صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۴ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 05
کد خبر: ۹۴۲۹۶

آغاز تحقیقات درباره انفجار دریای خزر از سوی جمهوری آذربایجان

وزارت امور اضطراری جمهوری آذربایجان از آغاز تحقیقات در زمینه آتش سوزی در سواحل دریای خزر نزدیک شهر باکو خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر وزارت امور اضطراری جمهوری آذربایجان از شروع تحقیقات در رابطه با آتش سوزی عجیب و غریب در دریای خزر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» این وزارتخانه روز دوشنبه تصاویری از آتش سوزی را در دریای خزر منتشر کرد. طبق بیانیه این وزارتخانه، تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد هیچ وضعیت اضطراری در تأسیسات تولید نفت و گاز، سایر تأسیسات زیربنایی صنعتی یا حمل و نقل مشاهده نشده است.

صبح  دوشنبه نیز یک فروند بالگرد پرواز شناسایی بر فراز دریای خزر انجام داد. در حین پروازها، فوران آتشفشان گلی در جزیره «داشلی» واقع در حدود 30 کیلومتری ساحل در مسیر منطقه «سالیان» کشف شد.

وزارت امور اضطراری جمهوری آذربایجان اعلام کرد: «در دهانه آتشفشان شعله نسبتاً کمی وجود دارد، اما آتشفشان هیچ خطری برای زیرساخت‌های نفت و گاز و سایر موجودات در دریا و همچنین برای زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.»

منابع خبری یکشنبه شب به وقت تهران از وقوع انفجار در سواحل دریای خزر نزدیک شهر باکو خبر دادند.

برخی منابع خبری مدعی شدند که انفجاری نزدیک میدان گازی «امید» متعلق به جمهوری آذربایجان در دریای خزر رخ داد. فیلم‌های منتشر شده نیز شعله‌های آتش را از وسط دریای خزر بخش متعلق به جمهوری آذربایجان را نشان می‌دهد.

میدان گازی امید دومین میدان بزرگ گاز طبیعی در جمهوری آذربایجان است. این مکان در سواحل  جمهوری آذربایجان و 75 کیلومتری جنوب شرقی باکو واقع شده است. 

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل اعلام کرد این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است. این کشور چندی قبل نیز از برگزاری تمرینات تاکتیکی در دریای خزر خبر داد. این تمرینات با استفاده از ناوگان و قایق‌های نظامی نیروی دریایی در آبهای ساحلی جمهوری آذربایجان در دریای خزر برگزار شد. هدف از برگزاری این تمرین ، حفاظت از میادین نفتی و گازی دریایی و نیز خطوط لوله زیردریایی اعلام شد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: