صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 25
کد خبر: ۹۶۵۶۸

ساعت طرح ترافیک تهران مرداد ۱۴۰۰

با پایان تعطیلات 6 روزه در تهران ساعت طرح ترافیک تهران از فردا ساعت 8:30 تا 16 خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر هفته گذشته با شروع تعطیلات 6 روزه تهران اجرای طرح ترافیک در پایتخت نیز لغو شد. حالا با پایان این تعطیلات ساعت طرح ترافیک تهران هماننده گذشته از ساعت 8:30 تا 16 خواهد بود. بنا بر اعلام شهرداری تهران طرح ترافیک تهران از فردا دوشنبه 4 مرداد 1400 اجرایی می شود. با شیوع ویروس کرونا در کشور از اواخر سال 1398 به دلیل کاهش تجمع در وسائل نقلیه عمومی طرح ترافیک در تهران لغو شده یا ساعات آن تغییر کرده است. سال گذشته لغو طرح ترافیک در تهران باعث افزایش شدید آلودگی هوا در پایتخت شد و همین موضوع سبب شد تا طرح ترافیک اجرایی شود.

 

جزئیات ساعت طرح ترافیک تهران

 بنا بر اعلام شهرداری تهران پس از پایان تعطیلات 6 روزه تهران ساعت طرح ترافیک تهران از فردا دوشنبه 4 مرداد 1400 از ساعت 8:30 تا 16 در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا اجرا خواهد شد و رانندگان هنگام ورود به این محدوده باید از قوانین طرح ترافیک تبعیت کنند. رانندگان از ساعت 13 به بعد یک خروج رایگان و ساکنان محدوده طرح ترافیک از ساعت 13 یکی ورود رایگان به محدوده طرح ترافیک می توانند داشته باشند.

ساعت طرح ترافیک امروز

امروز آخرین روز تعطیلات 6 روزه تهران است و بنا بر اعلام شهرداری تهران طرح ترافیک تهران از 29 تیر تا 3 مرداد تعطیل است. از آنجا که امروز یکشنبه 3 مرداد 1400 آخرین روز تعطیلات تهران است و عملا ساعت طرح ترافیک امروز منتفی است.

 

 

محدودیت های طرح ترافیک تهران

بر اساس اعلام شهرداری تهران با اجرایی شدن طرح ترافیک تهران از فردا رانندگانی که در سامانه تهران من ثبت نام نکرده باشند و وارد طرح شوند علاوه بر اعمال عوارض طرح ترافیک از سوی دوربین ها هم جریمه می شوند. همچنین خودروهایی که معاینه فنی نداشته باشند و وارد محدوده شوند توسط دوربین روزانه 50 هزار تومان جریمه شوند.

 

 

ساعات و روزهای طرح ترافیک تهران جدید

طرح ترافیک تهران در روزهای  شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 16 اجرا می شود. همچنین اجرای طرح ترافیک پنجشنبه ها، جمعه ها و تعطیلات رسمی اجرا نمی شود. ساعات مربوط به اجرای طرح کنترل آلودگی هوا نیز همانند ساعت اجرای طرح ترافیک تهران است.

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: