صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۲۵
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 24
کد خبر: ۹۶۴۰۲

آشنایی با جواد فروغی، شگفتی ساز و اولین طلایی ایران در المپیک توکیو+ فیلم

جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی های المپیک 2020 توکیو شگفتی ساز شد و به مدال طلا رسید.

به گزارش راهبرد معاصر، جواد فروغی تیر انداز کشورمان در المپیک توکیو در رشته تپانچه  10  با امتیاز 224/8 بالاتر از صربستان ، اوکراین و چین قرار گیرد و بدین ترتیب شگفتی ساز و قهرمان المپیک توکیو شود تا اولین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازیهای المپیک به نام او ثبت شود. 

 

فینال رقابت‌های تپانچه بادی ۱۰ متر مردان المپیک ۲۰۲۰ توکیو

 

فینال رقابت‌های تپانچه بادی ۱۰ متر مردان المپیک ۲۰۲۰ توکیو دقایقی پیش آغاز شد و جواد فروغی که با کسب ۵۸۰ امتیاز راهی فینال شده بود با حریفان خود رقابت کرد که در پایان با کسب ۲۴۴ امتیاز قهرمان المپیک در رشته تپانچه بادی شد.

جواد فروغی در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق شد اولین مدال کاروان ایران و تپانچه ۱۰ متر مردان را از آن خود کند و برای تیراندازی ایران در توکیو تاریخ سازی کند.
 

 

آشنایی با جواد فروغی زاده اولین طلایی ایران در المپیک توکیو

 
 
فروغی زاده ۲۰ شهریور ۱۳۵۸ در دهلران است. وی در چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک از ۱۴ تا ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ در دوحه، قطر برگزار شد، توانست ششمین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی (در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان) را برای ایران کسب کند.

وی همچنین در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، ۲ مدال برنز یکی در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان و دیگری در «تپانچه میکس تیمی» (به همراه گلنوش سبقت‌الهی) به‌دست‌آورد.

فروغی همچنین مدال برنز مسابقات تپانچه بادی ۱۰ متر مردان در فینال انتخابی المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد.
 
 
 
 

سجده شکر جواد فروغی پس از کسب مدال طلا المپیک 2020

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: