صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۶ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 17
کد خبر: ۹۵۳۵۰
حمیدرضا ترقی، عضو حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با راهبرد معاصر بررسی کرد:

بایدها و نبایدهای جوانگرایی در دولت سیزدهم

حمیدرضا ترقی، عضو حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص نقش جوانگرایی در دولت سیزدهم گفت: جوانانی که از تجربه لازم برخوردار باشند، روحیه و نشاط جوانی در آنها وجود داشته باشد اولویت هستند و برخورداری از روحیه جوانی برای بکارگیری جوانان در بدنه دولت می تواند این گرایش را کامل کند.

 

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه، در گفت و گو با راهبرد معاصر، درباره چیدمان کابینه دولت سیزدهم گفت: کابینه ای که آقای رئیسی مطرح کردند را باید مبنا قرار داد نه اسامی که هر کسی مطرح می کنند. طبیعتاً این گمانه زنی ها ملاک نیست. همانطور که آقای رئیسی اشاره کردند کابینه ای را می خواهند ایجاد کنند که هم انقلابی باشد و هم کارآمد باشد و هم تخصصی عمل کند همچنین دارای روحیه جهادی و جوان باشد. طبیعتاً ترکیب چنین کابینه ای با دقت و با استفاده از پیشنهادات همه نخبگان جامعه و عموم مردم صورت می گیرد و بر اساس شاخص هایی که از قبل تدوین شده متناسب با هر وزارتخانه ای افراد را آن شاخص ها تطبیق داده می شوند و در نهایت به جمع بندی می رسند. بنابراین، اصل شاخص های کابینه مورد نظر ایشان کارآمدی همراه با انقلابی گری و روحیه جهادی است که این کارآمدی در تخصص، تجربه و قدرت حل مسائل مربوط به هر وزارتخانه را در بر می گیرد.

 

وی در خصوص موضوع دولت فراجناحی تصریح کرد: فراجناحی به این معنا نیست که آقای رئیسی یک کابینه خارج از نیروهای انقلابی و اصولگرا را انتخاب کند بلکه مفهوم این است، وابستگی جناحی و سیاسی ملاک پررنگی در گزینش نیست. سهم خواهی در دولت وجود ندارد بلکه همان معیارهای کلی که آقای رئیسی مطرح کردند، ملاک اصلی است و طبیعتاً کاری به وابستگی جناحی انها درون جریان انقلابی و اصولگرایی ندارد. اینکه مفهوم فراجناحی این باشد که هم اصلاح طلب، هم اصولگرا و همه اینها داخل کابینه ممکن است وجود داشته باشند، درست نیست.

 

ترقی در خصوص کم و کیف جوانگرایی در کابینه سیزدهم اذعان کرد: طبیعتاً با توجه به اینکه کارآمدی در این مرحله از دولت برای عبور از چالش ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و جوانانی که از تجربه لازم برخوردار باشند، روحیه و نشاط جوانی در آنها وجود داشته باشد اولویت هستند و برخورداری از روحیه جوانی برای بکارگیری جوانان در بدنه دولت می تواند این گرایش را کامل کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد که: مهم ترین بحث، مشکلی است که مردم از ان رنج می برند. مردم ما الان از ناکارآمدی برخی از دستگاه های اجرایی و عدم توان نظارت بر زیرمجموعه و عدم توانائی در حل مشکلات هر وزارتخانه رنج می برند. بنابراین، طبیعی است که باید اصل را بر کارآمدی بگذارند و توانمندی حل مسائل و عبور از بحران های کنونی کشور را در نظر داشته باشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: