صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۴۷
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۱۲ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 03
کد خبر: ۹۴۰۶۰

غرب تهران برای خانه اولی‌ها چه فرصت‌هایی دارد؟

رویای خانه‌دار شدن برای بسیاری از افراد دور از ذهن به نظر می‌آید. زوج‌های جوان غالبا از اینکه خانه‌دار شوند، ناامیدند. البته این ناامیدی تا حدی هم چندان غیرطبیعی نیست.

به گزارش راهبرد معاصر؛  خانه‌های موجود در تهران، غالبا قیمت‌های بالایی دارند و قیمت هر منطقه با منطقهٔ دیگر متفاوت است. همین تفاوت قیمت‌ها سبب می‌شود که خانه‌دار شدن تبدیل به غولی بزرگ جلوه کند. با این حال در برخی از مناطق تهران می‌توان خانه‌هایی با قیمت مناسب پیدا کرد. اگر می‌خواهید اولین خانهٔ خود را خریداری کنید،‌ بد نیست با مزایای خرید خانه در غرب تهران، بیشتر آشنا شوید.

 

معرفی غرب تهران

یکی از موضوعات مهم در خانه‌دار شدن،‌ منطقه‌ای است که خانه در آن قرار دارد. در واقع باید از تمامی جنبه‌ها منطقهٔ مورد نظر را بررسی کرد. اگر به سمت غرب تهران رفته باشید، حتما تجمع جمعیتی و شلوغی خیابان‌‌ها توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در واقع غرب تهران به دلیل نزدیکی به استان البرز پذیرای جمعیت بیشتری است. البته نزدیکی به شهر کرج تنها مزیت غرب تهران نیست. این منطقه فرصت‌های بسیاری را در اختیار ساکنانش قرار می دهد.

 

دسترسی به وسایل نقلیهٔ عمومی

رفت و آمد برای ساکنان پایتخت از اهمیت زیادی برخوردار است. اینکه محل زندگی و کار افراد به هم نزدیک باشد،‌ یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. در بیشتر مناطق غربی تهران،‌ وسایل نقلیهٔ عمومی مناسبی قرار دارد. دسترسی به مترو،‌ اتوبوس‌های تندرو و متصل بودن مترو کرج و تهران باعث می‌شود که خانه‌های موجود در غرب تهران مورد استقبال قرار بگیرند.

 

کوچک متراژ بودن آ‌پارتمان‌ها

زوج‌های جوان در همان ابتدای زندگی، توانایی خرید خانه با متراژ بالا را ندارند. این درحالی‌ست که در غرب تهران می‌توان خانه‌هایی با متراژ کوچک‌تر پیدا کرد. همین امر سبب شده که بسیاری از زوج‌های جوان و دانشجویان از آپارتمان‌های غرب کشور استقبال کنند. به طوری که بسیاری از خانه اولی‌ها اقدام به  خرید آپارتمان در شهران را می‌کنند. مردم می‌توانند در شهران، آزادی، جیحون،‌ استاد معین و نواب آپارتمان‌های نقلی بسیاری را پیدا کنند. معماران آپارتمان‌های نقلی در غرب تهران به خوبی مهارت دارند،‌ که بیشترین امکانات را در کمترین فضا اختصاص دهند.

 

دسترسی به مراکز رفاهی

غرب تهران دسترسی خوبی به مرکز تهران و مناطق شمال غربی دارد. وجود مترو و اتوبوس‌های تندرو سبب شده مراکز خرید و رفاهی بسیاری در اطراف وسایل نقلیه عمومی احداث شوند. تمرکز امکانات در غرب تهران به خوبی دیده می‌شود. بیمارستان‌ها، مراکز خرید،‌ ورزشی،‌ اداری و تفریحی به دلیل دسترسی مناسب این منطقه به وفور دیده می‌شوند. ساکنان غرب تهران برای دسترسی به امکانات رفاهی نیازمند هزینه و زمان بسیار نیستند. میدان‌های تره‌بار و فروشگاه‌های بسیاری در کوچه پس‌کوچه‌های غرب تهران دیده می‌شود. سهولت دسترسی به مراکز رفاهی سبب می‌شود که افراد شاغل و کارمند، غرب تهران را برای سکونت انتخاب کند.

 

بافت نوساز در غرب تهران

یکی از مزیت‌های دیگر غرب تهران، نوساز و مدرن شدن برخی از مناطق است. تمرکز امکانات در غرب تهران و استقبال بیشتر مردم این منطقه،‌ سبب شد که بسیاری از آپارتمان‌های قدیمی بازسازی شوند. از طرف دیگر، آپارتمان‌های نوساز بسیاری در این منطقه ساخته شده و در حال ساخت هستند. به همین دلیل غرب تهران به مرور بافت قدیمی خود را از دست داده و مدرن می‌شود. دیگر کمتر خانه‌های ویلایی در غرب تهران مشاهده می‌شود. در حالی که آپارتمان‌هایی با متراژ کوچک و بزرگ در تمامی این مناطق سربرآورده‌اند. تهرانسر منطقه‌ای نوساز است که به دلیل نزدیکی به شمال تهران اهمیت ویژه‌ای دارد. این منطقه وضعیت آب‌وهوای مناسبی دارد. همین امر سبب شده که بسیاری از زوج‌های جوان برای خرید خانه به این منطقه مراجعه کنند.

 

 

کلام آخر

خرید خانه و آپارتمان یکی از بزرگترین و سخت‌ترین معاملات زندگی هر فرد محسوب می‌شود. شاید عده‌ای تصور کنند که امکان خرید خانه در تهران را نخواهند داشت. در حالی که غرب تهران به دلیل چند ویژگی مشخصی که دارد، این امکان را برای خانه اولی‌ها فراهم می‌کند. مهمترین ویژگی این منطقه، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی است. بسیاری از ساکنان این منطقه، نیازمند دسترسی به وسایل نقلیهٔ عمومی مانند مترو و اتوبو‌س‌های تندرو هستند. مشخصهٔ بعدی، کوچک بودن متراژ آپارتمان‌های غرب تهران و نوساز بودن آن‌ها است. همچنین مراکز رفاهی بسیاری در این منطقه دیده می‌شود. پس اگر رویای خانه‌دار شدن دارید، غرب تهران یک گزینهٔ مناسب خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: