صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۵۶
  • پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 01 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 26
کد خبر: ۹۹۸۷۲

تجدید میثاق دولت سیزدهم با آرمان های امام/ آیت الله رئیسی: نگاه امام خمینی (ره) به مردم تشریفاتی نبود

آیت الله رئیسی رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم صبح امروز همزمان با هفته دولت و در نخستین روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت، با حضور در حرم مطهرامام راحل با آرمان های رهبرفقید انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم صبح امروز و همزمان با هفته دولت و در نخستین روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت، با حضور در حرم مطهرامام راحل با آرمان های رهبرفقید انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در این مراسم که حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز حضور داشت، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و یادگار امام را گرامی داشتند.

 

آقای رئیسی به همراه کابینه سیزدهمین همچنین با حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت و هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

 

رئیس جمهور در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه ما باید در عمل و اقدام پایبند اندیشه های امام باشیم، اظهار داشت: نگاه امام به مردم نگاهِ تشریفاتی و نگاهِ سیاسی که سیاستمداران به صورت متداول در عالم مطرح می‌کنند نبود و اگر می‌فرمود میزان رای ملت است این را باور داشت.

 

رئیسی افزود: یک نوع خدمت، منفعت‌گرا و با نگاه ماتریالیستی است که اساس آن منافع حزب، گروه و مجموعه خودی در نظر گرفته می‌شود. خدمت انجام می‌شود تا منفعتی به دست آید. همچنین نگاه دیگر، خدمت از روی نو دوستی و با نگاه انسان‌مدارانه یا اومانیستی است، اما در منظومه اندیشه امام خمینی (ره)، خدمت به مردم برای خداست و اولین گام در این خدمت خداباوری است و ابتدا باید همه مسئولان پاسخگوی خدا باشند.

 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دیدار اولین دولت بعد از انقلاب با امام خمینی (ره)، ایشان به توجه به مردم تاکید داشتند. نگاه امام خمینی (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود و امام حقیقت مردم را باور داشت. اگر امام خمینی (ره) فرمود میزان رای ملت است، به آن باور داشت. محور این دولت نیز امانتداری مسئولیت برای خدمت به مردم است.

 

وی با بیان اینکه نکته دیگر آموزه‌های امام خمینی (ره) اعتماد به داشته‌های ملت است، تصریح کرد: شعار امام خمینی (ره) اتکا به خدا و اعتماد به نفس بود که این دو در آموزه‌های رهبری هم وجود دارد. ما به اندیشه‌های امام در عمل و اقدام پایبند هستیم. خیر دنیا و آخرت ما این است که به این خط نورانی پایبند باشیم. رهبری بهترین کسی است که می‌تواند این خط نورانی را تبیین کند و این خط نورانی باید مورد توجه دولت باشد.

 

رئیسی ادامه داد: روح امام هم به کسانی که انقلاب را یاری می‌کنند توجه دارد و ناظر و دعاگوست. ما از ارواح ملکوتی همه شهدا از جمله شهید رجایی، باهنر و سایر شهدا کمک می‌خواهیم تا بتوانیم این خط نورانی را ادامه دهیم و همواره تلاش می‌کنیم شکرگذار نعمت الهی باشیم که امانتدار آن هستیم. مشکلات مردم زیاد است و حل آنها در پرتوی آن است که از روح امام خمینی (ره) و شهدا مدد بگیریم و تمام ظرفیت خود را به کار بگیریم.

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یقین دارم امدادهای غیبی الهی به مدد ما خواهد آمد، گفت: امام خمینی (ره) و رهبری همیشه تاکید دارند اگر در مسیر درست حرکت کنیم، مدد الهی یار ما خواهد بود. او حتما بر مشکلات فائق می‌آید. من تردیدی ندارم. مشکلات زیاد است ولی به مدد او و امام و شهدا قادریم بر مشکلات فائق بیاییم.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به ما آموخت، می‌شود با تکیه بر قدرت الهی بر همه دشمنان پیروز شد، تاکید کرد: امروز با امام خمینی (ره) پیمان می‌بندیم که خط نورانی ایشان را ادامه دهیم و به آن وفادار باشیم. این دولت نیاز دارد همه آحاد ملت و سلیقه‌ها و گروه‌ها با همه وجود خود را همراه دولت بدانند، دولت هم خود را خدمتگذار و متعلق به همه می‌داند. این حقی برای آحاد ملت و تکلیفی بر عهده ماست. دولت نسبت به همه مردم با هر سلیقه سیاسی، گویش و در هر نقطه‌ای از کشور خود را مکلف دانسته و آنها را صاحب حق می‌داند./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: