صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 03
کد خبر: ۹۴۰۸۲

درگذشت بازیگر سریال متهم گریخت و سه در چهار + عکس

خبر درگذشت محمد برسوزیان در حالی امروز منتشر می شود که سیروس گرجستانی دیگر بازیگر سریال "متهم گریخت" هم سال گذشته در چنین روزی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش راهبرد معاصر متینا باقری نوه محمد برسوزیان هنرمند با سابقه عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم خبر درگذشت پدربزرگش را تأیید کرد و گفت: به دلیل حمله قلبی و مشکلات پروستات، در بیمارستان میلاد درگذشت.

محمد برسوزیان بازیگر تلویزیون و سینما و تهیه‌کننده فیلم، متولد سال 1324 در تهران است.

وی پس از گرفتن دیپلم، فعالیت هنری‌اش را با بازی در تئاتر آغاز کرد. برسوزیان، بازیگر با سابقه و متینی است که تجربه تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی نظیر " مهریه بی‌بی " را در کارنامه کاری‌اش دارد.

برسوزیان 76 ساله زاده تهران بود و در سریال‌هایی چون "سه در چهار"، "متهم گریخت" و "روزگار قریب" ایفای نقش کرده بود.

 

این بازیگر که به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری بود در بیمارستان میلاد تهران درگذشت.

خبر درگذشت برسوزیان را متینا باقری نوه این هنرمند پیشکسوت که دستیاری کارگردان و نویسنده و بازیگر است، تأیید کرد.

به گفته باقری، احتمال دارد که پس از انجام مراحل اداری،‌ این هنرمند فردا در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

خبر درگذشت محمد برسوزیان در حالی امروز منتشر می‌شود که سیروس گرجستانی دیگر بازیگر سریال "متهم گریخت" هم سال گذشته در چنین روزی دار فانی را وداع گفت.

 

بازی در سریال‌های «جلال 2»، «نهنگ آبی»، «نفس گرم»، «هوش سیاه2»، «زمانه» و «در چشم باد» از دیگر کارهای مرحوم محمد برسوزیان در حوزه تلویزیون محسوب می‌شود.

«روانی» ساخته داریوش فرهنگ، «شب روباه» به کارگردانی همایون اسعدیان، «پنجه در خاک» از آثار ایرج قادری و «دمرل» یدالله صمدی، از جمله فیلم های سینمایی است که محمد برسوزیان در آنها ایفای نقش داشته است.

 

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون با تسلیت این ضایعه دردناک تأکید کرد: بزرگ بودن، قدمت و احترام و حرمتِ هنرمندی‌اش همیشه برای نسل‌های آینده به عنوان درسی بزرگ باقی می‌ماند. این آدم‌ها همیشه ارزش داشته‌اند و ارزش خواهند داشت. ای کاش که قبل از فوت این بزرگان هنر و پیشکسوتان کاربلد کنارشان باشیم که به هنگام مرگ، حسرتِ فقدانشان را نخوریم.

 

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که محمد برسوزیان مدت چند سالی است از بیماری پروستات رنج می‌برده و متأسفانه یک ماه پیش راهی بیمارستان میلاد می‌شود. بعد از دو هفته نقاهت سکته مغزی می‌کند و بعد از دوره‌ای 14 روزه هم از بیمارستان مرخص می‌شود تا مراحل فیزیوتراپی را بگذراند. اما متأسفانه چند شبِ گذشته مجدداً به دلیل مشکلات قلبی و عفونت پروستات راهی بیمارستان می‌شود و لحظاتی پیش دارفانی را وداع گفت./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: