صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۲۳
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۰۹ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 30
کد خبر: ۹۳۷۸۲

روسیه: اتهامات غرب علیه برنامه موشکی ایران بی‌اساس هستند

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: اتهامات همکاران غربی‌مان درباره برنامه موشک‌های بالیستیک ایران هیچ اساسی ندارند و متکی به هیچ واقعیتی نیستند. کاملاً غیرقابل قبول است نماینده ایالات متحده که کشور خودش ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است ایران را به نقض مفاد این قطعنامه متهم کند.

به گزارش راهبرد معاصر نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا در تأیید برجام روز چهارشنبه آغاز شد.

 

نماینده روسیه در سازمان ملل در این نشست گفت: اتهامات همکاران غربی‌مان درباره برنامه موشک‌های بالیستیک ایران هیچ اساسی ندارند و متکی به هیچ واقعیتی نیستند. کاملاً غیرقابل قبول است نماینده ایالات متحده که کشور خودش ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است ایران را به نقض مفاد این قطعنامه متهم کند.

 

وی گفت: سال‌ها است ما از شریکانمان خواسته‌ایم عقل سلیم خود را به کار بگیرند و برای آنها یک منطق ساده را توضیح داده‌ایم. اگر هدفتان رسیدن به توافق است نباید از ایران دیوسازی کنید و وانمود کنید که این کشور منشأ همه شرها است.

 

این نماینده افزود: ایران، یک شریک تمام‌عیار است که منافع، نگرانی‌ها و برداشت‌های خود از مخاطرات امنیتی را دارد. در روابط بین‌الملل لازم نیست کشورها یکدیگر را دوست بدارند اما باید با همدیگر با احترام برخورد کنند.

 

وی بیان کرد: اگر این اصل در رفتار با ایران رعایت شود، روند [توافق با این کشور] سریع‌تر و آسان‌تر خواهد شد.

روسیه: گام‌های هسته‌ای ایران واکنشی مشروع به نقض برجام توسط آمریکا است.

 

نماینده روسیه ادامه داد: تمامی گام‌های ایران در متوقف کردن تعهدات برجامی‌اش، نقض ارادی توافق، آن‌طور که برخی از همکارانمان تلاش می‌کنند نشان دهند نیست. بلکه گام‌های ایران نوعی واکنش مشروع به عدم پایبندی آمریکا به توافق است./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: