صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۲ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 23
کد خبر: ۹۲۸۳۲

ماجرای بازگشت شهرام شب پره به ایران

درخواست بازگشت شهرام شب پره به ایران پس از اولین نشست رسانه‌ای رئیس جمهور منتخب ازسوی محمد معتمدی مطرح شد.

به گزارش راهبرد معاصر ، درخواست بازگشت شهرام شب پره به ایران پس از اولین نشست رسانه ای آیت الله رئیسی و صحبت های رئیس جمهور منتخب مبنی بر اینکه شرایط بازگشت ایرانیان خارج از کشور تسهیل گردد، از سوی محمد معتمدی با انتشار یک پست موقت در اینستاگرام مطرح شد. بازگشت خوانندگان پیش از انقلاب در گذشته هم صورت گرفت که البته سرانجامی خوش نداشت.

 

جزئیات بازگشت شهرام شب پره به ایران

 

شهرام شب پره یکی از خوانندگان مشهور پیش از انقلاب است که همواره در سال‌های اخیر از تمایل خود به بازگشت به ایران صحبت کرده و محمد معتمدی با انتشار ویدیویی از وی خواستار فراهم کردن شرایط بازگشت این خواننده به ایران شده است. معتمدی در بخش شرح این ویدیو از عبارت «به امید اقدام لازم» اکتفا کرده است، ویدیویی که در آن شب پره می‌گوید دوست دارد به ایران برگردد و به کار مشغول شود حتی اگر کاری غیر از خوانندگی باشد. وی در این ویدیو می‌گوید که پاسپورت ایرانی دارد و مدارک ازدواجش نیز بروز شده و می‌خواهد به ایران بازگردد.

محمد معتمدی با انتشار ویدیویی از شهرام شب پره از درخواست این خواننده لس آنجلسی برای بازگشت به ایران گفته است.

وی همچنین می‌گوید که در دوران پیش از انقلاب به فکر جمع آوری پول نبوده و به همین خاطر هنوز خانه ندارد. او در بخشی دیگر از صحبت هایش در مورد بازگشت به ایران می‌گوید که دوست دارد به ایران برگردد و مشغول به کار شود، حتی در حوزه‌ای غیر از خوانندگی.
 

واکنش ها به ماجرای بازگشت شهرام شپره به ایران

 
درخواست محمد معتمدی برای فراهم کردن مقدمات بازگشت شهرام شب پره به ایران با واکنش‌های متعددی از جانب کاربران اینستاگرام مواجه شده و در یک مورد، لیندا کیانی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون گفته است: «ای جان، منم قلبم لرزید این ویدیو رو دیدم». برخی دیگر از کاربران نیز به ماجرای بازگشت حبیب به ایران با وعده وعید‌های فراوان اشاره می‌کنند که در نهایت نتوانست مجوز خوانندگی را دریافت کرده و در اثر سکته قلبی درگذشت.
 
 
حبیب محبیان که با همان نام هنری حبیب شناخته می‌شود، در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد با چراغ سبز حلقه پیرامون او به ایران بازگشت، اما نتوانست مجوز فعالیت رسمی (انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت) بگیرد و بسیار سرشکسته و ناامید شد. حبیب سرانجام در ۲۱ خرداد ۹۵ در ۶۸ سالگی بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.
 
 
 
بیوگرافی شهرام شب پره

شهرام شب پره در سال ۱۳۴۰ و هنگامی که ۱۳ سال داشت، فعالیت موسیقی خود را به‌عنوان نوازنده ساز درامز آغاز کرد. او کار حرفه‌ای خود را به‌عنوان خواننده از تابستان سال ۱۳۴۳ (خورشیدی) و در ۱۷ سالگی از متل قو در سلمان‌شهر در شمال ایران با فعالیت در گروه آغاز کرد.

او پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران از ایران مهاجرت کرد و هم‌اکنون در لس آنجلس زندگی می‌کند. او تا به امروز بیش از ۲۰ آلبوم منتشر کرده‌است.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: