صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۵۹
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۳ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 24
کد خبر: ۹۲۹۱۴

تصویب نخستین طرح شهرک‌سازی توسط کابینه جدید رژیم صهیونیستی

نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی طرح ساخت و ساز در شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری را به تصویب رساند.
به گزارش راهبرد معاصر، رژیم صهیونیستی برای نخستین بار و از زمانی که نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم روی کار آمده است، طرح ساخت و ساز جدیدی در شهرک‌های صهیونیست نشین را به تصویب رساند، موضوعی که سازمان ملل و بیشتر کشور‌های جهان آن را غیرقانونی می‌دانند و طبق کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

براین اساس، رژیم صهیونیستی اقدام به تصویب ۳۱ طرح عمرانی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری کرد.

شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی نیز در تشریح این طرح‌ها گزارش داده است که، کمیته فرعی شهرک‌سازی وابسته به نهاد مدیریت شهری این رژیم ۳۱ طرح ساخت و ساز را به تصویب رسانده است.

براساس این طرح‌ها دارای مراحل مختلفی بوده که برخی به طور کامل اجرا شده و برخی نیز در دست اجرا هستند که از جمله طرح‌های به تصویب رسیده ساخت یک مدرسه خصوصی، یک مجتمع تجاری در شهرک «معالیه ادومیم» در شرق قدس و بقیه واحد‌های مسکونی در شهرک «یتسهار» در جنوب «نابلس» است.

از سوی دیگر نیز، شورای موسوم به «یشع» که به شورا‌های شهرداری در شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری وابسته است مراتب اعتراض و نارضایتی خود را نسبت به طرح‌های به تصویب رسیده اعلام و خواستار برگزاری مجدد نشستی به منظور تصویب طرح‌هایی بزرگ‌تر در همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری شد.

پیش از نیز نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نامه‌ای تهدیدآمیز خطاب به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرده بود که، صبر ما تمام شده است. شهرک‌نشینان اطراف باریکه غزه شهروندان درجه ۲ نیستند.

وی افزود: هرکس که در «سدیروت، اشکلون و آلومیم» زندگی می‌کند مانند بقیه مردم اسرائیل باید در صلح و آرامش باشد، ما همه تلاشمان را می‌کنیم نظامیانی که بازداشت شده‌اند را آزاد کنیم و به خانه بازگردانیم./باشگاه خبرنگاران
نظر شما