به گزارش راهبرد معاصر، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به ضرورت بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس اظهار داشت: برخی از مخالفتها نسبت به بررسی این لایحه مربوط به اطلاعات غلط است و این بدین معناست که شاید فردی بگوید این لایحه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم داشته باشد.
وی تصریح کرد: برخی معتقدند که اگر بودجه آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان شود حقوق معلمان سه برابر خواهد شد که باید گفت این گونه اظهارات فاقد وجاهت عقلانی است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: متاسفانه همه آمار و رقمها در این بخش به غلط ارائه میشود و اگر ما آمار و ارقام را درست ارائه کنیم مسئولین نیز در این راستا تصمیمات درستی را اخذ خواهند کرد.
حاجی بابایی تاکید کرد: بنده خواهش میکنم از کسانی که در این رابطه اظهار نظر میکنند یک مقدار به موضوعات کارشناسانه نگاه کنند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: به همین دلیل ما از سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهشهای مجلس خواستیم تا یک بررسی دقیقی در رابطه با لایحه نظام رتبه بندی داشته باشند و گزارش آن را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه دهند.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده معتقدم باید در راستای بررسی این لایحه یک همراهی و یک همگرایی بین مجلس و دولت ایجاد کرد و دولت و مجلس باید روی این قضیه به یک توافق دست پیدا کنند لذا اگر این توافق به وجود بیاید مشکل شورای نگهبانی، مجلسی و دولتی نخواهیم داشت.
وی تاکید کرد: ما این مسئله را در مواقع متعدد با رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی هماهنگی اقتصادی مطرح کردیم، بلکه بتوانیم به یک توافق همه جانبه در این قضیه دست پیدا کنیم.
حاجی بابایی با اشاره به جلسه هفته گذشته فراکسیون فرهنگیان مجلس و تاکید اعضای این فراکسیون بر بررسی لایحه رتبهبندی معلمان در مجلس اظهار داشت: اراده ما بر اجرای نظام رتبه بندی معلمان است و از این موضوع هم هیچ وقت عقب نشینی نمیکنیم، اما باید راه را برای رسیدن به این مسئله هموار کنیم لذا اشکالات و ابهاماتی که در این بخش وجود دارد باید برطرف شود.