صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۴ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 05
کد خبر: ۹۴۲۶۳

آغاز واریز سود سهام عدالت مرحله دوم + جزئیات و مبلغ

سود سهام عدالت مرحله دوم بالاخره ساعتی پیش واریز شد.

به گزارش راهبرد معاصر، سود سهام عدالت بالاخره ساعتی پیش واریز شد . این دومین مرحله واریز سود سهام عدالت است و آنگونه که مسئولان گفته اند قرار است از 50 درصد باقیمانده سود سهام عدالت 40 درصد نقدی واریز شود و 10 درصد در قالب سهام.

جزئیات توزیع مرحله دوم سود سهام عدالت

 

مرحله دوم سود سهام عدالت بابت عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1398 شرکت های سرمایه پذیر شامل 40 درصد  و جمعا به مبلغ بیش از 3400 میلیارد تومان به حساب 43 میلیون و 837 هزار و 413 سهامداری که شماره حساب با معتبر در قالب شماره شبا بانکی که قبلا به سارمان خصوصی سازی یا شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بودند واریز شد. 

در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت طبق گفته محمد علی دهقانی از  50 درصد دوم سود سهام عدالت 40 درصد امروز واریز شده و 10 درصد باقی مانده به صورت سهم به سهامداران تعلق می گیرد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار  دلیل واریز کمتر از 50 درصد را خلف وعده دو شرکت مخابرات ایران و شرکت مپنا اعلام کرد.

 

واریز 50 درصد باقی مانده نیز به شرح زیر است: مشمولانی که ارزش سهام آنها یک میلیون تومان است در مرحله اول 185هزار تومان و و در مرحله دوم 144 هزار تومان و در مجموع 367 هزار تومان واریز شده  است. سهام دارانی که ارزش اولیه سهام آنها 532 هزار تومان است  در مرحله اول حدود 99 هزار تومان و در مرحله دوم 77 هزار تومان در یافت کرده اند .

 

 

سهام دارانی که ارزش اولیه سهام آنها 492 هزار تومان است باید 180 هزارتومان سود دریافت کرده باشند .

و افرادی که سهام عدالت 452 هزار تومانی دارند در مجموع طی دومرحله  165 هزار 900 تومان سود دریافت کرده اند.

 

افرادی که سود سهام عدالت نگرفته اند چه کنند؟

 این 90 درصد سود سهام عدالت به حساب 43 میلیون 837 هزار و 413 سهامدار واریز شده است. از آنجایی که تعداد سهامداران حدود 50 میلیون نفر است حدود شش میلیون نفر سود نگرفته اند که احتمالا به علت ثبت نکردن شماره شبا بانکی باشد که سهامداران باید با ارائه اطلاعات صحیح نسبت به رفع مشکل اقدام کنند . نزدیک به سه میلیون نفر از سهامداران فوت شده اند که احتمالا پس از تقسیم سهام بین وراث این سود به انها می رسد.

 

سهامداران برای اصلاح اطلاعات و اطلاع از مبلغ واریزی در مراحل اول و دوم  می توانند به سایت sahamedalat.ir مراجعه کنند یا با شماره 1569 تماس بگیرند.

نظر شما