صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۲۰
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۲ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 23
کد خبر: ۹۲۸۰۷

ساعت بازی والیبال ایران آرژانتین + جدول لیگ ملت‌ها

ساعت بازی والیبال ایران آرژانتین لیگ ملت‌ها، ۱۸:۳۰امروز چهارشنبه ۲ تیر اعلام شد.

به گزارش راهبرد معاصر، ساعت بازی والیبال ایران آرژانتین لیگ ملت‌ها، ۱۸:۳۰ امروز چهارشنبه ۲ تیر اعلام شد. تیم ملی والیبال ایران روز گذشته و در هفته پنجم از سری رقابت‌های لیگ ملت‌ها به مصاف حریف لهستانی رفت. با عملکرد ضعیف شاگردان آلکنو تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۳ بر صفر بازی را به حریف اروپایی خود واگذار کرد. این هفتمین شکست پی در پی بلندقامتان ایران بود و نگرانی‌هایی را برای وضعیت تیم ملی والیبال ایران به وجود آورد.

 

ترکیب تیم ملی والیبال ایران برابر آرژانتین امروز چهارشنبه ۲ تیر
 
تیم ملی والیبال مردان ایران برای انجام پانزدهمین (آخرین) بازی خود در لیگ ملت‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ چهارشنبه به مصاف آرژانتین می‌رود.

با اعلام ولادیمیر آلکنو ایران با ترکیب ۱۴ نفره میلاد عبادی‌پور، رضا عابدینی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، مرتضی شریفی، میثم صالحی، آرمان صالحی، بردیا سعادت و جواد کریمی مقابل آرژانتین به میدان می‌رود.

برنامه بازی‌های چهارشنبه به شرح زیر است:

ساعت ۱۲:۳۰) هلند - استرالیا
ساعت ۱۴:۳۰) صربستان - کانادا
ساعت ۱۵:۳۰) ژاپن - آمریکا
ساعت ۱۷:۳۰) فرانسه - لهستان
ساعت ۱۸:۳۰) ایران - آرژانتین
ساعت ۲۰:۳۰) اسلوونی - بلغارستان
ساعت ۲۲) ایتالیا - آلمان
ساعت ۲۳:۳۰) برزیل - روسیه

 

 

ایران ۰ - لهستان ۳؛ الکس نسخه تیم ملی را پیچید!

 
 
تیم ملی ایران پس از شکست ۳-۰ به فرانسه در دیدار حیثیتی به مصاف لهستان رفت و مغلوب حریف نامدار شد.


در این دیدار البته کورک و کوبیاک دو ستاره مشهور لهستان حضور نداشتند، اما با این حال لهستانی‌ها درخشان ظاهر شدند و با سرویس‌های خوب و دفاع‌های پرتعداد بر ایران برتری یافتند.
 
تیم والیبال ایران با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد تا با ثبت هفتمین شکست متوالی، رکورد ۳۰ ساله‌اش را بشکند. دو تیم پیش از این ۲۱ بار در میادین مهم بین‌المللی با هم روبرو شده بودند که لهستان در ۱۴ بازی پیروز شده و سهم ایران ۷ برد بود.

تیم ملی ایران پیش از این بازی، ۶ شکست در لیگ ملت‌ها داشت؛ آخرین تورنمنتی که ایران در آن با ۶ شکست متوالی مواجه شد، جام جهانی ۱۹۹۱ بوده است. در نهایت تجربه هفتمین باخت متوالی این رکورد ۳۰ ساله را شکست تا همه اهالی والیبال نگران وضعیت تیم ملی در المپیک توکیو باشند.

ایران بازی را با جواد کریمی، بردیا سعادت، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی و آرمان صالحی (لیبرو) آغاز کرد و برای تیم لهستان نیز، ویلفردو لئون، میهاو کوبیاک و بارتوژ کورک غایب بودند.

دیدار حساس و خارج از جدول ایران و لهستان با برتری ۵ بر صفر حریف اروپایی آغاز شد تا آلکنو، خیلی زود بازیکنانش را برای ایجاد وقفه در روند بازی بیرون بکشد. تیم ایران به دنبال بازی‌های پر انتقاد روز‌های گذشته در دریافت اول باز هم مشکل داشت و مرتکب اشتباهات زیادی می‌شد. آلکنو در امتیازات پایانی بازی، سعید معروف و امیر غفور را به زمین فرستاد که در خوشبینانه‌ترین حالت، بعید بود از این دو ستاره در آن مقطع از بازی، کاری برآید. پاس پشت امیر غفور و اسپک قدرتمند بردیا سعادت از منطقه ۲ از صحنه‌های جذاب این ست بود. تیم ایران در نهایت ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به حریفش واگذار کرد.

تیم ایران در پایان ست نخست، ۱۲ امتیاز از حمله، ۳ امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن سرویس و ۴ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان لهستان نیز ۱۱ امتیاز از اسپک، ۴ امتیاز از دفاع، ۲ امتیاز مستقیم سرویس و ۸ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.



آلکنو در ست دوم تاکید داشت که شاگردانش فقط بازی نکنند، بلکه بجنگند. او می‌گفت که مجموع سن بازیکنان درون زمین ایران، ۱۰۰ سال هم نیست، پس باید بیشتر بجنگند. بازیکنان ایران در این ست، تمام تلاش خود را به کار گرفتند و در توپ‌گیری و حمله، عملکرد خوبی داشتند. ایران تا امتیاز ۲۰ با لهستان، مساوی پیش رفت، اما در نهایت ۲۵ بر ۲۰ شکست خورد.

تیم ایران در پایان ست دوم، ۲۲ امتیاز از حمله، ۳ امتیاز از دفاع روز تور، ۲ پوئن سرویس و ۱۳ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان لهستان نیز ۲۴ امتیاز از اسپک، ۷ امتیاز از دفاع، ۳ امتیاز مستقیم سرویس و ۱۶ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

ست سوم با برتری ۶ بر صفر لهستان آغاز شد. آلکنو که اجرا نشدن تفکراتش و برتری کامل تاکتیکی حریف ناامید شده بود به سراغ غیرت بازیکنان رفت و از آن‌ها خواست تا خود را در زمین، جمع و جور کنند. خطا‌های متعدد سرویس بازیکنان ایران، زحمت لهستانی‌ها را برای پیروزی کمتر می‌کرد. دفاع روی تور بهتر لهستان، برتری مطلق این ست را به آن‌ها داد و ایران ۲۵ بر ۱۶ و در مجموع ۳ بر صفر شکست خورد.
 


تیم ایران در پایان بازی، ۲۷ امتیاز از حمله، ۵ امتیاز از دفاع روز تور، ۳ پوئن سرویس و ۲۱ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان لهستان نیز ۳۱ امتیاز از اسپک، ۱۱ امتیاز از دفاع، ۶ امتیاز مستقیم سرویس و ۲۷ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

با این شکست، تعداد باخت‌های متوالی ایران به ۷ رسید و رکورد ۶ باخت متوالی سال ۱۹۹۱ پس از ۳۰ سال جابجا شد.


جدول لیگ‌ملت‌های والیبال در پایان روز دوم هفته پنجم

 
 

آلکنو خطاب به شاگردانش: از خانواده‌های‌تان خجالت نمی‌کشید؟

 

تیم ملی والیبال ایران در چهاردهمین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب لهستان شد.

یک رسانه لهستانی در مورد این بازی نوشت: تیم ملی لهستان که از حضور در نیمه نهایی لیگ ملت‌های والیبال تا حد زیادی مطمئن بود از کوبیاک و کورک در ترکیب ۱۴ نفره خود استفاده نکرد. بازیکنان دو تیم با وجودی که در یک طبقه از هتل به مدت یک ماه حضور داشتند، تصمیم گرفتند که وارد هیچ جنگ لفظی و حاشیه‌ای نشوند.

تیم ایران در ۲ ست ابتدای بازی شکست خورد و در ست سوم هم ۶ بر صفر عقب بود. کادر فنی تیم ملی ایران در این بازی به داور اعتراض کردند که بازیکنان لهستان با زدن ضربه به پشت نیمکت خود، سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند.

ویتال هینن، سرمربی لهستان نیز به داوران گفت که چرا در مورد چیزی که در ۱۳ بازی گذشته، مشکلی برای کسی ایجاد نکرده، اعتراض می‌کنید؟

این سایت لهستانی ادامه داد: ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران بر سر بازیکنانش داد می‌زد که خجالت نمی‌کشید؟ فرزندان، پدر و مادر و همسران شما این بازی را می‌بینند.
 
معروف: روز‌های بدی را سپری می‌کنیم/ ناامید نیستیم
 
سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در مورد شکست ۳ بر صفر تیمش مقابل لهستان در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ اظهار داشت: مسابقات برای ما تمام شده و نیاز داریم که تمرکز خود را دوباره به دست بیاوریم.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: این تورنمنت برای ما خوب تمام نشد و به همین خاطر برای‌مان مهم است که در آخرین بازی (فردا مقابل آرژانتین) به پیروزی برسیم.

معروف گفت: بازی‌ها برای ما خوب تمام نمی‌شود و ما روز‌های بدی را سپری می‌کنیم. باید از این بازی‌ها درس بگیریم. ما بازیکنانی حرفه‌ای هستیم و باید به بازی ادامه دهیم. ما ناامید نیستیم و روز‌های خوبی را در پیش خواهیم داشت.

وی در پایان تصریح کرد: می‌توان نکته‌های مفیدی از این بازی‌ها استخراج کرد.
برچسب ها
نظر شما