صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۰۷ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 28
کد خبر: ۹۳۴۶۳

واکنش وزارت خارجه عراق به حمله هوایی آمریکا به حشد الشعبی

سخنگوی وزارت خارجه عراق ضمن محکوم کردن حمله به نیروهای حشد شعبی از سوی جنگنده های آمریکایی این حمله را نقض کننده حاکمیت کشورش دانست.

به گزارش راهبرد معاصر وزارت خارجه عراق امروز دوشنبه حمله هوایی به حشد شعبی در مرز عراق با سوریه را محکوم کرد.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق ضمن محکوم کردن حمله به نیروهای حشد شعبی عراق، تاکید کرد: وزارت خارجه عراق مجدد مخالفت کامل خود را با اینکه عراق عرصه رویارویی یا تسویه حساب قرار گیرد، اعلام می کند.

 

وی افزود:این حمله در تضاد با قوانین بین المللی و نقض آشکار حاکمیت عراق است.

گفتنی است که آمریکا با حمله به نیروهای حشد شعبی عراق در مرز با سوریه چند نفر از آنها را به شهادت رساند.

 

ساعاتی قبل هم حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای به حمله بامداد امروز جنگنده‌های آمریکایی به مواضع حشد شعبی در مرز این کشور با سوریه واکنش نشان داده بود.

در این بیانیه با اشاره به اینکه حمله هوایی به مواضع حشد شعبی در داخل عراق رخ داده است و چهار رزمنده حشد شعبی به شهادت رسیده اند، تاکید شده است که این رزمندگان در حال حراست از مرزهای عراق و ممانعت از نفوذ داعش به عراق بودند.

 

حشد شعبی ضمن محکوم کردن این حمله و تسلیت به خانواده این شهیدان بر محفوظ بودن حق واکنش به این حملات و مجازات عاملان آن در اراضی عراق تاکید کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که این حمله به منظور تضعیف عراق و نیروهای امنیتی و حشد شعبی آن است.

 

حشد شعبی با اشاره به اینکه همه دنیا شاهد اقدامات حشد شعبی در نابودی داعش و دفع خطر آن از دنیا بودند، این حمله آمریکا را به نفع گروههای تروریستی دانست.

در بیانیه حشد شعبی از مواضع دولت عراق و تلاش برای روشن کردن تکلیف موضوع خروج نیروهای خارجی در این کشور تمجید شده و بر حاکمیت کامل عراق تاکید شده است./مهر

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: