صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 26
کد خبر: ۹۹۰

اقدام جدید آمریکا علیه دانشجویان ایرانی

براساس گزارش منتشر شده در رویترز، آمریکا برخلاف ادعای خود مبنی بر معاف کردن دانشجویان ایران از دستور منع مسافرتی ترامپ، میزان صدور ویزا برای آنان را کاهش داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رویترز در گزارشی نوشت آمریکاصدور روادید برای این دانشجویان را کاهش داده است، این در حالیست که واشگتن دانشجویان ایرانی را از دستور منع مسافرتی رئیس جمهور آمریکا معاف کرده است.


براساس گزارشی که این رسانه انگلیسی با استناد به آمارهای وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده است، تعداد روادیدهای دانشجویی و تحصیلی (ویزای F1) برای اتباع ایرانیدر بازه زمانی بین ماه‌های مارس تا اکتبر، نسبت به دوره گذشته در سال گذشته 23 درصد کاهش یافته است.


اگرچه براساس آمار موجود صدور ویزا برای کل دانشجویان خارجی با افت 5 درصدی همراه بوده ولی مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد نسبت کاهش ویزا برای دانشجویان ایرانی بیشتر از دانشجویان سایر کشورها است.


به نظر می رسد کاهش صدور ویزا برای دانشجویان ایرانی در راستای صدور فرمان ترامپ در سال 2017 مبنی بر اینکه اتباع کشورهای ایران، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوریه، یمن و برخی از اتباع ونزوئلا را از ورود به خاک آمریکا منع کرده است، باشد و ادعای واشنگتن درباره اینکه دانشجویان ایرانی را از این فرمان مستثنی کرده است، با واقعیت همخوانی نداشته باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: