صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۵۳
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 19
کد خبر: ۹۹۲۳۱
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا ویروس:

رمدسیویر برای بیماران خیلی شدید فایده ندارد

عاطفه عابدینی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا ویروس درباره رمدسیویر گفت: این دارو فقط برای بیماران بستری موقت کارایی دارد که باید بجا تجویز شود و برای بیماران خیلی شدید فایده ندارد.

به گزارش راهبرد معاصر عاطفه عابدینی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا ویروس در برنامه زنده شبکه خبر اظهار کرد: افرادی که همزمان عضو برنامه های تولید واکسن‌های داخلی و عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ بودند باید حذف می‌شدند.

دبیر کمیته علمی کرونا افزود: به روز کردن و استاندارد کردن درمان بیماری کووید ۱۹  که دائما آگاهی افراد را نسبت به پیشگیری و درمان بیشتر می کند حائز اهمیت است، اما با جهش های متوالی این بیماری نوپدیدی گاها به دانسته های انسان ها اضافه و گاها حذف می شود و می توان گفت این بیماری قصد دارد آگاهی ها را نسبت به خود تغییر دهد.

او در ادامه بیان کرد: داروی فاویپیراویر داروی آسیای شرقی است و در همان کشورها مورد استفاده قرار می گیرد، اما در حال حاضر در ۶ یا ۷ دستورالعمل درمانی دنیا وجود دارد، مصرف این دارو در افراد مهم است، همچنین باید گفت داروی رمدسیویر تاثیر دارد، اما بایستی به‎ جا تجویز شود.

رمدسیویر برای درمان بیماران خفیف و یا خیلی شدید به درد نمی‎خورد، این دارو فقط برای افرادی است که بستری موقت هستند و نیاز به اکسیژن مکمل دارند، اما حالشان خیلی بد نیست./باشگاه خبرنگاران

نظر شما