمای لوکس به آیت الله رئیسی صحت و واقعیت ندارد.

به گزارش راهبرد معاصر ، خبر اهدای هواپیمای لوکس از طرف امیر قطر "تمیم بن حمد آل ثانی " به آیت الله رئیسی به مناسبت  انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور ایران که از صبح امروز در رسانه ها  درحال دست به دست شدن است  جعلی است و واقعیت ندارد.
 

 

هدیه تجملاتی امیر قطر به رئیسی؛ ماجرا چیست؟!


در جزئیات این خبر آمده است: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر یک ایرباس لوکس مدل A۳۸۰ به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران هدیه داد. پیش از این نیز، او یک فروند هواپیمای لوکس ۴۰۰ میلیون دلاری را به عنوان هدیه ویژه به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هدیه داده بود.
 


خبرگزاری فارس توضیح این خبر آورده است: «اما منبع این خبر که اکثر رسانه‌ها به آن استناد کردند سایت مباشر العرب بوده که خبر را با استناد به تصویری منتسب به توییتر فارس‌بین‌الملل منتشر کرده؛ اما نکته قابل تامل آن است که این خبر جعلی از توییتر خبرگزاری فارس فارس بین الملل با تصویری از عین الاسد فوتوشاپ (دستکاری) شده است.
 


درواقع درحالی که روز گذشته فارس، خبری را با عنوان «صابرین نیوز» از حمله موشکی به پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب عراق که در اختیار نیرو‌های آمریکایی است، خبر داد با تصویری از پایگاه عین‌الاسد توییت کرد بود، این سودجویان خبر جعلی هدیه هواپیمای تجملی به رئیسی را با همان تصویر پاشگاه خبری عین‌الاسد جعل کردند!»
 
امیر قطر انتخاب رئیسی را تبریک گفت
 
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، روز شنبه در پیام تبریک به رییس جمهوری منتخب ایران، برای وی آرزوی موفقیت و برای دو کشور آرزوی گسترش روابط کرد.

شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی معاون اول امیر قطر و شیخ خالد بن خلیفة بن عبدالعزیز آل ثانی نخست وزیر این کشور نیز در پیام‌های جداگانه‌ای انتخاب رئیسی را به وی تبریک گفتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در انتخاباتی که دیروز (جمعه) در سراسر کشور برگزار شد، با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار رای (۶۱ درصد آرا) به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران از سوی مردم انتخاب شد.
 
ویژگی ایرباس A۳۸۰

ایرباس A۳۸۰ یک محصول اروپایی بوده و بال‌ها و موتور آن در انگلیس، قسمت‌های بدنه و دم در آلمان و اسپانیا ساخته شده‌اند. اسمبلاژ نهایی در کشور فرانسه صورت می‌گیرد. برخی متخصصین این مدل را نماد اروپا می‌نامند.
 


در خصوص اندازه جزئیات این هواپیما گفته شده که هواپیما‌های A۳۸۰ دارای ۲۴/۱ متر ارتفاع، ۸۰ متر عرض و ۷۲/۷ متر طول هستند. وزن آن‌ها نیز به ۵۹۰ تن می‌رسد.
 


منابع دیگری در توصیف این هواپیما نوشته‌اند که «هیچ هواپیمایی به اندازه ایرباس ‏A۳۸۰‎‏ وسیع و مدرن وجود ندارد». همچنین گفته شده که «هواپیمای ‏A۳۸۰‎‏ آرام‌ترین و بی سر و صدا‌ترین هواپیمای مسافربری پهن پیکر است».
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: