صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۲۹
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 25
کد خبر: ۹۴۳۳

روزنامه اسرائیلی:مالزی، شریک تجاری ایران در دور زدن تحریم ها است

روزنامه هاآرتص به نقل از منابع اطلاعاتی غرب مدعی شد ایران تصمیم دارد جابه‌جایی درآمد حاصل از فروش نفت و ذخایر گازی را از طریق مالزی انجام دهد.

به گزارش راهبرد معاصر ، ، روزنامه صهیونیستی هاآرتص مدعی شد مالزی در دور زدن تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، به ایران کمک می‌کند.

 

پایگاه روزنامه صهیونیستی هاآرتص این خبر را به نقل از «منابع اطلاعاتی غرب» گزارش کرده است. آنگونه که هاآرتص نوشته است، این منابع غربی با اشاره به انتقال غیرمعمول تانکر‌های نفت بین دو کشور مدعی شدند ایران و مالزی ائتلافی تشکیل دادند که در دور زدن تحریم‌های اقتصادی به تهران کمک می‌کند.

 

بنا به ادعای این منابع اطلاعاتی، همکای ایران و مالزی از ماه آینده و همزمان با برگشت کامل تحریم‌های نفتی افزایش خواهد یافت. ایران تصمیم دارد جابه‌جایی درآمد حاصل از فروش نفت و ذخایر گازی طبیعی خود را از طریق مالزی انجام دهد.

 

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاد تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

 

اما در آبان‌ ماه گذشته و موعد برگشت تحریم‌های اصلی علی‌رغم تبلیغات رسانه‌ای سنگین برای صفر کردن صادرات نفت ایران، واشنگتن معافیت‌هایی را به مدت شش ماه برای هشت کشور واردکننده نفت و انرژی از ایران از جمله هند، چین و کره جنوبی صادر کرد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۰ روز پیش از پایان رسمی این دوره شش ماهه تأکید کرد واشنگتن از این پس هیچ معافیت تحریمی برای خرید نفت ایران را تمدید نمی‌کند.

نظر شما