جزئیات استخدام ۶۰۰۰ نفر در قوه قضاییه تهران در روز‌های آینده گرم است؛ خنک شدن هوا از شنبه شرایط تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان نحوه بارگذاری مستندات رتبه بندی معلمان / مراحل استخدام دانشجو معلمان ورودی ١۴٠۴ شرایط استفاده مادران شاغل از کاهش سن بازنشستگی ادارات این استان پنجشنبه‌ها تعطیل شد اجرای طرح صدور گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان با رعایت ایمنی کامل هواشناسی: افزایش دما در نوار شمالی و بارش‌های پراکنده در برخی مناطق ایران نجات جان یک زن از خودکشی توسط پلیس یاسوج افت عجیب نمرات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها تعیین نرخ بیمه تکمیلی معلمان + جزئیات جزئیات ثبت‌نام وام‌های جدید فرهنگیان معرفی سایت‌های کاربردی برای معلمان خبر خوش برای فرهنگیان/ این افراد زودتر بازنشسته می‌شوند + جزئیات  آیین نامه تعیین تعرفه دلالان معاملات املاک قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص محرومیت کارکنان دولت از برخی مزایای غیرمستمر

پیشنهادات ۹ گانه عملیاتی برای بازگشت نظام رتبه بندی معلمان به جایگاه اصلی

نماینده همدان گفت: لایحه نظام رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی باید تعیین تکلیف و نهایی شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - 2021 September 29
کد خبر: ۱۰۳۸۵۳

به گزارش راهبرد معاصر،حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، گفت: نظام رتبه بندی معلمان موضوع بسیار مهمی است، که معمولا موضوع گفتگو و مصاحبه‌های مسئولین قرار گرفته است، اما به نظر می‌رسد، کمتر در این مورد اظهار نظری که نزدیک به واقعیت باشد، صورت گرفته است.

وی افزود: متأسفانه اظهار نظر ها، منطبق بر سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش بیان نمی‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان تأکید کرد: این موضوع مهم مدتی است، که در مجلس مورد بحث قرار گرفته است و اعداد و ارقام متفاوت و نجومی برای اجرایی شدن آن مطرح می‌گردد، اما تا به امروز ندیدم، که هیچیک از اعتبارات مطرح شده، با کار دقیق کارشناسی، بیان شده باشد.

نماینده همدان در مجلس اظهار کرد: غالب موارد براساس حدس وگمان بیان می‌شود، که متأسفانه همین حدس و گمان‌ها و عدم انطباق اظهار نظر‌ها با واقعیت رتبه بندی، باعث ایجاد ابهام و فقدان کارشناسی دقیق، زمینه ساز برداشت‌های نادرست و غیرقابل قبول شده است.

حاجی بابایی تأکید کرد: همکاران ما در کمیسیون آموزش با وسعت نظر و دیدگاه مثبت و تلاش وافر نظام رتبه بندی را پیگیری کرده اند، اما محدودیت‌های ایجاد شده، موجب هدایت این امر به سمتی است که خروجی کار را نمی‌توان به عنوان نظام رتبه بندی معلمان پذیرفت.

وی ادامه داد:برای رفع این مشکل ۹ پیشنهاد برای انطباق آنچه وجود دارد، با نظام رتبه بندی واقعی مطرح نموده ام، که اطمینان دارم با طرح در صحن علنی مجلس و مساعدت نمایندگان، بویژه اعضای محترم کمیسیون آموزش وتحقیقات لایحه نظام رتبه بندی به معنای واقعی مطرح و مصوب خواهد شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان بیان کرد: برای تحقق این موضوع که نظام رتبه بندی معلمان به معنای واقعی براساس کارشناسی، با تامین اعتبار مورد نیاز و مدافع حقوق معلمان و براساس بر مفاد سند تحول بنیادین باشد از همه ظرفیت‌های مجلس استفاده می‌شود.

نماینده همدان در مجلس تأکید کرد: لایحه نظام رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی از موضوعات بسیار مهمی است، که به هیج عنوانی قابل اغماض نیست و با عزم نمایندگان مجلس، بویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات امیدواریم به یک لایحه جامع و منطبق باسند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دست یابیم و همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان کشور و لشکری و تأمین اجتماعی را نهایی کنیم./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار