صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۹ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 10
کد خبر: ۹۴۷۷۴

جزییات تغییر ساعت کاری ادارات تهران تیر 1400

جزییات تغییر ساعت کاری ادارات تهران تیر 1400 به جهت صرفه جویی در مصرف برق از سوی هئیت وزیران اعلام شد.

به گزارش راهبرد معاصر، جزییات ساعت کاری ادارات تهران تیر 1400 به جهت صرفه جویی در مصرف برق از سوی هئیت وزیران اعلام شد. روز چهارشنبه به دنبال قطعی پی در پی برق  در تیر ماه و اعتراض کاربران، جلسه ای با حضور وزیر نیرو برگزار شد که برای تامین تامین برق بخش های ضروری کشور از جمله بخش خانگی، ساعت کاری ادارات تهران و سازمان های دولتی  در سراسر کشور تغییر کرد.

جزییات تغییر ساعت کاری ادارات تهران تیر 1400

 
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با اشاره به تعطیلی ادارات استان تهران در روز‌های پنجشنبه  درباره جزییات تغییر ساعت کاری ادارات تهران تیر 1400گفت: ساعت کاری ادارات به ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تغییر کرد.

 غلامرضا عباس پاشا روز چهارشنبه در مورد وضعیت کاری ادارات اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیات وزیران و کمبود برق و ضرورت تامین آن؛ ادارات و سازمان‌های دولتی در روز‌های پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

وی در ادامه در مورد ساعات کار ادارات استان تهران تاکید کرد: بر اساس اعلام هیات وزیران ساعت کاری از ۶.۳۰ تا ۱۳.۳۰ است.
 
 
 

جزییات تغییر ساعت کاری ادارات تهران تیر 1400 و سایر شهرستان ها از زبان وزیر نیرو 

 
رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن عذرخواهی از مردم به خاطر قطعی برق که دچار سختی شدند، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری‌ای که بین وزارت نیرو و همه دستگاه‌ها و مردم صورت می‌گیرد، این دو سه هفته سخت را به خوبی مدیریت کنیم و در حالی که امسال موج گرما در اغلب دنیا زودرس بوده و دما بالا است، می‌توانیم با همکاری این شرایط را پشت سر بگذاریم.


وی افزود: از دیروز صبح که جلسات متعددی با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف داشتیم، اتفاقات خوبی رخ داده و نتیجه‌اش را مردم در شب گذشته شاهد بودند و دوشنبه‌شب حدود ۶۰۰۰ مگاوات کمبود داشتیم که نمی‌توانستیم چاره کنیم و منجر به خاموشی شد و دیشب حداکثر خاموشی ما بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات بود که خیلی زودتر از شب قبل تمام شد و همین مقدار را هم سعی می‌کنیم تا تدبیر داشته باشیم.

وزیر نیرو بیان کرد: الحمدلله با همکاری وزارت صمت و صنایع بزرگ توافق کردیم و تدابیری داشتند که برنامه تعطیلات تابستانه و یا تعمیرات دوره‌ای را جلوتر بیندازند؛ همچنین پیش‌بینی سازمان هواشناسی این است که دو سه هفته را باید با این شرایط سازگاری برنامه‌ریزی‌شده داشته باشیم که این کار انجام گرفته است.

اردکانیان گفت: امروز در جلسه هیئت وزیران درخصوص اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصمیم گرفته شد که هیئت دولت اختیارات خود را در این مضوع خاص برای سرعت دادن به تصمیم‌گیری به ۴ وزیر نیرو، کشور، صمت و نفت دادند و البته هماهنگی خواهیم داشت تا سریع‌تر تصمیم‌گیری کنیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تصمیم گرفته شد تا پایان مردادماه در سراسر کشور، پنجشنبه‌ها برای سازمان‌های دولتی مطابق با ترتیباتی تعطیل اعلام شود و درباره ساعت کار ادارات نیز به استانداران نیز اختیار داده شده تا تصمیم بگیرند و اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین ستادی در مرکز مدیریت شبکه و شرکت توانیر ایجاد شده و من خودم محل کارم را به آنجا منتقل کردم و همه دستگاه‌ها، سایر قوا و حتی نیرو‌های مسلح اعلام همکاری کردند و به خدا و پشتیبانی مردم دل‌گرم هستیم و تردیدی نداریم که این گردنه را پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر نیرو گفت: هر چقدر این کمبود برق کمتر باشد، امکان برنامه‌ریزی است و حتی اگر در مواردی ناچار به خاموشی باشیم، باید با اطلاع قبلی باشد، اما حتی اگر کمبود هم نداشته باشیم در این گرما و فشاری که روی این همه تجهیزات برقی کشور است، حوادثی رخ می‌دهد و مثلاً شب گذشته اطلاع دادند که بعد از حوالی مغرب یکی از ترانس‌های ما در تهرانپارس در اثر فشار به مشکل خورده و در حال رفع است و این اتفاقات قابل پیش‌بینی نیست.

اردکانیان تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه درباره رمزارز‌ها هم تلاش می‌کنند و البته مراکز مجاز همه خاموش شدند و در چند هفته‌ی گذشته حدود ۲۰۰ مرکز رمزارز غیرمجاز و فعال شناسایی شدند که بیش از ۵۰۰ مگاوات برق استفاده می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که مقدار فعال بیش از این است و برنامه‌ریزی دقیقی انجام گرفته شده و از کسانی که به هر دلیل درگیر این کار هستند می‌خواهیم که خودشان برای کمک به مردم این کار را متوقف کنند و الّا طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور گفته بود قطعی‌های برق در صورت نیاز باید با اعلام ۴۸ ساعت قبلی انجام بگیرد، اظهار داشت: در این‌باره جلسه خواهیم داشت و الآن هم با فعالان تولیدکننده برق بخش خصوصی جلسه داریم تا در این زمینه نیز همفکری کنیم.
 
 
 

خاموشی‌های متوالی برق ساعت کار ادارات هرمزگان را تغییر داد

هرمزگان در این ایام روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد آنچه در مرکز استان می‌بینیم و شاهد هستیم قطعی‌های 2 ساعته تا 3 بار در روز است که وقتی وضعیت شهر بندرعباس که پایتخت تجاری کشور محسوب می‌شود این باشد باید حدیثی مفصل از وضعیتی که در سایر نقاط به ویژه مناطق روستایی و محروم حاکم است، خواند.

این روزها با توجه به دمای هوای هرمزگان که گاها تا 50 درجه سانتیگراد هم می‌رسد و شرجی نفس‌گیر حاکم در این استان، داشتن برق از نان شب هم واجب‌تر است؛ کمتر کسی می‌تواند در این گرمای خرما پزان جنوب بدون وسیله سرمایشی تحمل کند و بدتر و سخت‌تر از این‌ها وضعیت بیمارستان‌ها در مناطق جنوبی است قطع برق در هرمزگان علیرغم تمام مشکلاتی که برای بیمارستان‌ها ایجاد می‌کند تحمل گرما برای بیماران را نیز به کلکسیون مشکلات اضافه می‌کند بر همین مبنا استانداری هرمزگان تصمیم گرفته است که با هدف کم کردن فشار شبکه توزیع برق ساعات کار ادارات هرمزگان را تغییر دهد.

نازنین شیبانی تزرجی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساعت کار ادارات، دستگاه‌هاى اجرایی، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی استان هرمزگان به منظور کاهش مصرف برق تغییر می‌کند.

وی افزود: با تصمیم‌گیری جدید اتخاذ شده ساعت کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان، هر هفته از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 صبح الی 12 ظهر خواهد بود و روزهای پنجشنبه نیز همچنان ادارات و دستگاه ها تعطیل هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان بیان کرد: پیش بینی‌ها مبنی بر این است دمای هوا با افزایش روبرو خواهد بود و طبیعتا شاهد رشد بار مصرفی برق به دلیل افزایش استفاده از وسایل سرمایشی خواهیم بود که فشاری مضاعف را بر تجهیزات شبکه انتقال نیروگاه‌ها تحمیل خواهد کرد لذا بر همین اساس ساعت کار ادارات تغییر پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: ادارات باید بعد از اتمام ساعات کار به طور جدی نسبت به خاموش کردن وسایل سرمایشی و وسایل برقی غیرضروری اقدام کنند و برای نظارت بهتر و بیشتر بر این موضوع گشت‌ها و اکیپ‌های بازرسی برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد ادارات به طور سر زده از ادارات بازدید و عملکرد هفتگی آن‌ها در زمینه مصرف برق را بررسی می‌کنند.

شیبانی هشدار داد: با مسئولان اداراتی که مدیریت مصرف برق و صرفه جویی نداشته باشند، برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

 
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: