لزوم واریز سود سهام از طریق سجام-راهبرد معاصر

لزوم واریز سود سهام از طریق سجام

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: دستورالعمل سجام حتما باید اصلاح شود تا حق مردم از آن‌ها سلب نشود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 27
کد خبر: ۱۰۷۱۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، حسن شجاعی علی آبادی  در خصوص مشکلات بورس و ارجاع آن به کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: شکایت‌های مربوط به این موضوع به کمیسیون اصل نود رسیده است.

وی ادامه داد: طبق بررسی صورت گرفته امسال ۴۹۰ شرکت اعلام کرده‌اند که قصد دارند بین سهامداران خود سود توزیع کنند.

وی بیان کرد: بررسی اطلاعیه‌های مربوط به تقسیم سود این شرکت‌ها، نشان می‌دهد که تا ۶ شهریورماه تنها ۲۱۷ شرکت از طریق سامانه سجام، اقدام به توزیع سود خود کرده‌اند و مابقی از طرق دیگری مثل ارجاع دادن سهامداران به یک بانک مشخص، سود را توزیع خواهند کرد.

شجاعی تصریح کرد: این کار به نوعی سوءاستفاده از شرایط کرونایی و ملاحظات مردم در مراجعه به بانک‌هاست، زیرا سهامداران خرد باتوجه به مبالغ اندک سود تعلق گرفته به آن‌ها انگیزه‌ای برای صرف زمان برای مراجعه به بانک و دریافت سود ندارند، اما از عدم واریز سود خود ناراضی هستند.

وی افزود: با توجه به الزام قانونی به تقسیم سود از طریق سجام و نیز پیشرفت‌های کشور در حوزه‌ی IT و همچنین شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، دیگر هیچ بهانه‌‌ای برای ارجاع دادن سهامداران به بانک و اتلاف وقت آنها وجود ندارد.

شجاعی گفت: متولی اصلی نظارت بر عملکرد شرکت‌های بورسی در خصوص این موضوع، سازمان بورس است و مسئولین این سازمان باید طرز کار شرکت‌ها در این مورد را اصلاح کنند که به طور کلی راه دیگری غیر از سامانه سجام برای پرداخت سود برای شرکت‌ها وجود نداشته باشد.

شجاعی بیان کرد: کمیسیون اصل نود پیگیری‌های خود در این زمینه‌ را آغاز کرده است و تا اصلاح آیین‌نامه مربوطه ادامه می دهد./خبرفوری

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار