ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

طهرانچی: تمرکز مراکز سما بر احیای نظام مربیگری قرار گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمرکز مدارس سما باید بر احیای نظام مربیگری در مدارس قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 20
کد خبر: ۱۰۲۸۸۵

به گزارش راهبرد معاصر جلسه شورای راهبردی آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، ظهر امروز به ریاست محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی، نوید ادهم دبیرکل هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر اعضا در سازمان مرکزی برگزار شد.

طهرانچی در این جلسه با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه مدارس سما فرصت مغتنمی برای برون‌رفت کشور از چالش‌ها و مسائل آموزش و پرورش است، گفت: سما با دارا بودن حدود هزار مدرسه، به عنوان یک نظام میانی در آموزش و پرورش شناخته می‌شود و چنین نظامی قابلیت حل مسئله و الگوسازی در حوزه آموزش و پرورش را داراست. از این رو با توجه به اتفاقات به وجود آمده در یک سال و نیم گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی، تمرکز مدارس سما باید بر احیای نظام مربیگری در مدارس، برگزاری اردوهای حضوری و انتقال دانش‌آموزان از فضای مجازی به فضای حقیقی آموزش باشد.

ایجاد هسته مشاورتی برای نحوه تربیت دانش‌آموزان در محیط دوگانه فضای مجازی و حقیقی

طهرانچی افزود: واقعیت این است که مرز حقیقت و توهم در فضای مجازی به یکدیگر نزدیک است و باید با مراقبت از این فضا، دانش‌آموزان را با شیرینی‌های فضای حقیقی آشنا کرد. لازم است یک هسته مشاورتی برای نحوه تربیت دانش‌آموزان در محیط دوگانه تشکیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای دانش‌آموزی می‌تواند کمک بزرگی برای انتقال دانش‌آموزان از فضای مجازی و جهان شبکه‌ای به فضای حقیقی و آشنایی با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و نمادهای ملی باشد. از این رو در بازدیدی که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت داشتم، قرار شد راه‌اندازی اردوهای نجوم به منظور آشنایی دانش‌آموزان با این علم که یکی از بحث‌های تربیت علمی قرآن است، در دستورکار واحد تفت قرار گیرد. این اردوها یک برنامه تربیتی است که دانشجویان علاوه بر آشنایی با نجوم، بتوانند با مفاهیم رصد و استهلال ماه آشنا شوند.

در ادامه این جلسه، مهندس بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای کیفیت‌بخشی در حوزه مدارس سما با تأکید بر گسترش سامانه‌های نظارت و کنترل ارائه کرد.

وی همچنین برنامه‌های این معاونت در حوزه‌های «پایش، سنجش و تضمین کیفیت»، «انتخاب و انتصاب مدیران مدارس»، «مدیریت، کنترل و بهبود شهریه مدارس»، «استقرار و گسترش مدارس سما متناسب با آمایش محیطی و سایر مؤلفه‌های مؤثر» و «ساماندهی نیروی انسانی» را تشریح کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر