صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 07
کد خبر: ۹۷۹۳۰

جدول ساعات قطعی برق تهران مرداد ۱۴۰۰

جدول ساعات قطعی برق تهران ۱۴۰۰ برای روز‌های ۱۶ الی ۲۱ مرداد ماه اعلام شد.

به گزارش راهبرد معاصر، میزان قطع برق به میزان قابل توجهی  کاهش یافته است. به علت افزایش دما و رشد نامتعارف مصرف برق در ماه های خرداد و تیر ماه شاهد قطع برق برای مدت زمان طولانی گاهی تا 6 ساعت در برخی مناطق شرق تهران بودیم. برای روز های آینده در مردادماه احتمال قطعی برق وجود دارد در همین راستا شرکت توزیع نیروی برق استان تهران جدول ساعات قطعی برق تهران 1400 برای روزهای 16 الی 24  مرداد ماه را اعلام کرده است. 

 

ساعات قطعی برق تهران مرداد 1400

 

به دلیل افرایش مصرف برق و گاز در خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیرو گاه ها خاموشی های پراکنده در برخی مناطق اعمال می شود . در ادامه جدول قطع برق مناطق تهران را مشاهده می نمایید .

دانلود جدول pdf قطعی برق مناطق تهران

 

 

این جدول در سایت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ منتشر شده است.

 

با این حال شهروندان همچنین می توانند با مراجعه به سایت اطلاع رسانی خاموشی برق تهران بزرگ و با انتخاب منطقه و شناسه قبض خود از وضعیت خاموشی مطلع شوند.

قطع برق ادارات پرمصرف در تهران

 

معاون توسعه و مدیریت  منابع استانی تهران با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونایی ساعت کاری ادارات پایتخت از ساعت 7 صبح الی 13 می باشد به ادارات و دستگاه های دولتی در خصوص مدیرت مصرف برق تاکیدات لازم داده شده است و 222 دستگاه دولتی که الزامات الگوی مصرف برق را رعایت نمی کنند اخطار داده شده  که در صورت ادامه این روند برق این دستگا ه ها قطع خواهد شد. 

 

 

شناسایی 70 مزرعه بیت کوین در تهران

 

یکی از متهمان اصلی قطع برق در تهران استخراج رمز ارزهها می باشد. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره برخورد پلیس با استخراج رمز ارزها اعلام کرد با کمک وزارت نیرو محل های مشکوک به استخراج رمز ارزها شناسایی می شود. طبق دستور رئیس جمهور پیشین ، حسن روحانی استخراج رمز ارز ها تا پایان شهریور ماه ممنوع است و پلیس در طرح ویژه برای برخورد با استخراج کنندگان رمز ارز ها بیش از 70 نقطه در تهران که محلی برای استخراج رمز ارز ها بدل شده بودند را شناسایی کرده است. این موارد به شرکت برق تحویل داده خواهد شد و  پرونده متخلفان نیز به دادسرا ارجاع داده می شود تا برحسب نظر مقام قضایی درباره آن تصمیم گیری شود. 

 

ضعف نیروگاهی عامل قطعی برق کشور

 

سندیکای صنعت برق نشستی خبری برگزار کرد و از دلایل اصلی این بی‌برقی و راهکار‌های مقابله گفت. در این نشست رئیس هیئت‌مدیره با بیان اینکه وقوع خاموشی‌های امسال کاملا قابل پیش‌بینی بود، گفت: «نرخ رشد ظرفیت نیروگاهی کشور از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ به‌طور کلی نزولی بوده و از ۸.۸ درصد در سال ۱۳۸۹ به ۲.۲ درصد در سال ۱۳۹۹ کاهش یافته و رشد متوسط سالانه در ۱۰ سال گذشته سه درصد بوده است». علی بخشی با بیان اینکه در پنج سال اخیر سهم بخش تولید از مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده حدود ۱۵ درصد بوده است، توضیح داد: «معادل ارزی سرمایه‌گذاری انجام‌شده نشان می‌دهد که روند سرمایه‌گذاری در صنعت برق از سال ۱۳۸۷ نزولی شده و از ۶.۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۸۷ به ۰.۶۳ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۹ رسیده است. این روند نزولی سرمایه‌گذاری با روند نزولی نرخ رشد افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور هم همخوانی دارد». او با بیان اینکه روند رشد تقاضا در دهه گذشته صعودی بوده و به‌طور متوسط پنج درصد رشد داشته است، گفت: «این در حالی است که روند رشد ظرفیت تولید برق کشور در ۱۰ سال گذشته به‌طور متوسط نزولی بوده و متوسط رشد آن سه درصد بوده است. این تفاوت نرخ رشد منجر به شکاف عرضه و تقاضا می‌شود که در نتیجه آن حجم عرضه برق از حجم تقاضای برق جا مانده و منجر به خاموشی می‌شود». این توضیحات به‌خوبی نشان می‌دهد یکی از مسائل اصلی مشکلات این روز‌های برق در کشور به نبود عزمی جدی برای رشد ظرفیت نیروگاه‌ها و در حالت کلی صنعت برق کشور برمی‌گردد.

 

راهکار های موثر برای مدیریت مصرف برق

 

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: