صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۳ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 04
کد خبر: ۹۳۹۴۹
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
سهام عدالت کی واریز می شود؟

تاریخ قطعی واریز سود سهام عدالت

تاریخ قطعی واریز سود سهام عدالت برای سال 1400 بر اساس اظهارات رئیس سازمان بورس اوراق بهادار مشخص شد.

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس سازمان بورس از تاریخ قطعی واریز سود سهام عدالت خبر داد و اعلام کرد هفته جاری واریز سود سهام عدالت 1400 انجام می شود. همچنین طبق اخبار واصله روند واریز سود سهام عدالت چند روز زمان می برد و از فردا 14 تیتر آغاز و احتمالا تا پایان هفته ادامه داشته باشد. بر این اساس به نظر می رسد تا نیمه تیر ماه پرداخت سود سهام عدالت به حساب همه سرپرستان خانوار به صورت کامل یا عمده آن به عنوان مرحله دوم انجام شود.

 

 

علت پرداخت کمتر سود سهام عدالت چیست؟

آن طور که سازمان بورس اعلام کرده تا دهم تیر ماه هنوز برخی از شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت مبلغ سود خود را به حساب این سازمان واریز نکرده اند و بودجه کامل برای واریز سهام عدالت تامین نشده است و این سازمان منتظر نهایی شدن این موضوع است.

 

با این وجود تیر ماه تاریخ صطعی واریز سود سهام عدالت اعلام شده و چنانچه شرکت های باقی مانده مبالغ مورد نظر را واریز نکنند همین بودجه موجود به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد تا بعدا تکلیف باقیمانده آن روشن شود.

 

دهنوی اعلام کرده که تا کنون اسن سازمان چندین مرتبه به شرکت های سهام عدالتی اخطار داده تا در واریز سودها به حساب بورس تعجیل کنند اما هنوز به دلیل برخی مشکلاتی که دارند نتوانسته اند سود سال 99 را واریز کنند.

 

 

علت تاخیر واریز سود سهام عدالت چه بود؟

متاسفانه دولت از اسفند ماه که زمان واریز سود سهام عدالت بود چند مرتبه این تاریخ را تغییر داده و تا تیر ماه هنوز مبلغ کامل سود سهام عدالت را واریز نکرده است. در اسفند دولت در مرحله اول نیمی از سود سهام عدالت را واریز کرد و اعلام شد باقی آن پس از تعطیلات نوروز پرداخت می شود اما این زمان به اواخر فروردین، اردیبهشت، ماه رمضان و حالا تیر ماه 1400 موکول شده است که باعث اعتراض و ناراحتی دارندگان سهام عدالت شده است.

دولتی را شرکت های سهام عدالتی را مقصر می دانند در صورتی که عمده این شرکت ها خصولتی هستند و مدیرانشان توسط خود دولت مشخص می گردد.

 

 

مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

کل سود سهام عدالت برای دارندگان سهام 500 هزار تومانی 200 هزار تومان و برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی 400 هزار تومان اعلام شد که در مرحله اول واریز سود سهام عدالت نیمی از این مبلغ پرداخت شد یعنی برای گروه اول 100 هزار تومان و برای گروه دوم 200 هزار تومان منتقل شد.

سود مرحله دوم نیز دقیقا به همان میزان خواهد بود به شرطی که شرکت های باقیمانده نیز مبالغ را به حساب سازمان بورس واریز کنند. در غیر این صورت مبلغ کمتری به حساب سهامداران عدالت ریخته خواهد شد و عملا باقیمانده آن به مرحله سوم موکول می شود.

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
چرا اینقدر به مردم چرت وپرت میگن واقعا خجالت دارد هیچ کس هنوز نتوانسته تاریخ دقیق پرداخت سهام عدالت را بگه چرا چون دروغ است پول مردم کشیدن بالا خوردن الان نمی تونند جواب بدهند هفته اینده گفته اند والله یک سال طول میکشه ان هم باشد بدن
ناشناس
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
من سی ددصد فروختم بخدا احتیاج دارم ۹ ماه میشه هیچ خبری نیست لطفا جواب بدهید
ناشناس
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
ای وای بابا مردم گرفتاری دارن سود سهام میخواهیم چکار بخوره توو سرتون این سود سودتون باجان پوله فروشه سهاممونرا بدهید مرده حسابی به خدا بچه ها مون محتاجن آقایون محترم دولت عزیز
ناشناس
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
بس که سود بهمون دادید....... یه کم هم خودتون بردارید...... وای که چقد خوشحالم........ خدا شمارو مسخره کنه ما کی باشیم
ناشناس
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
مامان من سهام ی میلیونی داره رفتم 60 درصدش بفروشم گفت 6 میلیون 400 پول عملش لازم داشتیم درحالیکیه سهام 300 هزاری همسایمون فروختش 7 میلیون نیم این چ عدالتیه اونم 30 درصد
محمد خالد
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
ازهرچی پستی پست تر واز هرچی پلیدی پلید ترید
یک کاربر
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
واقعاشرم آوره برای یک کشورغنی که عاجزازواریزیک مبلغ ناچیز بعدازپنج ماهه حالااین مبلغی که نمتونن بریزن سودسال۹۸حتماسود۹۹و۴۰۰هم پنجاه سال بعدواریزمیشه حالاآماربدین که جزوده کشورمیلیونرداردنیاییم تاسف تاسف تاسف...
ناشناس
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
متاسفم برا کسایی که وعده الکی میدن چند ماه هست که میخوام سهام بدن ولی خبری نیست که نیست ما خسته شدیم از این همه وعده دروغی
ناشناس
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
ھمہ اینا مزخرفہ اسفند کہ چیزی نگرفتم الانم معلوم نیست کی قصد ھاپولو کردن سھام مردم و دارہ،اونم تو این وضع کرونایی،
ناشناس
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
سود۹۸هنوز تو هوا نیم نیم شده ۱۴۰۰و خدا بخیر کنه
ناشناس
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
خودتون رومسخره کنید ۲۰۰ تومان درسال مبلغین که به چندمرحله بخواهیم واریز کنید خیلی مسخرس
سجاد
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
سلام وقت بخیر شما ها که میگین واسه سهام داران ۵۰۰تومنی ۲۰۰تومن واریز شده والاه ما از ۲۰۰تومن خبر نداریم تنها ۹۰تومن واریز شده الان نمیدونیم مابقی پول کجاس؟؟؟
ناشناس
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
یه جوری سود سود می کنید انگار خرج یک ماه مردم میده جمع کنید کاسه کوزتونو
ناشناس
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
منی که یک میلیون سهام دارم چرا۱۳۵۰۰۰هزارتومن واریزشد،.میگفتن دولت دست توجیب مردم کردقبول نمیکردم ...واقعآمتاسفم واسه همچین دولتی .کم کم بایدبره اب خنک بخوره اگه قانون واسه قشرفقیرنیس،اژای میخوادصداقتش،ثابت کنه روحانی تیمش محاکمه بشن..چهل سال تحریم بودیم .بزرگترین سرقت ازبیت المال دوره ایشون انجام شده...
ناشناس
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
سلام چرا دروغ میگید 200 نپرداختن!!!!!!! گفتن نصفشو بعد میریزن که گویا باید با مبلغ تیر ماه واریز بشه که بعید میدونم!!!!!
سبد رضا
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
سلام عرض ادب
من یک معلولم سود سهام عدات بهزیستی کی واریز میشه
محسن
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
همونم نریزین واقعا که مسخره کردین مردم رو
ناشناس
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
مردم گیراوردین صدمان یه مرغ نمیشه ول کنیداین رسانه همه هرچی دروغ هست مینویسه
ناشناس
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
چقد دروغ گو ان نفری ۱۸۰و۹۸واریز کردن
Hfuvg
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
یکی ندونه میگه ۱ میلیارد دارین پول میدین به ما دهنمون سرویس شد بخدا معلوم نیست سهام نا عدالتمون چیشد کلا به فنا رفت لعنت بهتون تازه یه سودم میخواین بدین جون به لبمون کردین برا من سری اول سود اصلا ۵۵ تومن اومد ۱۰۰ تومنم نبود الکی میگین تازه سود ۹۸ چه ربطی به فروش سهام ۹۹ داره هااا؟؟؟ اوسکول کردین مارو ؟
سیدنجم الدین باقرنیا
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
من میگم برید گم شید .
ناشناس
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
خاک تو سرتون کنن با این پول ریختنتون. مگه ما گدایم؟ بخوره تو سرتون.....
مریم
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
والا برای من همون مرحله اول هم واریز نکردن ولی برای خواهرام و خانواده ام واریز شد
ایلار
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
من که هنوز سود اسفند ماه رو دریافت نکردم
اردشیر
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
نعلت به همتون که مردم و سر کار کذاشتید