صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۸ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 29
کد خبر: ۹۳۵۷۴

داستان عجیب فدراسیون فوتبال و اسکوچیچ

وقتی کارها در مسیر درست خود قرار نگرفت؛ مصاحبه اسکوچیچ نیز در یکی از برنامه‌های تلویزیونی بر ابهامات موجود افزود و مشخص نشد دلیل تمدید قرارداد نسبتا دیرهنگام و دو هفته‌ای چه بود؟

به گزارش راهبرد معاصر، آرتین زهرابی؛ خبر ابقای سرمربی تیم ملی که در یک خبر چند خطی سایت فدراسیون فوتبال منتشر و در سایر خبرگزاری‌ها بازنشر شد، به این دلیل عجیب بود که بر اساس وعده ای که رئیس فدراسیون فوتبال داد هیچ خبری برای توافق مجدد با سرمربی تیم ملی از سوی هیئت رئیسه فدراسیون منتشر نشد.

 

پزیشن مدیریتی عزیزی خادم در فرودگاه مهرآباد، هنگام بازگشت تیم ملی ایران به وطن؛ به نحوی بود که خیلی‌ها باور کردند کار بر اساس یک سیستم نوین در حال جلو رفتن است و اگر قرار به ماندن اسکوچیچ بود این اتفاق باید در یک مرجع بالاتر از شخص رئیس فدراسیون رخ بدهد!

 

خب، نه تنها چنین نشد که با درج خبری ساده همراه با عکسی قدیمی از رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی، متوجه شدیم توافقات لازم صورت گرفته و اسکوچیچ نیز همان طور که خودش یک روز قبل از اعلام رسمی فدراسیون با انتشار یک استوری؛ پرچم کشورمان را در پس زمینه عکسی از خودش قرار داده بود، دوباره سرمربی تیم ملی ایران خواهد بود!

 

محصول آنچه از نظر مدیریتی در این زمینه اعمال شد بر ما پوشیده است و متوجه نشدیم قرار بود با زیر سوال رفتن اقتدار سرمربی تیمی که در منامه نتایج خوبی گرفت، در واقع به چه نکته محیرالعقولی برسیم؟ مدیریت مدرن و سیستماتیک حکم می‌کرد موارد اختلاف نظر در پس پرده باقی بماند و در این شرایط حساس که بزنگاهی مهم برای تیم ملی محسوب می‌شود، هیچ شائبه ای به وجود نیاید.

 

وقتی کارها در مسیر درست خود قرار نگرفت؛ مصاحبه اسکوچیچ نیز در یکی از برنامه‌های تلویزیونی بر ابهامات موجود افزود و مشخص نشد دلیل تمدید قرارداد نسبتا دیرهنگام و دو هفته ای چه بود؟ هیئت رئیسه ای که قرار بود در این باره حرف و آخر را به زعم رئیس فدراسیون فوتبال بزند، چرا مواضعش را اعلام نکرد و حتی همین خبر ابقای مجدد اسکوچیچ چرا از کانال و مجرای هیئت رئیسه انجام نشد؟

 

مدیریت حرفه ای در فوتبال دنیا بر خلاف آنچه در کشور ما دیده می‌شود به حرف و شعارهای پرطمطراق نیست؛ بلکه بستگی به عملکرد مدیرانی دارد که نقش آنها به عنوان یک اداره کننده واقعی و چهره‌های الهام بخش از سوی افکار عمومی پذیرفته می‌شود. ماجرای ادامه کار اسکوچیچ در تیم ملی ایران، هیچ نشانه ای از شعار مدیریت سیستماتیک در آن دیده نشد و اگر اسکوچیچ از اروپای غربی می‌آمد و یک سرمربی مشهور جهانی بود بی تردید این داستان به این صورت سر و هم بندی شده تمام نمی شد!/خبرورزشی

نظر شما