صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 28
کد خبر: ۹۶۹۲۲

جزئیات افزایش 10 درصدی حقوق کارگران در سال جدید

یک مسئول استانی وزارت کار گفته است که با طبقه بندی مشاغل حداقل 10 درصد به حقوق کارگران  اضافه می شود.

به گزارش راهبرد معاصر مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به طرح طبقه بندی مشاغل گفته است با اجرای این طرح حقوق کارگران  افزایش 10 درصدی خواهد داشت. منظور از طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار این است که کارکنان با رعایت شرایط احراز پیش بینی شده در شناسنامه شغلی از گروه و مزد شغل و مزد سنوات برخوردار می شوند . کارگاه هایی که به حد نصاب 50 نفر کارگر یا بیش از آن می رسند مشمول اجرای این طرح می شوند و زمان رسیدن به 50 نفر کارگر ، زمان شمول اجرای طرح است.

 

ضوابط افزایش حداقل ۱۰ درصدی حقوق کارگران در سال جدید

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: با توجه به مواد ۴۹ و ۵۰ قانون کار و آئین نامه‌ها و بخشنامه مرتبط مبنی بر لزوم واحدهای بالای پنجاه نفر کارگر، تهیه و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل از یک طرف و پائین بودن دستمزد با توجه به نرخ تورم از طرف دیگر، فرآیند الزام طرح طبقه‌بندی مشاغل از ابتدای سال جاری در استان قم جدی‌تر از قبل پیگیری و اجرا می‌شود.

کاویانی اظهار داشت: از آنجا که با قوه قهریه نتایج مطلوبی بدست نمی‌آید و معمولا موجب مقاومت واحدهای تولیدی و ضربه به تولید می‌شود طی جلسات متعدد با مدیران واحدهای مشمول و توضیحات لازم ارائه شده است به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون حدود بیست واحد مبادرت به انعقاد قرارداد با طراحان طبقه‌بندی مشاغل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آمار فوق از آنجا حائز اهمیت است که در سالیان گذشته حداکثر دو واحد مبادرت به انعقاد قرارداد نموده بودند.

وی افزود: بدیهی است با این اقدام حداقل ۱۰ درصد به دستمزد و مزایای کارگران در این واحدها اضافه می‌شود که مورد رضایت کارگران نیز خواهد بود.

مطالب مرتبط
نظر شما