صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 17
کد خبر: ۹۹۰۴۶

جدول قطعی برق اهواز ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

جدول قطعی برق اهواز ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ را در ادامه ببینید.

به گزارش راهبرد معاصر برنامه قطعی برق اهواز ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ منتشر شد. قطعی های برق در اهواز پیش از شروع تابستان آغاز شده است. مصرف برق در روزهای اخیر به علت افزایش دمای هوا افزایش یافته و همین موضوع تامین برق در کشور را با مشکل مواجه کرده و سبب شده است تا همانند سال های گذشته  خاموشی های برنامه ریزی شده در تمام استان های کشور اجرا شود .بیشترین مصرف برق در تابستان بین ساعات 12 الی 18 است که بنا به توصیه شرکت برق با کاهش ده درصدی مصرف برق می توان از بروز خاموشی در این ساعات جلوگیری کرد. مشترکان اهوازی همچنین می توانند با نصب اپلیکیشن برق من از وضعیت خاموشی مطلع شده همچنین خاموشی منطقه خود را ثبت کنند.  

برای مشاهده جدول قطعی برق اهواز ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ به لینک زیر مراجعه کنید.

 

دانلود جدول قطعی برق اهواز ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ( شرق اهواز)

 

دانلود جدول قطعی برق اهواز ۲۷ مرداد ۱۴۰۰  (غرب اهواز)

 

 

 

قطعی برق تا کی ادامه دارد؟

مصرف برق در هفته گذشته رکوردزنی کرد و با وجود این برخی مسئولان شرکت برق اعلام کرده‌اند که از هفته جاری مصرف برق کاهش داشته و احتمالا دیگر قطع برق رخ ندهد.هفته گذشته، هفته سخت تامین برق کشور بود و به گفته رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، رکورد مصرف ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات، هفته گذشته در کشور ثبت شد.با این حال رجبی مشهدی می‌گوید کاهش دما و به دنبال آن کاهش مصرف از یکشنبه همین هفته اتفاق می‌افتد و شرایط را برای پایداری شبکه برق مشترکان بهبود می‌دهد. با وجود این اما، شرکت توزیع برق تهران همچنان جدول خاموشی‌های احتمالی ۲۳ تا ۳۰ مرداد ماه را منتشر کرد.

رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر هم پنجشنبه هفته پیش در گفتگوی زنده خبری با صداوسیما گفته بود: علت خاموشی‌ها مصرف بالای خانگی و تجاری و همچنین استخراج غیرمحاز رمزارز است که امید داریم در هفته آینده و با کاهش دما وضعیت پایدارتر شود.

رخشانی مهر در حالی مصارف بالای خانگی و تجاری و استخراج رمزارز را علت خاموشی‌های روز پنجشنبه هفته گذشته می‌دانست که محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر، به ایسنا گفته بود: تعدادی از نیروگاه های برق‌آبی از مدار خارج شدند و این مساله موجب کاهش تولید و اعمال خاموشی هایی در کشور شد.

با این همه به نظر می‌رسد وضعیت تامین برق پایتخت نسبت به شهرستان‌ها شرایط بهتری دارد.

بنا بر گزارش‌های واصله، استان مازندران روزانه ۴ ساعت خاموشی را تجربه می‌کند و شهرهای دیگر هم وضعیت بهتری ندارند. بنا به گفته رخشانی مهر، هفته گذشته در بسیاری از نقاط کشور به اندازه هزار و ۸۰۰ مگاوات خاموشی اعمال شده است.

در این میان برخی از مشترکان هم می‌گویند که شرکت توانیر قبلا پیش از خاموشی‌ها با استقاده از پیامک زمان خاموشی را به آنان اطلاع می‌داد اما حالا خبری از پیامک‌های قبل از قطعی برق نیست و همین مساله مشکلات زیادی در زندگی روزمره افراد ایجاد کرده است.حالا در شرایطی که متخصصان صنعت برق به سوبسیدهای فراوان انرژی در ایران اشاره می‌کنند و سرمایه‌گذاری در  صنعت برق را فاقد جذابیت می‌دانند، علی‌اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو در دولت سیزدهم در ادعایی عجیب گفته است: تحریم باشد یا نباشد، اجرای ۳۰ هزار مگاوات تولید به همراه ۱۰ هزار مگاوات کاهش مصرف از طریق الگوی مصرف را تعهد می‌کنم.

 

 

نحوه دریافت خسارت از شرکت برق  

برای اینکه بدانید آیا خسارت قطعی یا نوسان برق به شما تعلق می‌گیرد؟ به این نکات توجه کنید:

- به‌طور طبیعی، استفاده کنندگان غیرمجاز از برق نمی‌توانند خسارت دریافت کنند. ضمناً اداره برق می‌گوید خسارتی برای لامپ، تبلت، گوشی، موبایل، شارژر، قطعات کامپیوتری و مواردی از این قبیل نمی‌دهد، چرا که شامل تجهیزات خانگی نیستند.

- سال ۱۳۹۹ خسارت لوازم ۲۵ میلیون تومان و انفجار و آتش‌سوزی حدود ۹۵ میلیون تومان و غرامت فوت و غرامت نقص عضو مطابق قوانین کشوری (یعنی مطابق دیه) بوده است.

- مقصر حادثه نباید خود مشترک باشد. مثلاً اگر سیم‌کشی ایراد داشته باشد یا کنتور را دستکاری کرده باشند.

- حتی در صورتی‌که شرکت برق طبق ساعاتی که اعلام کرده، خاموشی را لحاظ کند، باید خساراتی را که ناشی از قطع یا نوسان برق باشد، پرداخت کند.

برای دریافت خسارت بااین شرایط می‌توان از اداره برق خسارت گرفت و برای دریافت خسارت با مراجعه به نرم افزار برق باید خسارت ثبت شود.

 

 

مدارک لازم برای استفاده از بیمه قطعی برق

۱- مدارک عمومی: تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک یا تصویر صورت‌حساب پیامکی آخرین قبض، تصویر کپی کارت ملی مشترک، تصویر اجاره‌نامه یا سند مالکیت محل خسارت.

۲- خسارت واردشده به تجهیزات به استثنای مشترکین تجاری: فاکتور فروشگاه یا تعمیرگاه مجاز (با مهر و امضا)

۳- خسارت آتش‌سوزی: تصویر محل حادثه (۲ عدد)، تصویر گزارش آتش‌نشانی، تصویر گزارش کلانتری

۴- خسارت ناشی از انفجار: تصویر گزارش آتش‌نشانی یا مقامات ذی صلاح، تصویر گزارش کارشناس خسارت، تصویر فهرست موارد آسیب‌دیده، تصویر فاکتور تعمیرات، دو تصویر از محل حادثه

۵- خسارت هزینه پزشکی: تصویر صورت‌حساب بیمارستان، تصویر مدارک پزشکی و پرونده‌های بیمارستانی، تصویر گزارش مقامات ذی صلاح.

۶- خسارت نقص عضو: تصویر گزارش نیروی انتظامی یا بازرسان قانونی و سازمان آتش‌نشانی، تصویر کپی شناسنامه و کارت ملی مصدوم، تصویر گزارش اولین مرجع درمانی و پزشک معالج، تصویر صورت‌حساب و پرونده کامل پزشکی مصدوم در زمان بستری، تصویر گواهی پزشک معالج مبنی بر اتمام درمان، تصویر عکس رادیولوژی پس از حادثه.

۷- حادثه منجر به فوت: تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی ابطال شده، تصویر کپی برابر اصل معاینه جسد، تصویر کپی برابر اصل گزارش پزشک قانونی، تصویر کپی برابر اصل گواهی فوت، تصویر گواهی انحصار وراثت.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: