صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۳ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 04
کد خبر: ۹۳۷۴۳
سید حسین نقوی حسینی، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با راهبرد معاصر پاسخ می دهد:

چرخش نخبگانی در دولت سیزدهم محقق می شود؟

سید حسین نقوی حسینی، نماینده ادوار مجلس در خصوص حضور نخبگان جوان در کابینه دولت سیزدهم گفت: راهبرد آقای رئیسی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب این است که عرصه را برای حضور جوانان و نخبگان کاملاً فراهم کنند. من فکر می کنم، ملت ایران با نسل جدیدی از مدیران در دولت آقای رئیسی روبرو می شویم که شاهد عرصه برای حضور و خدمت جوانان فراهم می شود.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید حسین نقوی حسینی، نماینده ادوار گذشته مجلس، درباره چیدمان کابینه دولت سیزدهم گفت: همانطور که استحضار دارید آیت الله رئیسی زمان ثبت نام اعلام کردند من به عنوان نامزد مستقل وارد انتخابات شدم و حتی این را اعلام کردند هیچ کسی نیاز نیست بخاطر من از ثبت نام خودداری کند، هر کسی علاقه مند است و در خود توانمندی می بیند ثبت نام کند. بعد از موفقیت هم آقای رئیسی هم در مصاحبه تلویزیونی و هم در سخنرانی مشهد اعلام کردند که مجدداً روی مستقل بودن تاکید شد و بیان کردند که «من نامزد جریان، حزب و گروه خاصی نیستم و من رئیس جمهور همه ملت ایران هستم» و حتی برخلاف دوره دوم آقای روحانی ایشان بیان کرد که من به آن 24 میلیونی که به من رای دادند تعهد دارم. ولی آقای رئیسی اعلام کردند من رئیس جمهور همه کسانی که به من رای دادند هستند، رئیس جمهور همه کسانی که پای صندوق آمدند و به دیگران رای دادند هستم، رئیس جمهور کسانی که پای صندوق نیامدند هم هستم.

 

وی ادامه داد: اشاره اصلی آقای رئیسی بر مدار شایسته سالاری بوده و در سخنرانی مشهد نیز به آن تأکید کردند. شاخصه های اعلامی توسط اقای رئیسی شامل انقلابی بودن، پاکدست هستند، مردم مدار بودن و داشتن روحیه جهادی برای خدمت است. بنابراین، این بیانات نشان می دهد دکتر رئیسی بنا دارد یک دولت فراگیر از همه نیروهای انقلاب و پاکدست و از همه کسانی که آمادگی دارند به دولت کمک کنند استفاده کند و ان‌شاءالله با این راهبرد بتواند پاسخگوی مشکلات مردم و حل مشکلات مردم باشد.

 

نقوی حسینی درباره ائتلاف کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: در کشورهای غربی مطرح است که اعضا و گروه ها ائتلاف می کنند و کرسی ها را بین خود تقسیم می کنند و دولت ائتلافی تشکیل می دهند. این مسائل در روند تشکیل دولت انقلابی آقای رئیسی به معنای حزبی خود نه مفهوم دارد و نه مرسوم است، بلکه ایشان شایسته سالاری را ملاک قرار می دهند. ممکن است فرد شایسته ای در نیروهای اعتدالی باشد که حتماً از وی استفاده می کند، ممکن است در همین دولت باشد، بالاخره در این دولت همه مدیران، وزرا، مسئولین مشکل دار نیستند. افراد شایسته ای نیز در این دولت وجود دارد. بنای آقای رئیسی استفاده از همه ظرفیت های مدیریتی کشور است که پای کار بایستد با آن ویژگی هایی که اشاره داشتند. بنابراین، اگر این ویژگی ها را داشته باشند حتماً در دولت ایشان جای دارند.

 

او با اشاره به حضور نخبگان در دولت جدید تاکید کرد: تا جایی که من اطلاع دارم راهبرد آقای رئیسی این است که عرصه را برای حضور جوانان و نخبگان با تاکیداتی که مقام معظم رهبری دارند کاملاً فراهم کنند. من فکر می کنم، ملت ایران با نسل جدیدی از مدیران در دولت آقای رئیسی روبرو می شویم که شاهد عرصه برای خدمت جوانان فراهم می شود برخلاف دولت گذشته که شعار وی جوان گرایی و استفاده از زنان را دارد ولی هیچ یک را عملی نکرد و همه وزرا بالای 70-60 سال بودند و در کابینه بیشتر خواب بوده تا در حال کار باشند، ولی به نظرم آقای رئیسی عرصه را برای جوانان فراهم می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: