صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۵۱
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 29
کد خبر: ۹۳۵۲۴

قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ + جدول/ صعود دلاربه کانال ۲۵ هزار تومان

قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ افزایش یافت.

به گزارش راهبرد معاصر،قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ با افزایش قیمت روبرو شد و تحت تاثیر خبر‌های مذاکرات وین، وارد کانال ۲۵ هزار تومانی شد. دلار امروز با قیمت ۲۵ هزار و ۱۰۰ خرید و فروش شد. این در حالی است که نرخ آزاد دلار از اواخر فروردین ماه تاکنون در این سطح قرار نگرفته بود.

 
 

قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰

 
دلار آمریکا با رشد ۳۰۰ تومانی، صبح امروز موفق به فتح کانال ۲۵ هزار تومان شد و روی عدد ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. یورو هم ۲۰۵ تومان افزایش قیمت داشت و ۲۹ هزار و ۷۹۰ تومان فروخته شد.

                                                            قیمت ارز آزاد در بازار امروز 

انواع ارز قیمت امروز  قیمت دوشنبه قیمت یکشنبه
دلار ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان
یورو ۲۹ هزار و ۷۹۰ تومان ۲۹ هزار و ۵۸۵ تومان ۲۹ هزار و ۴۸۰ تومان
 

                                                             قیمت ارز در صرافی ملی

صرافی ملی امروز سه شنبه هشتم تیر نرخ فروش دلار را ساعت ۱۱ و ۳۷ دقیقه ۲۴ هزار و ۵۹۰ تومان تعیین کرد و ارزش این اسکناس را در مقایسه با روز قبل ۱۶۲ تومان گران کرد. یورو هم ۱۶۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد و ۲۹ هزار و ۳۷ تومان فروخته شد.

                                                    قیمت امروز ارز در صرافی ملی

انواع ارز قیمت امروز  قیمت دوشنبه قیمت یکشنبه
دلار ۲۴ هزار و ۵۹۰ تومان ۲۴ هزار و ۴۲۸ تومان ۲۴ هزار و ۳۸ تومان
یورو ۲۹ هزار و ۳۷ تومان ۲۸ هزار و ۸۷۷ تومان ۲۸ هزار و ۶۰۶ تومان
 

علت افزایش قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ چه بود؟

 
قیمت دلار از اولین روز هفته وارد کانال ۲۴ هزار تومان شده است . این رشد قیمت ، افزایش بهای دلار در بازار آزاد را نیز رقم زده و شرایط را مهیای بالا رفتن تب مراودات و مبادلات ارز در بازار کرده است به طوری که از ابتدای هفته بار دیگر صف‌های طولانی مقابل صرافی‌های بانکی ایجاد شده است.


افزایش قیمت دلار و همچنین رشد فاصله قیمتی دلار در صرافی های بانکی و بازار آزاد دلیل مهم رشد قیمت‌ها در بازار تلقی می‌شود.
 
 
 

تغییر فضای مذاکرات با قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ چه کرد؟

 
 
 
یک هفته از پایان دور ششم مذاکرات احیای برجام می‌گذرد و هنوز زمان دور هفتم مذاکرات مشخص نشده است. لحن طرفین مذاکره تغییر کرده است، هر دو طرف نسبت به طولانی شدن مذاکرات هشدار می‌دهند. هم ایران و هم آمریکا می‌گویند زمان تصمیم‌گیری برای طرف مقابل فرا رسیده است. وزیر خارجه آمریکا از باقی ماندن اختلافات جدی در این مذاکرات سخن می‌گوید. این اخبار فضای بازار را پر کرده است و قیمت دلار تحت تاثیر عدم اطمینان به وجود آمده افزایش یافت.
 

چانه‌زنی در مراحل پایانی مذاکرات

این که ناگهان یک متغیر جدید ظهور کند و روند مذاکرات تحت تاثیر این متغیر جدید کلا تغییر کند چندان محتمل نیست. از جمله اخباری که جلب توجه می‌کرد این بود که هر دو طرف معتقدند که طرف مقابل باید تصمیم بگیرد. در نتیجه به نظر می‌رسد در مراحل پایانی مذاکرات طرفین در حال چانه‌زنی هستند.
 

آخرین تغییرات قیمت دلار و یورو و نرخ ارز ۱۰ روز پس از اعلام نتایج انتخابات ۱۴۰۰


قیمت فروش دلار در بازار آزاد تهران طی ۱۰ روزی که از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گذشته، ۴.۸ درصد افزایش یافته است؛ این در حالی است که طی همین مدت نرخ رسمی عرضه دلار توسط بانک مرکزی ایران تنها ۳.۳ درصد بالا رفته است.
 
بانک مرکزی روز دوشنبه بهای عرضه دلار در سامانه رسمی صرافی‌ های تحت نظارت خود را به ۲۴ هزار و ۴۲۸ تومان افزایش داد که در مقایسه با نرخ رسمی اعلام شده در معاملات روز ۲۹ خرداد ۷۹۱ تومان بالاتر بود. همزمان نرخ آزاد فروش دلار نیز در بازار تهران به ۲۴ هزار و ۷۷۰ تومان رسید که در مقایسه با نرخ روز اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ، هزار و ۱۵۰ تومان گران‌تر بود.

بدین ترتیب نرخ آزاد دلار در پایان داد و ستدهای روز دوشنبه به بالاترین سطح از ۲۸ فروردین گذشته تا کنون رسید.
 
هر یورو نیز  در بازار آزاد تهران ۲۹ هزار و ۵۸۰ تومان داد و ستد شد که ۷۰۲ تومان بالاتر از نرخ رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی بود.
 
 

ورود دلار متشکل به کانال ۲۴ هزار تومان


قیمت دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته 317 تومان افزایش یافت، به کانال 24 هزار تومان وارد شد و روی 24 هزار و 103 تومان قرار گرفت. نرخ دلار سنا نیز 415 تومان رشد کرد و روی 24 هزار و 439 تومان قرار گرفت. با وجود افزایش قابل توجه قیمت دلار، عرضه دلار متشکل رشد شدیدی نداشت. عرضه دلار متشکل نسبت به روز گذشته تنها 7 درصد رشد کرد و روی 6 میلیون و 564 هزار قرار گرفت.



برای جمع‌بندی می‌توان گفت در طول معاملات امروز قیمت دلار بازار آزاد افزایش یافت و روی سطوح قیمتی قرار گرفت که از 26 فروردین تجربه نکرده بود. قیمت دلار متشکل به کانال 24 هزار تومان وارد شد. درهم امارات روی 6 هزار و 800 تومان کار خود را به پایان رساند و قیمت سکه امامی نسبت به عصر روز گذشته 1.4 درصد افزایش یافت.
نظر شما