صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 04
کد خبر: ۹۷۳۷۲
حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد؛

ضرورت فراجناجی بودن کابینه دولت سیزدهم

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در خصوص شاخص‌ها و ملاک‌های ضروری برای انتخاب اعضای کابینه دولت سیزدهم گفت: آقای رئیسی در انتخاب اعضای کابینه ملاک‌های کارآمدی، توانمندی و شایسته سالاری را در نظر بگیرد و مدیران قوی، جهادی و دارای تفکر انقلابی را انتخاب کند. ترکیب کابینه معنای فراجناحی بودن دولت ایشان را به افکار عمومی القا کند تا وعده‌هایی که در این زمینه داده شد در گام اول با ترکیب کابینه محقق شود.

 

«حسین کنعانی‌مقدم»، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با «راهبرد معاصر» درباره چیدمان کابینه سیزدهم و ملاک‌های انتخاب اعضای کابینه گفت: آقای رئیسی بر سر دوراهی قرار دارد. شعاری که در انتخابات بیان کرده برای پاسخ دادن به مطالبات مردم خصوصاً مطالبات اقتصادی و معیشتی است، قاعدتاً باید تیمی که بکار می گیرد بر اساس شایسته سالاری و فراجناحی بودن و همچنین مدیر و مدبر بودن برای حل مشکلات انتخاب شود. ولیکن از سوی دیگر شاهد سهم خواهی کسانی هستیم که مدعی هستند آقای رئیسی را آنها سرکار آوردند و اگر حمایت آنها نبود آقای رئیسی رئیس جمهور نمی شد.

 

وی افزود: بخشی از این افراد در مجلس حضور دارند و الان مشغول لابی های خود هستند که فشارهای سیاسی بتوانند از موقعیتی که بوجود آمده برای حضور در دولت اینده استفاده کنند. آقای رئیسی باید تصمیم اساسی بگیرد، لیستی را باید به مجلس بدهد که بتواند رای اعتماد از مجلس بگیرد و هم اینکه با شعارهایی که در انتخابات داده محقق باشد و همچنین دولتی که کارآمد و چابک نباشد و نتواند مشکلات را حل کند خود ایشان اولین کسی است که زیر سوال می رود و مردم بعنوان مطالبه گری به دنبال این هستند که آقای رئیسی پاسخگوی ترکیب دولت خود باشد.

 

کنعانی مقدم با اشاره به برخی شائبه‌ها در خصوص دولت سیزدهم نیز اظهار داشت: برخی اعلام می کنند دولت آقای رئیسی دولت سوم آقای احمدی نژاد است بخاطر اینکه خیلی از وزرای احمدی نژاد در لیست های مطرح شده وجود دارد و این استمرار دولت احمدی نژاد به نظر می رسد که فاتحه اراده سیاسی را در کشور خواهد خواند.

 

این فعال سیاسی در واکنش به پیگیری طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی توسط نمایندگان مجلس گفت: کسانی در مجلس در لایحه صیانت از فضای مجازی یک زورآزمایی انجام می دهند تا به آقای رئیسی پیغام دهند ما این قدرت را داریم که دولتی را  معرفی می کنید اگر مورد تائید ما نباشد به آن رای اعتماد نمی دهیم و این مسئله می تواند یک بحران ایجاد کند.

 

کنعانی مقدم در ادامه با انتقاد از مطرح شدن طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در شرایط کنونی گفت : بحث صیانت از فضای مجازی را در نظر بگیرید، می توانستند صبر کنند تا دولت مستقر شود و لایحه ای با بررسی همه جانبه مسائل فنی و حقوقی موضوع ارائه دهد و مجلس بعداً تصمیم بگیرد. اینکه وارد ماده 85 می شود و عملاً دولت را دور می زنند و فشار می آورند و همچنین اقداماتی که در خصوص معرفی کابینه و لابی های مختلف مطرح است نشان می دهد نفوذ جریانی داخلی اصولگرایان برای سهم خواهی مسئله جدی است و الان مشغول مانور قدرت برای زورآزمایی هستند.

 

حسین کنعانی مقدم در خصوص ملاک‌ها انتخاب اعضای کابینه دولت سیزدهم نیز عنوان کرد: آقای رئیسی در انتخاب اعضای کابینه، ملاک‌های کارآمدی، توانمندی و شایسته سالاری را در نطر بگیرد و  مدیران قوی و جهادی و دارای تفکر انقلابی را انتخاب کند. ترکیب کابینه معنای فراجناحی بودن دولت ایشان را به افکار عمومی القا کند تا وعده هایی که در این زمینه داده شد در گام اول با ترکیب کابینه محقق شود. بعد از آن ارائه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: