طهرانچی: تمرکز مراکز سما بر احیای نظام مربیگری قرار گیرد-راهبرد معاصر
ادارات و دانشگاه‌های قزوین پنجشنبه تعطیل است اختلال خط ۳ متروی تهران به دلیل نقص فنی  فردا ادارات البرز تعطیل و دانشگاه‌ها غیرحضوری است تصاویر آخرالزمانی از وضعیت قرمز آلودگی هوا در تهران + عکس استانداری تهران تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را برای روز پنجشنبه ۲۹ آذرماه اعلام کرد حال زن آمریکایی با کلیه خوک خوب است اعلام زمان ورود سامانه جدید بارشی به ایران | این استان‌ها منتظر آغاز بارش‌های زمستانی باشند فراهم شدن امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نوبت دی ماه آموزش و پرورش شرور مسلح شمیران دستگیر شد پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری براساس جداول جدید متناسب سازی از ۲۸ آذر / واریز حقوق در دو بخش ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید

طهرانچی: تمرکز مراکز سما بر احیای نظام مربیگری قرار گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمرکز مدارس سما باید بر احیای نظام مربیگری در مدارس قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 20
کد خبر: ۱۰۲۸۸۵

به گزارش راهبرد معاصر جلسه شورای راهبردی آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، ظهر امروز به ریاست محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی، نوید ادهم دبیرکل هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر اعضا در سازمان مرکزی برگزار شد.

طهرانچی در این جلسه با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه مدارس سما فرصت مغتنمی برای برون‌رفت کشور از چالش‌ها و مسائل آموزش و پرورش است، گفت: سما با دارا بودن حدود هزار مدرسه، به عنوان یک نظام میانی در آموزش و پرورش شناخته می‌شود و چنین نظامی قابلیت حل مسئله و الگوسازی در حوزه آموزش و پرورش را داراست. از این رو با توجه به اتفاقات به وجود آمده در یک سال و نیم گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی، تمرکز مدارس سما باید بر احیای نظام مربیگری در مدارس، برگزاری اردوهای حضوری و انتقال دانش‌آموزان از فضای مجازی به فضای حقیقی آموزش باشد.

ایجاد هسته مشاورتی برای نحوه تربیت دانش‌آموزان در محیط دوگانه فضای مجازی و حقیقی

طهرانچی افزود: واقعیت این است که مرز حقیقت و توهم در فضای مجازی به یکدیگر نزدیک است و باید با مراقبت از این فضا، دانش‌آموزان را با شیرینی‌های فضای حقیقی آشنا کرد. لازم است یک هسته مشاورتی برای نحوه تربیت دانش‌آموزان در محیط دوگانه تشکیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای دانش‌آموزی می‌تواند کمک بزرگی برای انتقال دانش‌آموزان از فضای مجازی و جهان شبکه‌ای به فضای حقیقی و آشنایی با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و نمادهای ملی باشد. از این رو در بازدیدی که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت داشتم، قرار شد راه‌اندازی اردوهای نجوم به منظور آشنایی دانش‌آموزان با این علم که یکی از بحث‌های تربیت علمی قرآن است، در دستورکار واحد تفت قرار گیرد. این اردوها یک برنامه تربیتی است که دانشجویان علاوه بر آشنایی با نجوم، بتوانند با مفاهیم رصد و استهلال ماه آشنا شوند.

در ادامه این جلسه، مهندس بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای کیفیت‌بخشی در حوزه مدارس سما با تأکید بر گسترش سامانه‌های نظارت و کنترل ارائه کرد.

وی همچنین برنامه‌های این معاونت در حوزه‌های «پایش، سنجش و تضمین کیفیت»، «انتخاب و انتصاب مدیران مدارس»، «مدیریت، کنترل و بهبود شهریه مدارس»، «استقرار و گسترش مدارس سما متناسب با آمایش محیطی و سایر مؤلفه‌های مؤثر» و «ساماندهی نیروی انسانی» را تشریح کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده