صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 24
کد خبر: ۹۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

برگزاری علنی دادگاه عراقچی در آینده‌ای نزدیک

خوشبختانه در طی این چند روز شاهد به نتیجه رسیدن پرونده‌های قضائی مفاسد اقتصادی هستیم. پرونده‌هایی که در دادگاه علنی همراه با قضاوت افکار عمومی در حال برگزاری است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ عباس جعفری دولت آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، آخرین وضعیت پرونده‌های اقتصادی اخیر را تشریح کرد و در پاسخ به سئوالی در مورد پرونده معاون ارزی سابق بانک مرکزی گفت: پرونده آقای عراقچی و متهم سالار آقاخان با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.


دادستان تهران با اشاره به صدور کیفرخواست برخی از متهمان ارزی که ظرف یک ماه اخیر دستگیر شده‌اند،‌ گفت: از ۱۴۶ متهمی که ظرف یک ماه اخیر و در رابطه با ارز دستگیر شده‌اند ۲۵ کیفرخواست امروز صادر گردیده و به زودی در نوبت محاکمه قرار خواهند گرفت که از این افراد تعدادی با وثیقه آزاد شدند و حدود صد و اندی نیز در بازداشت هستند.


وی با اشاره به اقدامات ارزشمند دادستانی تهران با همکاری دادسرای پولی و بانکی در حوزه ارز، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که دادسرای پولی و بانکی در مدیریت ارز با همکاری بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها انجام داد همکاری در جمع آوری دلالان ارز است که به نحوی نمی‌خواهند بگذارند قیمت ارز پایین آید.


دادستان تهران گفت: این دستگیری‌ها موثر بوده و این کار ادامه خواهد داشت تا ارز به قیمت واقعی خودش برسد که مورد تایید بانک مرکزی هست.


در همین راستا و پیگیری‌‌‌های عمومی، خبرگزاری تسنیم ضمن مصاحبه‌ای اختصاصی با غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران خبر از این داده است که اخلال در نظام اقتصادی؛ مهمترین اتهام احمد عراقچی می‌باشد.


غلامحسین اسماعیلی رئیس با اشاره به اینکه برای رسیدگی به پرونده احمد عراقچی در یکی از شعب ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی در دادگاه انقلاب تعیین وقت خواهد شد، در پاسخ به این سؤال که آیا این اخلال در حد افساد برای دادسرا احراز شده است، گفت: اخلال طیف گسترده‌ای دارد اما از آنچه در کیفرخواست درج شده است اطلاع ندارم.


اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که آیا بین پرونده عراقچی و سلطان سکه رابطه ماهوی وجود دارد یا خیر، با اشاره به اینکه برای محاکمه متهمان مرتبط با یکدیگر یک پرونده تشکیل می‌شود و به همین مناسبت به اتهامات عراقچی و سالار آقاخان در یک پرونده رسیدگی خواهد شد، افزود: ممکن است گفته شود که در جریان عمومی توزیع ارز بین این اشخاص ارتباطی وجود دارد اما، متهمان این پرونده با پرونده سطان سکه متفاوتند.


رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سؤال که آیا در رسیدگی به پرونده عراقچی قوه قضائیه تحت فشار خاصی قرار گرفته یا نه، گفت: در مرحله دادسرا سخن خاصی در این خصوص از آقای دادستان نشنیده‌ام.


اسماعیلی در عین حال از اعلام شعبه رسیدگی کننده به این پرونده خودداری کرد و افزود: برای اینکه همکاران ما در شعبه با آرامش به پرونده رسیدگی کنند اعلام شعبه را فعلا به صلاح نمی‌دانم.



نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رحمان محمدی اصل
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
آقای سیف در مقام رئیس کل بانک مرکزی و رئیس شورای پول و اعتبار سیاستگذار و تصمیم گیرنده اصلی سیاستهای ارزی کشور نقش اول را در تلاطم بازار ارز داشته و آقای عراقچی در مقام معاونت ارزی بانک مرکزی مسئول مستقیم اجرای سیاستهای ارزی کشور نقش دوم را تلاطم بازار ارز داشته و حمید مظلومین و اسماعیل قاسمی به عنوان دلالان ارزی نقش سوم را داشتند و مسئولان قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده مظلومین بارها اعلام نمودند از دلالی در کف سبزه میدان به مظلومین و از وی به عراقچی و از او به سیف ‌رسیده و با تحقیق از سیف معلوم شد فساد وجود دارد و افزودند مسئولین بانک مرکزی هم در سال 92 و هم سال 96 بطور رسمی ، صریح و شفاف اعلام داشتند وحید مظلومین آدم بانک مرکزی بوده و زیر نظر مسئولین بانک مرکزی در بازار ارز دخالت کرده با این حال قوه قضائیه دلالان ارزی را اعدام و مدتی پس از آن اعلام کرده می خواهد به اتهام عراقچی نیز علنی رسیدگی کند و این کاشف از آن است که عراقچی از اعدام رهایی یافته و با یک مجازات سبک آزاد خواهد شد و سیف هرگز مجازات نخواهد شد هر چند سیف با اتخاذ تصمیاتی کشور را با بحران اقتصادی و ملت مظلوم ایران را با گرانی فلج نمود