صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۱۶
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 30
کد خبر: ۹۷۱۱۷

راهکار جلوگیری از جهش ویروس کرونا

دانشمندان می گویند برای جلوگیری از ظهور سویه‌های جدید به ویژه خطرناک آنها توصیه کردند که اولاً، سرعت واکسیناسیون را تسریع کنید ثانیاً به رعایت تمام اقدامات ایمنی، از جمله استفاده از ماسک تا پایان همه گیری، ادامه دهید.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از اسپوتنیک، زیست شناسان اروپایی احتمال ظهور سویه ویروس سارس کووید ۲ مقاوم در برابر واکسن‌های موجود را در جمعیت مشروط ۱۰ میلیون نفری که واکسیناسیون در جامعه آنها انجام می‌شود، الگوسازی کرده اند.

نتایج نشان داد که حداکثر احتمال سویه مقاوم به واکسن هنگامی رخ می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از جمعیت واکسینه شوند و کمترین احتمال ابتلا با ۱۰۰ درصد واکسیناسیون کاهش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از ظهور سویه‌های جدید به ویژه خطرناک آنها توصیه کردند که اولاً، سرعت واکسیناسیون را تسریع کنید  ثانیاً به رعایت تمام اقدامات ایمنی، از جمله استفاده از ماسک تا پایان همه گیری، ادامه دهید.

محققانی از سوئیس، اتریش و اسپانیا به سرپرستی فئودور کوندراشوف از دانشکده پزشکی دانشگاه ژنو مدلی برای تکامل ویروس SARS-CoV-۲ در طی یک دوره سه ساله مطالعاتی را انجام دادند. پارامترهای میزان واکسیناسیون، فرکانس جهش و تغییر در سرعت انتقال بسته به مداخلات خارجی، مانند اعمال محدودیت‌ها و فاصله اجتماعی را مورد مطالعه قرار دادند و احتمال یافتن سویه جدید را بسیار جدی می‌دانند؛ بنابراین تا زمانی که بالای ۶۰ درصد جمعیت یک کشور واکسن نزنند، خطر سویه جدید زیاد است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: