صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۱ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 12
کد خبر: ۹۵۰۶۴
یادداشت اختصاصی «مهدی فضائلی»، کارشناس مسائل سیاسی؛

دشمن از پا نمی نشیند اما . . .

دولتمردان هیچ توجیهی برای رها کردن کارها ندارند و تا لحظه ای که عنوان مسئول بر آنها صدق می کند وظایف و مسئولیت هم همراه آنهاست. وظیفه دیگر این روزهای دولتمردان، آماده کردن گزارش دقیق از وضعیت فعلی کشور برای ارائه به دولت جدید است؛ گزارشی که در ادبیات پیمانکاری به صورت های مالی یا صورت وضعیت شناخته می شوند.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجموع اطلاعات و شواهد گویای این بود که دشمنان نظام و مردم در مقطع انتخابات سه هدف را همزمان دنبال می کردند. انتخاب نامزدی همسو با غرب، ایجاد آشوب و بحران در کشور و مشارکت بسیار پایین در انتخابات، اما با عنایت خداوند، هوشیاری مردم و تدابیر بکارگرفته شده هیچیک از این اهداف محقق نشد و با توجه به جمیع جهات انتخاباتی حماسه گونه به ثبت رسید و هم از نظر مشارکت و هم فرد منتخب، نقشه معاندان را نقش بر آب کرد.


اما دشمن از پا نمی نشیند و هر لحظه در پی تهدید و توطئه ای جدید است. درس امیرالمؤمنین علی علیه السلام در این باره به ما این است:"من نام لم ینم عنه" ... و هر كه از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت!
پس از انتخابات شاهد موج جدیدی از بی تدبیری ها و رویدادهایی بودیم که موجب عصبانی شدن مردم گردید که در رأس آنها قطعی فراگیر و بی برنامه برق و بی برنامگی در ادامه واکسیناسیون بود.


اینکه چرا این مشکلات پیش آمد و تا چه میزان قابل پیشگیری بود یا اینکه این رویدادها عمدی بوده یا سهوی موضوع بحث بنده نیست اگر چه اعتقادی به عمدی بودنشان ندارم اما از نظر نتیجه و تأثیر بر مردم تفاوت چندانی ندارد! آنچه اینجا مورد بحث است بهره‌برداری دشمن از این شرایط است.


جریان معاند بیگانه و ادامه داخلی آنها همواره مترصد پیدا کردن نقاط ضعف هستند تا همچون مگس بر زخم نشسته و آزار دهند. در مقطع فعلی متأسفانه بی کفایتی ها و سوء تدبیرهای پی در پی فرصت مغتنمی را برای کینه‌توزان فراهم آورده است. برآوردهای جدید نشان می دهد علاوه بر نیش های زهرآگینی که فرصت طلبان به این زخم ها می زنند و موجب افزایش رنج مردم می شوند در تدارک بحران یا شبه بحرانی هستند تا ناکامی های خود در انتخابات را تا حدی جبران کنند.


سوار شدن بر امواج نارضایتی مردم و تبدیل آن به اعتراض و بالاتر، ترفند امروز دشمنان است. کینه‌توزان همه تلاش خود را بکار گرفته اند تا در این دوره گذار و جابجایی دولت، کشور را به آشوب بکشانند و مراسم تنفيذ و تحلیف در چنین شرایطی برگزار شود،اما زهی خیال باطل !
از دشمن جز عداوت و کینه ورزی، انتظار و توقعی نیست اما از مسئولان کشور بخصوص در دولت این توقع، بجاست که اولا" همه تلاش خود را برای پیشگیری از بروز مشکلات جدید بکارگیرند و ثانیا" با مدیریت صحیح مشکلات فرصت را از دشمن بگیرند. امروز فرصت دولت دوازدهم برای تدبیر و اقدامات زیربنایی و توسعه زیرساخت ها تمام شده است اما تا روز و ساعت آخر فرصت و وظیفه برای تدبیر و تلاش برای مدیریت کارها به قوت خود باقی است.

 

دولتمردان هیچ توجیهی برای رها کردن کارها ندارند و تا لحظه ای که عنوان مسئول بر آنها صدق می کند وظایف و مسئولیت هم همراه آنهاست. وظیفه دیگر این روزهای دولتمردان، آماده کردن گزارش دقیق از وضعیت فعلی کشور برای ارائه به دولت جدید است؛ گزارشی که در ادبیات پیمانکاری به صورت های مالی یا صورت وضعیت شناخته می شوند.
حسن ختام این یادداشت را به سخن حکیم انقلاب اختصاص می دهم.
《‌‎ دولت ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و بعد از پایان دوره قانونی خود، امانت را با ارائه ‎صورت وضعیت به دولت بعدی تحویل دهند.》

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: