صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۵۶
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۷ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 08
کد خبر: ۹۴۶۲۳

تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از ۵۰ هزار مگاوات گذشت

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۵۰ هزار مگاوات گذشت.

به گزارش راهبرد معاصر، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق از آخرین تصمیمات برای مدیریت پیک بار، کاهش مصرف برق و مصوبات جدید برای تشویق صنایع و مشترکان در ایام سخت گفت: با پایدار شدن وضعیت تولید برق حرارتی، میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از ۵۰ هزار مگاوات گذشت، ولی کماکان واحد‌های برق آبی دچار محدودیت هستند.

او ادامه داد: با برق دار کردن یک ترانس در پست تهرانپارس، خاموشی در مناطق شرق و شمال شرق استان تهران کاهش یافته و تلاش می‌شود با برق دار کردن ترانس دوم تا روز شنبه به طور کلی خاموشی‌های این منطقه به طور کامل مرتفع شود.

رجبی مشهدی بیان کرد: تا پایان مردادماه، پنجشنبه‌ها ادارات و سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و سایر نهاد‌های عمومی تعطیل هستند.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: واحد‌های صنعتی که دارای مولد خود تأمین برق هستند در سقف برق تولیدی واحد خود، امکان مصرف برق دارند و برق مازاد آن‌ها را شرکت توانیر به نرخ ۳۸۰ تومان به ازاء هر کیلووات ساعت خریداری می‌کند.

گفتنی است، برابر با مصوبه هیئت وزیران که در روز گذشته ابلاغ شد، معادل انرژی کاهش یافته که در دوره بعد مورد استفاده قرار می‌گیرد با تعرفه صفر محاسبه شود. (فعلاً به مدت دو هفته) علاوه بر آن مشوق‌هایی نظیر امهال بدهی‌های مالیاتی و تعهدات بیمه‌ای این دسته از مشترکان در کارگروهی که تعیین شده در دستور کار بررسی است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما