برخی از مشکلات فرهنگیان بر علیه آن ها سوء استفاده می کنند-راهبرد معاصر
مشاهده پشه آئدس در برخی از شهر‌های سواحل جنوبی و شمالی سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران منصوب شد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا کلید خورد مرز مهران آخر هفته مسدود است + جزئیات هشدار زرد هواشناسی در پی افزایش آلودگی هوا در ۶ استان فردا فعالیت نوبت صبح مدارس ۵ شهر غیرحضوری شد توضیحات مهم تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دمای این مناطق به ۸ درجه زیر صفر رسید | گرمترین نقطه ایران کجاست؟ شگرد مجرمان سایبری، سوءاستفاده از هویت دیگران یا تجارت سیاه هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز

برخی از مشکلات فرهنگیان بر علیه آن ها سوء استفاده می کنند

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به کنترل افکار عمومی توسط فضای مجازی گفت: فرهنگیان بین خود و سایر کارمندان دولت تبعیض احساس می‌کنند و در این شرایط برخی افراد خارج از آموزش و پرورش با ارائه مطالب پوپولیستی در صدد محبوبیت در افکار عمومی هستند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 04
کد خبر: ۱۰۲۱۶

به گزارش راهبرد معاصر ، علی الهیار ترکمن در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش همواره در خدمت معلمان هستیم و در صدد جلب رضایت آنان هستیم و این فعالیت در تمام روزهای سال ادامه دارد و فقط محدود به روزهای خاصی نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید با شناسایی علت‌ها به دنبال رفع معلول‌ها باشیم، گفت: آموزش و پرورش به شدت نیازمند تغییرات ماهیتی است و تمرکزی که روی برنامه‌های آموزش و پرورش وجود دارد، بیانگر نیاز آموزش و پرورش به تغییرات است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش عنوان‌کرد: این تغییرات ماهوی نیازمند یک ستاد فرماندهی و مدیریتی قوی است به طوریکه بتواند ارتباط بین اجزا را به طور کامل مشخص کند و هرچند تغییرات قبلی باعث شده اجزا کار کنند اما ارتباط منظمی بین اجزا وجود نداشته است.

 

وی ادامه داد: ویژگی‌های آموزش و پرورش در هیچ دستگاه اجرایی دیگری نیست و هیچ سنخیتی بین ویژگی‌های کاری آموزش و پرورش با دستگاه‌های دیگر وجود ندارد و به همین دلیل فرایند مدیریت تغییر را مهم کرده است.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه یکی از اجزای تغییر در آموزش و پرورش بحث روابط عمومی‌ها است، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها هم باید طوری در این اجزا باشند که ارتباط با اجزا مختلف داشته باشد و بتوانند فعالیت‌های این نهاد را به مخاطبان عرضه کنند.

 

کنترل افکار عمومی توسط فضای مجازی

وی چالش‌هایی که در این زمینه تجربه کرده است را برشمرد و گفت: در شرایط فعلی کنترل افکار عمومی توسط فضای مجازی صورت می‌گیرد که در این فضا چارچوب مشخصی وجود ندارد و هر فردی قابلیت پیدا کرده است تا رسانه‌ای برای خود داشته باشد و فعالانی که در این فضا هستند به دلیل پیشینه معلمی‌شان توانایی‌های خوبی در عرصه نوشتن دارند و این افراد به صورت فرصت و چالش هستند و اگر با آگاهی و علم مطالبشان را بنویسند فرصت برای ما ایجاد می‌کنند تا جامعه و مخاطبان نسبت به مسائل آگاه شوند لذا ضرورت دارد تا درصدد آگاهی بخشی به نویسندگان این حوزه اقدام کنیم.

 

سوءاستفاده از فرهنگیان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع افزود: آموزش و پرورش محدودیت‌های زیادی دارد و فرهنگیان بین خود و سایر کارمندان دولت تبعیض احساس می‌کنند و در این شرایط برخی افراد خارج از آموزش و پرورش با ارائه مطالب پوپولیستی در صدد محبوبیت در افکار عمومی برای پیشبرد اهداف و خواسته‌های شخصی خود هستند لذا فضای چنین سوء استفاده‌هایی باید بسته شود.

 

الهیار ضرورت تعریف درست و دقیق از نقد را به عنوان چالش دیگری مطرح کرد و گفت: اگر از چارچوب نقد خارج شویم، نمی‌توانیم حرکت مثبتی را داشته باشیم لذا با تعریف درستی از نقد، فرهنگ مطالبه‌گری را ارتقا دهیم.

تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده