صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۰ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 11
کد خبر: ۹۴۸۳۷
جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد؛

دولت سیزدهم باید از اقتصاد کشور آوار برداری کند

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مشکلات بسیاری از دولت یازدهم و دوازدهم برای دولت جدید به جا مانده است، گفت: دولت آقای روحانی دولتی است که نه تنها تورم بالا را برای دولت بعدی به جا گذاشت، بلکه آوارهای زیادی را به دولت بعدی تحمیل کرده که ماه های بعد از کنار رفتن این دولت، دولت سیزدهم باید زمان خود را به آوار برداری از اقتصاد ویران شده کشور اختصاص دهد.

 

به گزارش راهبرد معاصر، دولت دوازدهم در کمتر از چند هفته دیگر جای خود را به دولت آقای رئیسی می دهد، دولتی که باید تبعات سوء مدیریت و وابسته بودن صرف اقتصاد ایران به مساله ای به نام برجام و بازگشت به برجام و عدم درون زایی اقتصاد را یک تنه و به تنهایی حل و فصل کند. اقتصاد ایران اینک با مشکلات متعددی رو به روست، که حل و فصل آنها از نظر کارشناسان اقتصادی و جعفر قادری نماینده مجلس شورای اسلامی نیازمند همدلی و همراهی عموم مردم جامعه با دولت سیزدهم است. این گفت و گو نگاهی دارد به اقتصادی که دولت آقای رئیسی از دولت دوازدهم تحویل می گیرد و راهکارهایی برای حل چالش های اقتصادی که به دولت سیزدهم تحمیل شده است.

 

جعفر قادری اقتصاددان و عضو کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی درخصوص آسیب های وارد شده به اقتصاد ایران و چالش های پیش روی دولت سیزدهم در بخش های مختلف اقتصادی گفت: نرخ تورم خرداد ماه سال 1400 نزدیک به ۴۳ درصد بوده است، نرخ تورمی که قطعا کار را برای دولت سیزدهم درحل و فصل مشکلات سخت خواهد کرد.  دولت آقای روحانی دولتی است که نه تنها تورم بالا را برای دولت بعدی به جا گذاشت، بلکه آوارهای زیادی را به دولت بعدی تحمیل کرده که ماه های بعد از کنار رفتن این دولت، آقای رئیسی باید زمان خود را به آوار برداری از اقتصاد ویران شده کشور اختصاص دهد.

 

 وی افزود: بی تردید دولت سیزدهم زمان قابل توجهی را برای رفع و رجوع کردن معضلات و مشکلاتی که این دولت ایجاد کرده را باید صرف کند چرا که متاسفانه کشور در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار ندارد. آقای رئیسی مانند آقای روحانی که مدام به دولت قبلی خود حمله می کرد و مشکلات را به مدیریت دولت آقای احمدی نژاد ربط می داد، رفتار نمی کند چرا که ایشان چنین روحیه ای ندارند، بنابراین علی رغم اینکه مشکلات بسیار عدیده ای از دولت قبل یازدهم و دوازدهم برای دولت سیزدهم به جا مانده قطعا آقای رئیسی فقط و فقط باید به فکر آوار برداری و رفع مشکلات و معضلاتی باشد که از دولت آقای روحانی به میراث رسیده است.

 

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از چالش های اقتصادی که برای دولت سیزدهم مانده گفت: دولت آقای روحانی کسری بودجه بسیار بالایی را برای دولت آقای رئیسی به جا گذاشت، موضوعی که دولت سیزدهم باید با وقت گذاشتن و تلاش شبانه‌روزی بتواند بخشی از این مشکلات را حل کند.

 

قادری تاکید کرد: واقعیت این است که آقای رئیسی کار بسیار سختی را در پیش رو دارد، کار سختی که باید برای کمک به اقتصاد ایران در کنار دولت سیزدهم باشیم تا آقای رئیسی  هر چه زودتر بتواند معضلات را پشت سر بگذارد و در تحقق مطالبات مردم موفق باشد.

 

استاد اقتصاد و نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: حسن نیت، همدلی و همراهی دولت با ملت و ملت با دولت در تحقق اهداف و وعده های اقتصادی دولت آینده موثر است و برای کمک به حل مشکلات و رفع چالش ها می تواند کمک کننده باشد. از این رو برای اینکه دولت زمین نخورد باید همه در کنار دولت باشیم چرا که همه عواید اقتصادی ماحصل کار دولت به منافع ملی بازمی گردد، بنابراین همکاری با دولت می تواند منجر به عملکرد موفق دولت در بخش های اقتصادی در چهار سال آینده شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: